מחקר:ישראל בין 20 המדינות המגבילות ביותר את חופש הדת במדינתן

מרכז המחקר האמריקאי פיו- مركز بيو טוען במחקר שפורסם ביום רביעי, כי חופש האמונה הדתית בישראל דומה לזה של מדינות כמו סעודיה ואיראן. המחקר הראה כי ישראל היא בין 20 המדינות המגבילות ביותר של חופש דת ברחבי העולם.

ישראל מדורגת במקום החמישי בעולם, עם "עוינות חברתית נגד הנורמות הדתיות", וישראל מדורגת במקום השישי בעולם, ב"מתחים ואלימות בין הדתות השונות ".

המחקר הצביע על האיסור על נסיעות בשבתות, כולל תחבורה ציבורית, וכן על מניעת נסיעה ברכב פרטי בשכונות חרדיות, והתקיפה וההטרדה של נהגים שעושים זאת.

המחקר גם הפנה את תשומת הלב, לאימוץ של פוליטיקאים ישראלים לשיח דתי על מנת לפתות את הציבור, כמו כן הדגיש את אימוצם של פוליטיקאים ישראלים, ב"אמונות דתיות ובסמכות הדת, גם בעניינים משפטיים.

"ישראל, שמגדירה את עצמה כמדינה יהודית, שולטת בתיקי הנישואין, הגירושין, הלוויות וכו ', מה שאומר שהמדינה אינה מכירה בכל הצעדים הללו, שאינם נעשים על פי ההלכה היהודית, בבתי דין רבניים ".

הדו"ח של מרכז המחקר Pew מדווח, כי ההגבלות על הנוהג של אמונות דתיות בעולם גדלו, והדו"ח השנתי העשירי של פיו, מתעד את כל הטרדות ואלימות, שנגרמו ליחידים מטעמים דתיים.

במחקר שנערך על אנשים משני הדתות הגדולות בעולם, אמרו הנוצרים כי הם מוטרדים ומותקפים ב -143 מדינות, בעוד המוסלמים אמרו כי הם קרבנות של דתם ב -140 מדינות, היהודים אמרו כי הם היו מוטרדים ומותקפים ב87 מדינות.

על פי נתוני המרכז, 52 ממשלות (כולל רוסיה וסין) מטילות מגבלות קפדניות על הדת. מספר זה עלה מ 40 בתוך עשר שנים. הדו"ח גם ציין כי 56 מדינות סבלו מעוינות מסיבות דתיות בשנת 2017, לעומת 39 בשנת 2007.

אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, רשם את הרמה הגבוהה ביותר, של התנכלות לדת, על ידי ממשלותיהם בחמשת האזורים העיקריים שנסקרו, ואחריהם אסיה והאוקיינוס השקט. עם זאת, אירופה חווה את הגידול הגדול ביותר בהגבלות הממשלה על תושביהם ב -10 השנים עד 2017. מספר המדינות שמטילות הגבלות על הלבוש הדתי (כולל הניקאב והבורקוריני שהתפשט בקרב נשים מוסלמיות) עלה מ -5 ל -20 .

הדו"ח גם ציטט את החלטת הממשלה האוסטרית לאסור ללבוש את הניקאב, במקומות ציבוריים, והפרלמנט הגרמני גם אישר את הצעת החוק, האוסרת על עובדות ניקיון מוסלמיות לענוד בורקה במשרדים ציבוריים, בבתי משפט, וכוחות משטרה וצבא, ומנע מרשויות לקבל עובדות בשירות המדינה. בשוויץ, הבוחרים בשני אזורים הסכימו לאסור את הרעלה, ומצביעים ארציים תמכו באיסור על בניית צריחים חדשים של מסגדים.

ברית מילה לילדים היתה בעיה באירופה, וקבוצות מוסלמיות ויהודיות בגרמניה ובסלובניה, התלוננו על התערבות של פקידי ממשלה במסורותיהם הדתיות, בכך שניסו לאסור את ברית המילה מסיבות לאו דווקה רפואיות.

כמה מושלים עירוניים בספרד הטילו איסור על ניקאב ובורקה, ואמרו שיש להטיף פומבית נגד נשים העוטות את הניקאב והבורקה , על ידי קבוצות כמו עדי יהוה, וכנסיית ישוע המשיח של קדושים , שמאגד יותר מ -15 מיליון בני אדם בעולם.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה