ישראל נערכת בים האדום לאור האיומים המתגברים

אתר החדשות "לבנון 24 " מדווח כי איראן מחמשת את סוריה והחיזבאללה גם דרך הים .

האתר מצטט כתבה של עיתון הארץ הישראלי הטוען כי גורמים ישראלים מאמינים, כי איראן פועלת להעברת נשק לסוריה, ולחיזבאללה בלבנון, בדרך הים, על מנת להימנע מתקיפת על ידי ישראל כאשר המשלוחים מגיעים דרך היבשה, כתב העיתונאי יניב קובוביץ 'בעיתון הישראלי "הארץ".

על פי הערכות גורמים רשמיים אלה, ההתקפות האחרונות שיוחסו לישראל , נועדו למנוע מאיראן, לבצר את מתקניה בסוריה ולהעביר נשק ללבנון, מה שגרם לאיראנים, להעדיף להעביר חלק מהנשק דרך הים. לדברי גורמים צבאיים ישראלים, למרות המתיחות הגוברת בים בין איראן לארצות הברית ובריטניה במיצר הורמוז, ישראל לא נפגעה ישירות. עם זאת, גורמים רשמיים הזהירו. מהסיכון כי טילי חוף ים איראניים יפגעו בספינות ישראליות על ידי משמרות המהפכה, או על ידי שליחיהם החותים באזור ים סוף.

גורמים רשמיים בישראל צוטטו באומרם, כי האיראנים מעדיפים לא להסלים את המתחים עד כדי מלחמה, ולכן הם נוקטים באירועים שנמצאים בסיכון נמוך לגרימת מלחמה, בהם ידם על העליונה, כמו תפיסת נושאת הדגל הבריטית סטינה אמפרו, בסוף השבוע שעבר. עם זאת, ישראל מוכנה להתמודד עם הסלמה אפשרית של המצב, אם איראן תפגע בספינות ישראליות.

הוא ציין כי השליח האיראני לבריטניה, חמיד באידי נג'אד, דחק בבריטניה שלא להגיב על ההשתלטות האיראנית על המכלית הבריטית.

בתגובה לתפקידה המסוכן של איראן בים, לא רק במפרץ אלא גם בים התיכון, ישראל החליטה לבנות מחסום ימי בנמל הצבאי בעיר אילת הדרומית, בניסיון להגן על הנמל. גורמים ישראלים אמרו כי איראן כרגע מהווה איום גם על מיצרי טיראן, המוביל לנמל אילת בים סוף. ובעבר הרחוק הוביל למלחמת ששת הימים בנינו לבין מצרים .

בשבועות האחרונים בדק חיל הים מערכות הגנה מתקדמות לצוללות כדי לסייע באיום של מוקשים ימיים. ישראל נערכת להדוף התקפות על אניותיה, באמצעות לווי של כלי טיס בלתי מאוישים, וסירות מהירות. גורמים צבאיים בישראל מאמינים, כי ספינות חיל הים הישראליות מאוימות, ללא קשר לעליונותה של ישראל בים, ואילו איראן יודעת שפגיעה בספינות ישראליות תוביל לתגובה ישראלית קשה.

המודיעין הישראלי הגיע למסקנה, שאין שום כוונה איראנית להיכנס לסכסוך ימי ישיר עם ישראל, מה שהוביל להנחה שאם איראן תחליט להסלים את המתחים במפרץ, היא תעשה זאת באמצעות סוכניה החות'ים בתימן, או בחיזבאללה בלבנון. לארגונים אלה אמצעים מתקדמים ,המסוגלים לפגוע בספינות ימיות ישראליות בטווח של 300 קילומטרים.

כתיבת תגובה