נחשף צבא ה"פרוקסי" של איראן

פעילי אופוזיציה ואנליסטים ביטחוניים איראניים חשפו בפני "דיילי סטאר" הבריטי, את היקף קבוצות הטרור המקושרות למשטר באיראן.

פעולות, הקשורות למשטר איראן, מגיעות עמוק אל תוך אירופה ואל תוך ארה"ב, כחלק מהשימוש של המשטר האיראני בקבוצות טרור "פרוקסי", כך כתב ה"דיילי סטאר" ב-3 באוגוסט 2019.

על כל פעולות אלה מפקחת הקבוצה הצבאית המכונה: כוח קודס, הסניף החוץ-טריטוריאלי של חיל משמרות המהפכה האיסלאמית (IRGC).

משרד החוץ האמריקאי הוסיף את משמרות המהפכה האיסלמית לרשימת ארגוני הטרור הזרים באפריל 2019.

ה"דיילי סטאר" כתב : "ארגון מוג'אהדין ח'לק מאיראן (PMOI) – ארגון אופוזיציה הדוגל בהפלת המשטר האיראני – הזהיר שהמצב הפוליטי המחמיר יביא [את המשטר האיראני], כביכול, לשימוש רב יותר בפרויקטים האלה".

קבוצת המודיעין הביטחוני, "StratFor", פירטה גם היא את התפשטות הכוחות הללו, בתחילת השנה – כאשר חברת המודיעין ציינה, כי המשטר של איראן מאמין שקישר בין כוחות "פרוקסי", לפחות בשש מדינות במזרח התיכון, נכתב בדו"ח.

חשיפת ה"דיילי סטאר" מתרחשת כהשהמתחים עולים במזרח התיכון, שכן פירוק הסכם הגרעין, כביכול, סלל את הדרך למלחמת מכליות חדשה במיצר הורמוז.

שאהין גובאדי, דובר ה"מוג'אהדין ח'לק", הזהיר כי אנו צפויים לראות "עלייה" בפעילות הטרור האיראנית, מכיוון שהמשטר: "מתמודד עם משברים מכל הכיוונים".

הוא אמר ל"דיילי סטאר": "במצב הזה, הפתרון היחיד של מנהיגי איראן הוא לפנות לדיכוי מוגבר: יותר מעצרים, יותר טרור ואמצעים קיצוניים בחו"ל, כדי לשמור על שיווי המשקל של המשטר ולמנוע התדרדרות נוספת של המצב".

"ייצוא של קיצוניות, טרור ולחימה באזור, היו נדבך הישרדותו של משטר האייתולות מזה 40 שנה", הוא הוסיף.

"עמוד תווך זה החמיא לעמוד תווך אחר: דיכוי מוחלט והדחקה", אמר דובר ה"מוג'אהדין ח'לק.

"שני אלה מהווים את עמודי התווך העיקריים של המשטר האייתולות המבוססים, על מושג ה'Velayat-e-faqih', שהוא שלטונו המוחלט של המנהיג הדתי", הוא הסביר.

כוח קודס – של המשטר האיראני – בפיקודו של הגנרל קאסם סולימאני – מדווח ישירות למנהיג העליון של המשטר האיראני, עלי ח'אמנאי.

על פי ההערכה הכוח מונה כ-20,000 איש והוא מבין, כי הוא אחראי על תמיכה והדרכה של קבוצות "פרוקסי" ברחבי העולם, נכתב בדו"ח של חברת המודיעין.

הניתוח של חברת "StratFor", מתחילת השנה, מצביע על כוחות פרוקסי איראנים המעורבים ישירות בעיראק, בלבנון ובעזה.

הדו"ח סימן את המשטר באיראן: "מספק תמיכה מהותית לכוחות בתימן, סוריה, אפגניסטן ולבנון".

עלילות הטרור והמעקבים הקשורים למשטר באיראן עוברים הרבה מעבר למזרח התיכון, ומגיעים לאירופה, אמריקה, אסיה ואפריקה.

פעילים, הקשורים למשטר באיראן, קשורים לאירועים בצרפת, דנמרק, גרמניה, ארה"ב, ארגנטינה, תאילנד, ניגריה ועוד.

