המורדים בצפון סוריה נסוגים ממעוז אסטרטגי וממתינים לתגובה טורקית

לאחר הפצצות כבדות ומצור .. האופוזיציה הסורית נסוגה מח'אן שיחון, ועיירות בפרברי מחוז חמא.

גורמים צבאיים בכוחות המורדים אמרו, כי התקדמותו של אסד בח'אן שיחון, ושליטתו בכבישים המובילים לפרברי מחוז חמה , אילצו את כוחותיהם בפרברים הצפוניים של חמה לסגת לפני שיחסמו דרכי הנסיגה שלהם , ולאחר שצבא סוריה חסם את כל הדרכים המובילות לאזור.

המקורות אישרו כי ההפצצה האווירית ,והמערכה הצבאית בה השתמשה רוסיה בימים האחרונים הייתה המכריעה, שכן התקדמות כוחות המשטר לעבר ח'אן שיחון והידוק השליטה על הכבישים המובילים לפרברי חמה מצפון, מערב ומזרח לעיר חאן שייחון, ניתקו את המרחב מכל הצירים המובילים אליו .

המקורות ציינו , כי סיעות המורדים שהוצבו בחזיתות כפרציטה ולטמנה, קיבלו החלטה אתמול, לסגת מהאזור, לפני שהמשטר ובעלי בריתו יהדקו את השליטה ,על הצירים האחרונים המובילים לאזור שממזרח לחאן שיחון, והפכו את האזור לכלא גדול שנלכדים בו מכל עבר.

המקורות שצוטטו על ידי "רשת שאם",אמרו כי כוחות המורדים נסוגו תוך כדי קרבות עזים, על צירי חאן שייחון , והבטיחו את יציאת כל הלוחמים מהאזור, והצבה מחדש בקווי ההגנה החדשים עם המשטר, בדרום מחוז אידליב, והצביעו כי ערי כפרציטה ולטמנה. חופשיות לחלוטין מכל נוכחות צבאית או אזרחית של המשטר.

המקורות ציינו כי ההחלטה לסגת הייתה קשה לכולם, למרות שהחליטו להמשיך בקרבות, אך ניתוק דרכי האספקה ודרכי הנסיגה, גרמו להם לקבל את ההחלטה במהירות, על מנת לשמור על חייהם של מאות צעירים, המוצבים באזור, לפני שילכדו על ידי צבא סוריה והכוחות  הרוסים .

במהלך מסע ההתקפות האוויריות והטילים שנערך לאחרונה על האזור, כל תושבי כפר זיטה ולטמינה נאלצו להתפנות ממנה, לאחר שנהרסו רוב שכונות שתי הערים, והשאירו להם הריסות וחורבן ללא צרכים מינימליים לחיות. כעת הם מתפנים כשרק בגדיהם לגופם. המורדים ניסו להגן על חאן שיחון עד נשמתם האחרונה.

לאחר נסיגת המורדים נשארה למעשה נקודת תצפית מספר 9 של הטורקים לבדה בשטח ולא ברור אם הטורקים יתעקשו להמשיך ולהחזיק בה , כפי שהוסכם עם הנשיא פוטין, הם שהם יעדיפו לפנותה ולא להסתכן במצור סורי.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

بعد قصف مكثف وحصار مطبق.. المعارضة السورية تنسحب من خان شيخون وبلدات ريف حماة

כתיבת תגובה