מבזקי חדשות עולמיים ליום 11-8-2019

*- אחמדרזה פורדסטן, ראש המחקר האסטרטגי של הצבא האיראני, אמר בשבת כי הניסיון של ארה"ב להקים קואליציה צבאית במפרץ הפרסי נכשל כישלון חרוץ.

הוא הצביע על מספרם המועט של מדינות שקיבלו את בקשת ארה"ב להשתתף בקואליציה שלה, ואמר כי המהלך נכשל עוד לפני שהחל. כך דווח בפארס.

"האמריקנים מתכוונים להקים קואליציה, אך כשאנחנו בודקים את הנושא הזה אנו רואים שחוץ ממדינה אחת או שתיים, מדינות אחרות דחו להצטרף לקואליציה," הוא אמר.

האלוף הדגיש כי כל התנועות בשטח, באוויר ובים, כמו גם אלה בגבולות ומחוצה לה, מנוטרים ומנותחים על ידי הכוחות המזוינים האיראניים.

*- בפגישה עם חברי הפרלמנט האיראני ביום שבת אמר זריף: "ארה"ב מודאגת מכישלונה בדיפלומטיה בעוד איראן ניצחה בזירות אזוריות ובינלאומיות."

*- אוגוצ'י דניאלס, מתאמת תכניות ההתיישבות האנושית של האו"ם ושליחת התושבים לאיראן, אמרה כי שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, הוא: "אלוף הרב-צדדיות" (או במילים עממיות-"שקרן פתלוגי").

*- שר ההגנה, מארק אספר, קרא ביום שישי לדרום קוריאה לקחת חלק במאמץ בהובלת ארה"ב להגן על כלי שיט שיצאו במיצר הורמוז, תוך התמתחות רבה עם איראן.

*- סדרת פיצוצים טלטלה מחסן תחמושת במחוז חטאיי בטורקיה, סמוך לגבול סוריה, מוקדם ביום שישי ובתים סמוכים פונו אך לא דווח על נפגעים.

*- טורקיה לא תאפשר למאמצים להקמת אזור בטוח עם ארצות הברית בצפון מזרח סוריה להיתקע באותה דרך שבה התעכבה הסכמתם על השליטה בעיירה הסורית מנבי, אמר שר החוץ, מבולט קבוסוגלו, ביום חמישי.

*- כוחות הביטחון ההודיים עצרו יותר מ -500 איש מאז שהטילה ניו דלהי הפסקת תקשורת והפסקת הביטחון בקשמיר המחולקת, שם נשארו אנשים בביתם במשך יום רביעי.

*- הפנטגון מזהיר כי דאעש חוזר לסוריה, פומפאו אומר כי ארה"ב עושה 'את כל הדברים הנכונים'.

*- ממשלת סוריה אמרה ביום חמישי כי הסכם בין טורקיה לארצות הברית על כורדיסטן הסורית (רוג'אבה), צפון-מזרח סוריה, מייצג "התקפה בוטה" על ריבונותה ואחדותה של סוריה ו"הסלמה מסוכנת ".

*- בפגישה עם חברי הפרלמנט האיראני ביום שבת אמר זריף: "ארה"ב מודאגת מכישלונה בדיפלומטיה בעוד איראן ניצחה בזירות אזוריות ובינלאומיות."

*- איראן חשפה היום (שבת) מערכת הגנה אווירית חדשה, שלדבריה מסוגלת לאתר טילים ומל"טים בטווח של 400 ק"מ, כך דווח בסוכנות הידיעות ISNA, סוכנות הידיעות הרשמית למחצה.

*- יושב המטות המשולבים של הצבא האיראני, מוחמד באקרי, הביע דאגה מהמתחים בקשמיר שבשליטת הודו, והזהיר כי גישות צבאיות יסלימו את המצב באזור ההימלאיה.

"אנו מצפים ששני הצדדים (פקיסטן והודו) יימנעו מכל החלטה חפוזה על גורל האזור שלא יביא בחשבון את רצון העם", כך אמר באקרי בשיחה טלפונית עם ראש המטה הצבאי של צבא פקיסטן, קמר ג'אבה באג'ווה, בשבת.

"אנו מקווים כי המאמצים הפוליטיים ישיבו את זכויותיהם הבסיסיות של המוסלמים באזור", הוא הוסיף והדגיש כי מדינות המוסלמיות דואגות להתפתחויות באזור המחלוקת.

באקרי גם הדגיש את הצורך באיפוק כדי לנהל את התפתחויות קשמיר.

באג'ווה, מצידו, שיבח את דאגתה של איראן למוסלמים, ואמר כי פקיסטן לא תחסוך מאמצים להבטיח את גבולותיה עם איראן, ולכן הגבולות יהיו גבולות שלום של חברות ושלווה הן עבור פקיסטן והן עבור איראן.

קרדיט:אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה