ישראל פותחת "חזית חמישית" נגד איראן!

השתתפותה הצפויה של ישראל בכוח הימי הבינלאומי שמטרתו להגן על הספנות הבינלאומית במימי המפרץ ובמצר הורמוז היא החזית החמישית בין תל אביב לטהראן שכבר כוללים את סוריה,דרום לבנון ועזה – כך טוען אתר המומחים THINKERS4ME.

לאור הכרזת ישראל על השתתפותה הודיעה עירק על סירובה להשתתף בכוח האבטחה הימי, וטהראן מיהרה לאיים כי נוכחות צבאית ישראלית במפרץ תביא מלחמה!

כך, תל אביב פתחה שתי חזיתות חדשות – הורמוז ועירק – בשבועות האחרונים, אותם שבועות שלאחר הפסגה הביטחונית שאירחה תל אביב וכללה את רוסיה ואמריקה, ובמקביל הגעתם של מטוסי F35 מתוחכמים, החמקנים שיכולים להגיע ליעדים מרוחקים ולשאת טילים חכמים עם כוח הרסני גדול.

לאחרונה ישראל מבצעת שורה של תמרונים הכוללים כלי נשק וחילות שונים בצבא, שבחלקם אף השתתפה ארצות הברית כולל תמרון ימי בימים האחרונים.

אחד התרגילים הימיים הבינלאומיים הגדולים ביותר שהיו מעורבים אי פעם  11 מדינות, ביניהן יוון, צרפת, ארצות הברית, גרמניה, איטליה, קנדה, צ'ילה וקפריסין, עסק הפעם בהדמיית פעולות סיוע והצלה מאסונות טבע, בעיקר רעידת אדמה וצונמי הרסני, תסריט המתאים גם למלחמות ענק, כך לפי המשקיפים.

אסטרטגיית איראן:

בשנים האחרונות טהרן הצליחה להדק את אחיזתה סביב ישראל כדלהלן:

*- הם רשמו פריצות דרך משמעותיות ביחסיהם עם הפלגים הפלסטינים, והם הצליחו לאחרונה לארגן מחדש את מערכת היחסים שלהם עם החמאס, הכוח המאורגן והחמוש ביותר, לאחר שעזרו להכריע את הסכסוך בסוריה, וכך השיגו כלי לחץ חשובים באזורי הפריסה הפלסטינית, במיוחד בעזה ובגדה המערבית.

*- זה גם הצליח באמצעות התערבותה הצבאית המדורגת של רוסיה  בסיוע למשטר אסד להישרד, ואז להשתלט מחדש את מרבית המחוזות, מה שהאיץ בישראל לבקש מוושינגטון לשכנע את מוסקבה לשמור על האינטרסים שלה בסוריה על ידי צמצום ההשפעה האיראנית השולטת בסוריה, וזה עניין קשה ומסובך, מכיוון שהברית הרוסית-אירנית משתרעת ממרכז אסיה ומערבה.

*- חזית לבנון הייתה עדה לשינויים עמוקים, שבמהלכם הצליחה בעלת ברית של איראן להשתלט על רוב עמדות הכוח בלבנון,קבלה ניסיון קרבי במלחמה בסוריה והגדילה את יכולותיה הצבאיות  מאז מלחמת 2006 אשר בתורו הכניס איזונים חדשים למערכות הכוח באזור.

– עירק מייצגת צורך איראני ומימד אסטרטגי חשוב, ובנוסף למימדים הכלכליים, המסחריים והחברתיים, יש מימד צבאי, טהרן הצליחה לחמש ולגייס מאות אלפי לוחמים שיעים וליצור עבורם עמדות ומחנות צבאיים, חלקם משתמשים בנשק החדיש ביותר, כמו טילים ומל"טים, שישראל רואה בהם איום עליה, במיוחד מכיוון שהגשר היבשתי מטהרן לים התיכון נשען על כוחות עיראקים הנאמנים לאיראן.

*- ההשפעה האיראנית באזור אינה מכוונת בהכרח כדי להכות בישראל, למרות האיומים ההדדיים. אלא מבקשת ללחוץ על וושינגטון בראש ובראשונה באמצעות אפשרות לפגיעה משמעותית בישות היהודית, וטהראן כבר מזמן ניסתה ליצור איזון מסוים עם מרכזי ההשפעה הלא-ערבים באזור, המיוצגת על ידי טורקיה מצד אחד. היא בנתה סדרה של אינטרסים משותפים, שאולי הבולט שבהם הוא קטאר כיום. העיסוק של מדינות ערב במשברים שבתוכם, הופך אותן לחלשות יותר ולמפוצלות יותר והן לא יכולות להשפיע במאמץ הכולל נגד איראן.

עימות או הסכם בין טראמפ לטהרן:

פעילותו של אובמה והעסקה הגרעינית עם איראן היו בניגוד עמוק למדיניות ישראל כלפי איראן, ואולי אופיו הלא שגרתי של הנשיא טראמפ בקבלת החלטות מעמיד את כולם, כולל ישראל, במצב של חשש שאולי ממשל טראמפ יגיע להבנות עם טהרן שלא בהכרח יהיו תואמות לאינטרסים הישראלים.

בכל מקרה ישראל מתכוננת לכל אפשרות כולל פעולה חד צדדית כנגד אתרים גרעיניים איראנים ובמיוחד אם האיראנים יגיעו לשיעור העשרה של חומרי גרעין המהווים קו אדום עבור ישראל ואולי באותה הזדמנות ישראל גם תנסה לתקוף מטרות בסוריה,עיראק ועזה ואולי גם בלבנון כדי לשקם את כושר ההרתעה שלה ויואיל למדינות נאט"ו בהנהגת ארה"ב לבצע את האג'נדה שלה בצורה המיטבית.

חיזבאללה: ישראל נערכת למלחמה

מנהיג חיזבאללה, מוחמד ראאד, אמר בעיירה חארוף שבדרום לבנון לאחרונה כי ישראל נערכת לפתוח במלחמה נגד לבנון, והדגיש את מוכנות החיזבאללה , ומאיים כי על ישראל לצפות לשיתוק פעילותה מה שיעמיד את קיומה על כף המאזנים ונראה כי האזור צועד לאפשרות של עימותים צבאיים .

 

כתיבת תגובה