מבזקי חדשות ליום 9-8-2019. מתעדכן

*- מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, אמר כי השיגור האחרון של טילים מודרכים טקטיים, הוא אזהרה לארצות הברית ודרום קוריאה, על התרגילים הצבאיים המשותפים שלהם שהחלו השבוע, כך דיווחה ביום רביעי התקשורת בצפון קוריאה.

*- השליח המיוחד של האו"ם לסוריה, גיר פדרסן, הביע היום (חמישי) צער על התפרקות הפסקת האש בצפון מערב המדינה.
שליח האו"ם אומר כי התמוטטות הפסקת האש בצפון מערב סוריה מאיימת על חייהם של מליוני בני אדם.

*- אוגנדה שחררה 2 סוכנים של החיזבאללה שעצרה בחשד לתכנון פיגועים נגד מטרות ישראליות ברחבי אפריקה.

*- רצח החייל דביר יהודה שורק ז״ל אמש מעלה שאלות בנוגע למהות התגובה הישראלית לאירוע הקשה.
קולות רבים קוראים לתגובה קשה, דומה לזו שהפעילה ישראל לאחר חטיפת שלושת הנערים לפני כארבע שנים.
קולות אחרים קוראים להכיל את האירוע ולא להיגרר למבצע רחב בגדה (ואולי אף ברצועה).
ניתן להעריך שבשל שלל סיבות ישראל תבחר באופציה השנייה, בתוכם: מערכת הבחירות בה אנו מצויים והחשש של רה״מ נתניהו לפגיעה בסיכויי היבחרותו, האסטרטגיה המכילה המאפיינת בכל מקרה את נתניהו, וסיבות נוספות. (ד"ר ישראלי)

*- עמוס 17, שעלותו נאמדת ב-250 מיליון דולר, הינו לוויין דיגיטלי שנועד לתת שירותים בעיקר ליבשת אפריקה, עם צפי ל-20 שנות פעילות. הלוויין, שמשקלו 6.5 טון, צפוי להגיע לגובה 36 אלף ק"מ בעוד כשבוע עד שבועיים. הלוויין תוכנן לספק מענה לצרכים הייחודיים באפריקה, המתאפיינת באזורים מרוחקים ומבודדים בהם צפיפות האוכלוסין דלילה ואין הצדקה להשקעה בתשתיות קרקעיות.

*-הלוויין הישראלי עמוס -17 שוגר בהצלחה לחלל בראשית יום רביעי, כך מסרו גורמים ישראלים. הלוויין יאפשר לשירותי הביון הישראלים לעקוב אחר פעילות טהרן ולקבל מידע על אתרים איראניים.

לונדון – אשרק אל-אוסט

*- ב- 30 ביולי 2019 פרסם אתר האופוזיציה הסורי עין אל-פורת דו"ח בעמוד הפייסבוק שלו ובו התייחסו למיקומם של המיליציות השיעיות הנתמכות על ידי איראן באזור אל-מיאדין ודיר אל-זור במזרח סוריה. הדו"ח מציג את מיקומי הבסיסים והמחסנים של כוחות אלה ומספק פרטים על כלי הנשק שברשותם וכן תצלומי אוויר.

*- טורקיה לא תאפשר למאמצים להקמת אזור בטוח עם ארצות הברית בצפון מזרח סוריה להיתקע באותה דרך שבה התעכבה הסכמתם על השליטה בעיירה הסורית מנביג'- אמר שר החוץ, מבולט קבוסוגלו, ביום חמישי.

*- כוחות הביטחון ההודיים עצרו יותר מ -500 איש מאז שהטילה ניו דלהי הפסקת תקשורת והפסקת הביטחון בקשמיר המחולקת, שם נשארו אנשים בביתם במשך יום רביעי.

*- הפנטגון מזהיר כי דאעש חוזר לסוריה, פומפאו אומר כי ארה"ב עושה 'את כל הדברים הנכונים'.

*- ממשלת סוריה אמרה ביום חמישי כי הסכם בין טורקיה לארצות הברית על כורדיסטן הסורית (רוג'אבה), צפון-מזרח סוריה, מייצג "התקפה בוטה" על ריבונותה ואחדותה של סוריה ו"הסלמה מסוכנת ".

*- מחסור חמור בגז ומחיריו הגבוהים גרמו להפגנות ועצרות להתקיים מחוץ למשרד הנפט של תימן. העצרות קראו נגד המצור הסעודי על המדינה. המפגינים גינו גם את חברת הדלק המגובה סעודיה בגין סירוב להציע שירותים בתימן.

*- שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, איים על בריטניה בפעולה משפטית בגין תפיסת מכלית הנפט האיראנית במיצר גיברלטר ב -4 ביולי.

*- יוון, קפריסין, ישראל וארצות הברית מעמיקות את שיתוף הפעולה שלהן בתחום האנרגיה, כך אמרו היום (רביעי) גורמים מארבע המדינות, וציינו כי סוגיות אנרגיה יכולות לטפח קשרים קרובים יותר, ולא רק מתחים באזור המזרח הים התיכון. (קרדיט:אברהם תמקר)

 

כתיבת תגובה