"שגרירויות איראן בעולם, רשתות המודיעין והסובבים שלה, מספקים לטהרן טווח פעולה עולמי", נאמר בדו"ח של "StratFor", שניתח את המתחים המתמשכים עם ארה"ב.

על פי ההערכות כוחות ה"פרוקסי", המשתייכים למשטר האיראני, אחראים על שישה פיגועים במיצרי הורמוז, בתוך "מלחמת המכליות" החדשה.

פעילי ה"מוג'אהדין ח'לק" העריכו גם, כי הם מאמינים שאיראן קשורה כעת להכשרת שכירי חרב זרים, כחלק מכוחות ה"פרוקסי" שלה, ציין ה"דיילי סטאר".

אחת הקבוצות הגדולות, הקשורות למשטר האיראני, היא חיזבאללה מלבנון, קבוצה המקושרת להתקפות על כוחות אמריקאים בשנות השמונים.

דובר ה-PMOI אמר לדיילי סטאר אונליין, כי לפי הערכות: המשטר האיראני ממשיך למסור כמיליארד דולר מדי שנה לחיזבאללה.

"ארגון חיזבאללה ממלא תפקיד מפתח בטרור עבור המשטר האיראני גם מחוץ למזרח התיכון", אמר הדובר.

"חיזבאללה הודה במפורש כי איראן מספקת לו הכל: מכסף לכלי נשק, תחמושת, אוכל ובגדים. ומבלי משטר האייתולות באיראן, חיזבאללה לא יכולה להמשיך בהישרדותו", הוא הוסיף.

איראן קשורה גם למלחמה המתמשכת בתימן, כאשר המשטר בטהרן תומך במורדים החות'ים שיוזמים התקפות רבות על סעודיה, המשיך הדובר.

"המשטר באיראן מספק להם טילים וכלי נשק וציוד אחר", הסביר הדובר.

"בנוסף ללוחמה, כוחות ה"פרוקסי" עוסקים במעשי טרור, הפצצות, מכוניות תופת, ירי טילים ומעשים דומים, הגורמים למתיחות מבוקרת באזור", הוסיף דובר ה-PMOI.

גורמי ביטחון בריטיים הזהירו, מוקדם יותר השנה, מפני האיום המתמשך מצד גורמים איראנים, כאשר בריטניה נמשכת לתוך המתיחות במזרח התיכון.

"איראן משתמשת באזורים פרטיים ויש להם שליטה ברשת של אנשים, הקשורים לחיזבאללה. פעילי חיזבאללה יעמדו מאחרי איראן, בביצוע פיגועים, במקרה של סכסוך. זה אופי האיום המקומי שאיראן מציבה בפני בריטניה", אמרו גורמים ביטחוניים מבריטניה.

קבוצות טרור איראניות נקשרו גם למתקפות סייבר על תשתיות בבריטניה – כולל על חברי פרלמנט בשנת 2017 ושרתי דוא"ל ממשלתיים, בשנת 2018, נכתב ב"דיילי סטאר".

דובר ה-PMOI אמר ל"דיילי סטאר" שעלייתם של כוחות ה"פרוקסי" יכולה להיות קשורה למלחמת עיראק ב-2003, שפתחה למשטר באיראן את הדלתות לשאר האזור.

"ההתפשטות של התנהלות המשטר האיראני באזור לא נובעת מכוחו ומיומנותו. אלא זו התוצאה של הגישה החלשה של הקהילה הבינלאומית", אמר הדובר ל"דיילי סטאר".

"עד לפני שנתיים, המשטר האיראני לא שילם מחיר על התנהגותו מחוץ לחוק", הוסיף הדובר.

סנקציות נוספות חייבות להיות מונחות על הנהגת המשטר האיראני, והם בעצמם צריכים להיות מוגדרים כ"ארגון טרור", המשיך דובר האופוזיציה באיראן.

"הפתרון האולטימטיבי הוא שינוי המשטר על ידי העם האיראני וההתנגדות. המערב צריך להכיר בזכותם של תושבי איראן לשינוי משטר ועליו לעמוד לצידם. משטר האייתולות מעולם לא היה חלש כמו היום, והסיכויים להפלתו מעולם לא היו כה קרובים", סיכם דובר ה"מוג'אהדין ח'לק".

קרדיט: אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

One thought on “נחשף צבא ה"פרוקסי" של איראן

כתיבת תגובה