מבזקי חדשות ליום 5-8-2019. מתעדכן

*- ראש ממשלת פקיסטן, אימראן חאן , האשים את הודו בתקיפת אזרחים בקו השליטה הלאומי ובשימוש" בהפצצות פראיות " באזור זה וטען להפרה בוטה של החוק הבינלאומי.
בהצהרה שפורסם בעיתון Indian Express, הצבא ההודי הכחיש בתוקף את ההאשמה.

חאן אמר כי המצב "יכול להוביל למשבר מיידי אזורי", וקרא שוב לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ לתווך במשבר הנוכחי.

דלהי תמיד סירבה לגישור מצד שלישי כלשהו ולאחרונה דחתה את טענתו של טראמפ לפשר בין השניים.

*- הודו משגרת בימים האחרונים כ 35,000 חיילים לגבול המחלוקת עם פקיסטן.

*- בזמן שבקשמיר מתגברת המתיחות עם הודו , רבים חוששים כי ניתן יהיה לשכוח את עונת החתונות, כמו גם את חגיגות העיד. משפחתו של פייזאן אחמד נערכת חודשים ארוכים לנישואיו, שצפויים להתקיים ב- 24 באוגוסט. "כל המשפחה נמצאת בדילמה," הוא מוסיף ואומר- "יש טראומה נפשית לגביי מה לעשות בהמשך."

*- "דיפלומטים אירופאים חשפו לאחרונה פגישות חשאיות בין גורמים ישראלים ועירקיים, שחלקם התקיימו בתוך ישראל".

*- מערכת עיתון המצדדת לרוב בעמדת איראן ומקורבת לרשויות בעיראק בשם "Frontpage" פרסמה בשבוע שעבר מאמר תחת הכותרת "שתיקתה של בגדאד על התקיפות הישראליות בשטח עירק מפתיעה."

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

*- הטורקים ביקשו מיקומי בסיסים ונקודות תצפית של צבא ארה"ב בצפון מזרח סוריה לצורך תיאום המבצע הצבאי וסורבו.

*- ארדואן הכריז: טורקיה תצא למבצע צבאי בצפון סוריה
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הודיע שארצו תצא למבצע צבאי בצפון סוריה, באזור שבשליטת הכורדים ממזרח לנהר הפרת. ארדואן אמר שעדכן את רוסיה ואת ארה"ב על כוונתו לצאת למבצע, אך לא אמר מתי הוא יחל. יהיה זה המבצע השלישי של טורקיה בניסיון לסלק את לוחמי המיליציה הכורדית מאזור הגבול.

*-TEHRAN (רויטרס) – מטוס קרב איראני התרסק בחופי העיר המפרצית של טנקסטן בצפון המפרץ, עקב תקלה טכנית, כך דווח בטלוויזיה הממלכתית.

*- שריפה פרצה במשרד הנפט האיראני וכל הבניין פונה.

הבניין הראשי של משרד הנפט האיראני עלה באש ביום ראשון בבוקר, וכבאים פינו את הבניין ברחוב טלגני בטהראן.

*- מנהיג ארגון "אלנוסרה" -גולני – אמר כי ארגונו לא ייסוג 20 ק"מ ,ולא ימסור אזורים שנשלטים על ידו. אם המשטר לא ייסוג מהאזורים שכבש לאחרונה, אז אנחנו נגרום לו לסגת.
קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- כלי תקשורת בסוריה: הגברת הראשונה אסמא אל אסד הבריאה לחלוטין ממחלת הסרטן.
בדיווחים של השעה האחרונה נאמר כי אשתו של נשיא סוריה סיימה בהצלחה את הטיפולים הכימותרפיים ולא תזדקק יותר להגיע לבתי החולים. קרדיט:301 העולם הערבי

הערת המערכת: במחלת הסרטן לא נוהגים להשתמש במילים שבכתבה . אם רוצים להיות אמינים היה צריך לכתוב כי סימני הסרטן נעלמו והיא כרגע ברמיסייה=הפוגה מלאה . לפי התקן של איגוד הסרטן האמריקאי – המקובל בכל העולם האפשרות להשתמש במילים "הבריאה לחלוטין" ניתן להשתמש רק אחרי 5 שנים בהם המחלה לא חזרה ויש מהחמירים ל-7 שנים . מוכר בעולם הרפואה אף מקרים שהמחלה חזרה לאחר 10 ו-15 -20 שנה . אבל הרוב המכריע חוזר עד 5 שנים. אני לא מאחל לה – אבל אני סקפטי אם הדיווח אכן משקף מציאות .

את ההגדרה של המילה רמיסייה: רפואה, ז'רגון הפוגה במחלה. מצב שבו תסמיני המחלה נעלמים באופן חלקי או מלא. המילה משמשת במיוחד בתיאור התפתחות מחלות כרוניות – במחלות כאלה מטרת הטיפול מוגדרת בדרך כלל כהשגת רמיסיה או שמירה עליה, כיוון שלא ניתן להשיג החלמה מלאה.

*- נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר ביום ראשון כי טורקיה תיכנס לאזור שממזרח לנהר הפרת בסוריה ואמר כי אנקרה הודיעה לארצות הברית ורוסיה על הצעד המתוכנן.

 

כתיבת תגובה