מבזקי חדשות ליום 8-8-2019. מתעדכן

*- טורקיה: סיכמנו עם ארצות הברית להקים מרכז מבצעים משותף לאזור הבטוח בסוריה

משרד הביטחון בטורקיה מסר ביום רביעי כי הסכים עם ארצות הברית להקים מרכז מבצעים משותף בטורקיה לתיאום וניהול האזור הבטוח המתוכנן בצפון סוריה.
*- מכונית תופת התפוצצה היום (רביעי) במרכז עיירת אל-קטחניה שמצפון לעיר אל-חסכה, והרגה כמה אנשים, כולל ילדים, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית הסורית- SANA.

*- ממשלו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, החליט להקפיא באופן זמני, את מרבית תוכניות הסיוע הזרות, שאושרו על ידי הקונגרס, עד לבדיקה של משרד החוץ והמשרד האמריקני לפיתוח בינלאומי.
המקורות ציינו כי היקף הסיוע הזה נע בין שני מיליארד דולר ל -4 מיליארד דולר, וכולל הקצאות לארגונים בינלאומיים, כוחות שמירת שלום, בקרת סמים, אכיפת החוק, בריאות עולמית וסיוע בפיתוח.

*- ארדואן אמר בנאומו בפני ועידת השגרירים הטורקית, שהתקיימה במתחם הנשיאות באנקרה, שרכישת ה- S-400 לא היה אופציה אסטרטגית, אלא מסחרית גרידא, ועמדתם הבלתי הוגנת של בעלי בריתנו כלפי ארצנו, היא שדחפה אותנו לעבר אפשרות זו.

*-טורקיה: אמריקה מתקרבת להשקפתנו על הקמת האזור הבטוח בסוריה:

שר ההגנה הטורקי, קולוסי אקר, הגדיר היום (רביעי) את השיחות בין טורקיה לארצות הברית ,על "האזור הבטוח" המתוכנן בצפון מזרח סוריה, כ"חיוביות ובונות ", ואמר כי וושינגטון מתקרבת לדעה הטורקית בנושא.

*- פיצוץ מטלטל את עיר הבירה האפגנית בקאבול ומכסה אותה בעשן כבד.

דובר משרד הפנים, פיצוץ עצמתי אירע בבירה האפגנית קבול ביום רביעי, לא דווח בינתיים על הגורם לפיצוץ וגם לא נמסר על נפגעים בינתיים .

*-

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- ראש ממשלת פקיסטאן אימראן חאן הזהיר כי אם שני השכנים החמושים בנשק גרעיני לא יצליחו לפתור את סוגיותיהם, כולל קשמיר, הם עלולים להיגרר למלחמה שלא תישאר מוגבלת לסכסוך קונבנציונאלי.(בר מאיר)

*- מצגת: הזרועות הארוכות של איראן:

*- מצגת: סך המימון של ארגוני הטרור באזורינו:

*- איראן תציג בקרוב גרסה ייצור מקומי של מערכת טילי נ"מ בוואר-337 ,המקבילה לטילי האס-300 הרוסית.

כתיבת תגובה