מחוקק רוסי בכיר קורא להטיל סנקציות על ארה"ב

בכיר רוסי, קונסטנטין קוסצ'וב, הציע ביום שני להטיל סנקציות על ארצות הברית, בגין המגבלות הכלכליות שהיא מציבה בפני ונצואלה, וכן בגין האפשרות שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שקל ליישם מצור ימי נגד המדינה מדרום אמריקה.

יושב ראש ועדת החוץ בבית העליון של הפרלמנט הרוסי (הפדרציה הרוסית) ציין:

"הגיע הזמן ש"הקהילה הבינלאומית האמיתית תטיל סנקציות", כאשר היה ברור כי הוא מתחייס, כביכול, לכוונתה של ארה"ב להטיל מצור ימי על ונצואלה".

הסנאטור הרוסי טען כי הסנקציות האמריקאיות גורמות למותם של חולים אזרחיים בוונצואלה, ונראה כי האחראים למקרי המוות האלו אינם עוצרים את הכוונות שלהם.

כלי התקשורת בארה"ב דיווחו ביום שני השבוע, כי טראמפ הסביר ליועציו לבדוק את האפשרות להטיל סגר ימי על ונצואלה.

בתגובה המחוקק הרוסי הצהיר כי זו לא הפעם הראשונה שדונלד טראמפ מדבר על הרעיון להטיל מצור ימי על ונצואלה, בדומה למצור שהוטל על קובה בשנת 1962, בזמן משבר הטילים.

עם זאת, הפרלמנט הרוסי טען כי על פי המידע העדכני, הפנטגון אינו רואה בכוונה של טראמפ אפשרות ריאלית, מכיוון שקובה ממוקמת על אי, וכי זה אינו דומה למצב בוונצואלה, לכן סביר שהכוונה של טראמפ לא תתממש.

קוסצ'וב אמר, כי בשל הצעדים מצידה של ארה"ב והחרמת הכספים ניצבת כיום ונצואלה עם מגבלות גדולות לרכוש עשרות סוגי תרופות ומשלוחי מזון בחו"ל.

הוא הסביר כי כתוצאה מהסנקציות, 300,000 מנות אינסולין, בהשקעה כספית של רוסיה לא יכלו להגיע לוונצואלה מכיוון שהבנק האמריקאי סירב לבצע את העסקה.

בנוסף לכך, קוסצ'וב הזהיר כי אם ארצות הברית תציב טילים באסיה, רוסיה תנקוט בצעדי תגובה לא רק נגד ארה"ב, אלא גם נגד המדינה שהציבה בשטחה את הטילים האמריקאים.

לדבריו, טילים אמריקאים הפרוסים באסיה או באירופה מסוגלים להגיע לרוסיה ולכן הם מהווים איום צבאי ישיר עליה.

הוא הזהיר כי אם הפריסה של הטילים אכן תתקיים, גם המדינה בה ממוקם הנשק, תעמוד גם היא בפני השלכות.

המחוקק הרוסי הבכיר טען, כי המהלך של רוסיה הוא תגובה צבאית לדאגות הביטחוניות הלאומיות והלגיטימיות של רוסיה.

הפנטגון הודיע ביום שני כי הוא בדק טיל שיוט, שהוגדר קונבנציונלי עם שיגור מהקרקע לטווח של יותר מ-500 ק"מ, זוהי בדיקת הטילים הראשונה מאז שמוקדם יותר החודש ארה"ב הוציאה את עצמה מאמנת ה-INF.

קוסצ'וב אמר כי בדיקות הטילים מצערות ומוכיחות כי ארה"ב התכוננה, זה מכבר, לצאת מאמנת פירוק הגרעין לטווח בינוני (INF).

זהו אישור נוסף לכך שארה"ב הפרה ישירות את אמנת ה-INF מאז שיצאה ממנה, טען המחוקק הרוסי הבכיר.

*- קרדיט:אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה