בניסיון להדק אחיזתה בסוריה הקימה רוסיה אגף חדש במודיעין הסורי

סוריה: כאינטרס רוסי הוקמה סוכנות ביטחון חדשה באגף המודיעין הכללי הסורי כדי "להגן על המתקנים הציבוריים" .-

הסוכנות הוקמה על סמך הצעה רוסית, שהוצגה לסוריה, כך אמרו גורמים באופוזיציה הסורית.

צעד זה הוא חלק מסדרה של שינויים, אשר בוצעו בשירותי הביטחון על ידי נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, על מנת לחזק את עמדתה של רוסיה לנוכח החדירה של איראן למוסדות השלטון הסורי.

הסוכנות החדשה מבוססת על הדרכה רוסית ואושרה על מנהל אגף המודיעין הכללי בסוריה והחלטתו של אסד.

משימתה של הסוכנות החדשה היא לאבטח את מתקני הממשלה ואתרים חשובים אחרים בסוריה, כגון שגרירויות, הטלוויזיה הערבית הסורית והרדיו (SATRBC), גופים דיפלומטיים ובנקים וכו'.

כמו כן מטרת הסוכנות החדשה היא לקבל שליטה במעמד של פריסת גורמים בגופי הביטחון השונים, סביב המתקנים המרכזיים והרגישים בסוריה, לקבוע תקנון תהליך תצפית וניטור ביטחוני של מתקנים אלה והנחת היסודות לתהליכים החדשים של ניטור והגנה על מתקנים ממשלתיים.

הביטחון, ההגנה, והשליטה [במוסדות הממשל בסוריה], עכשיו נמצאים באחריות המודיעין הכללי בלבד", נמסר מהמקורות.

"היריבות בין רוסיה לאיראן על השליטה במרכזי שרותי הביטחון בסוריה, כדי לזכות באמון של כל אחת מהן, גרמה לשיבוש בתפיסת הביטחון של הסוכנויות בסוריה", כך אמרו גורמים באופזיציה הסורית.

המקורות הצביעו על כך, כי ההחלטה החדשה נועדה "להגביל את חדירתה של איראן לסוריה ואת מאמציה של איראן לשלוט במתקנים ממשלתיים, באתרים מרכזיים, ברדיו ובבנקים".

המקורות ציינו כי רוסיה הצליחה לנהל את היריבות שלה עם איראן כדי לקבל שליטה על המשטר הסורי המשרת את האינטרסים שלה, תוך ניצול הלחץ הבינלאומי הגובר על איראן.
רוסיה גם הידקה את אחיזתה במתקנים ממשלתיים, שירותי ביטחון ויחידות צבאיות.

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה