המודיעין העירקי חושף את מיקומו של אלבגדדי ונכותו

ראש שרותי בטחון הפנים בעיראק אמר כי אל-בגדדי סובל משיתוק בגפיים בגלל רסיסי טיל בעמוד השדרה

מנהיג ארגון הטרור-דאעש – אבו בכר אל-בגדאדי נמצא בסוריה ויש לו עוד השפעה חזקה בתוך הארגון, כך אמרו היום נציגי בטחון הפנים העיראקי.

דברים ברוח דומה אמר אבו עלי אל-בצרי – מנהל בטחון הפנים העיראקי בראיון לעיתון "סבאח" העיראקי.

בצרי אמר כי "לאחר המפלה הצבאית של דאעש בעיראק ובסוריה, עדין ישנה סכנה מתמשכת מצד הפושע אברהים אל-סמראיי, המכונה אלבגדאדי, שנמצא כיום בסוריה עם עוזריו הערבים והזרים."

הוא הוסיף כי אל-בגדאדי העניק עדיפות גבוהה במהלך התקופה האחרונה להתמודד עם האיומים שהמודיעין שלו מעדכן אותו ולסכל חדירת גורמים עוינים לתוך ארגונו.

אלבצרי הסביר כי למנהיג "דאעש" יש עדיין השפעה  בקרב חסידיו מלאומים זרים וערבים והם עדיין מצייתים לו. הוא גם ביצע שינויים אירגוניים כדי לפצות על מחסור בלוחמים אחרי שרבים נהרגו במהלך בקרבות בסוריה ובמבצעי השחרור של נינווה, רמאדי, סלאחאדין ואזורים אחרים בעיראק.

אל-בצרי ציין כי אל-בגדדי סובל משיתוק בגפיו בגלל רסיסי טיל שננעצו בעמוד השדרה שלו במהלך  פעולת נגד של לוחמי בטחון הפנים העיראקים בתיאום עם חיל האוויר, במהלך פגישתו עם עוזריו באזור הג'ין בדרום-מזרח מחוז דיר אל-זור הסורי לפני שחרורו בשנת 2018.

מאז ההכרזה הרשמית בסוף 2017 על תבוסתו של ארגון "דאעש" בעיראק, הארגון פיזר את הלוחמים שנותרו, וחזר לסגנון "מלחמת רחובות", ואלבגדדי נעלם לחלוטין מחוץ לטווח הראייה.

אולם אל-בגדדי הופיע לראשונה מאז 2014, ב- 29 באפריל 2019, בסרטון בן 18 דקות, בו דיבר על הקרבות שנלחמו אנשיו בעיראק ובסוריה.

כתיבת תגובה