איראן בוחנת ערנות הבריטים במפרץ: ביימו "הסתערות" סירות קרב מהירות

כוחות חיל הים האיראניים ניסו "לבחון" את "נחישות" הצי המלכותי במיצר הורמוז, כאשר הפריגטה HMS מונטרוז מתעמתת מול 85 "אינטראקציות" עם הכוחות האיראניים במהלך 27 הימים שבהם היא מסיירת באזור – כך אמר מפקד HMS מונטרוז, ויליאם קינג.

"האיראנים נראים להוטים לבחון את נחישותנו, לבדוק את התגובות שלנו ," אמר קינג בשיחה עם רדיו BBC. "הם יטענו שאולי הנוכחות שלנו אינה לגיטימית, למרות שאנחנו לגמרי פועלים כדין במים בינלאומיים," הוסיף.

לדברי הקצין המפקד, היו מקרים שאיראן הריצה "סירות קרב במהירות לעברנו כדי לבדוק את סף התגובה שלנו."

יחד עם זאת, קינג הודה שלמרות אירועים אלה, האינטראקציה הכללית בין הכוחות הבריטיים לאיראן הייתה "מקצועית" ו"לבבית ".

"יש הבנה טובה, ויחס של כבוד בין אנשי הים, שכעת נראה כאילו יש לנו עסק עם אנשים מנוסים" אמר.

מונטרוז HMS תסיים את סיוריה במפרץ בהמשך השבוע, ותוחלף ביום ראשון על ידי HMS דאנקן, משחתת כבדה חמושה במערכות הגנה אווירית המצוידת במערכות חיישנים מורכבות וטילי נ"מ.

המתיחות בין בריטניה לאיראן הרקיעו שחקים לאחר שלוחמים בריטים לכדו את גרייס 1, מכלית נפט עם דגל פנמי העמוסה בנפט איראני, מול חופי גיברלטר ב -4 ביולי. בריטניה טענה כי הספינה ניסתה להפר את הסנקציות של האיחוד האירופי נגד סוריה. על ידי מסירת נפט למסוף נפט סורי.

איראן הכחישה את הטענות וקראה לשחרור מיידי של המכלית, תוך התראה על השלכות. בימים שלאחר מכן דיווח משרד ההגנה הבריטי על מקרים לכאורה של איראן שניסתה לתפוס כלי שיט נושאי דגלים בריטים במפרץ הפרסי ובמצר הורמוז. איראן הכחישה את הטענות.

כתיבת תגובה