הצפי האיראני למכת נגד שבוששה לבוא ו….ההמשך שידוע

ב-29 למאי 2019 התעורר העולם לבוקר מסוייט כשנודע שמכליות נפט ששהו במפרץ עומאן בפתח מצרי הורמוז בואכה המפרץ הפרסי,חובלו על ידי גורם בלתי מזוהה. המכליות שהו מול נמל פוג'יירה –   שבאמירויות. אמנם מיד כל האצבעות המאשימות הופנו לכיוון איראן אך מדינות המפרץ סרבו גם הן להטיל את האשמה הישירה למעשי החבלה על איראן.

גם שכארה"ב חשפה סרטון וידאו המראה איך אנשי חיל הים האיראני מפנים מדופן אחת המכליות שנפגעה מוקש עלוקה שלא התפוצץ עדיין סרבו מדינות המפרץ להטיל את האשמה הישירה על איראן.

הפחד היה משתק.

אלא שלא כך חשבו באיראן.

בעוד כל העולם היה משוכנע שהנשיא טראמפ יורה על מתקפת נגד על אתרים איראנים, האיראנים עצמם חששו יותר מתגובת נגד לא פרופורציונאלית של האמירויות. הם היו בטוחים כי חיל האוויר המתקדם,מפאר התוצרת האמריקאית, של אבו דאבי,ייצא למתקפת נגד ויפגע באחד מהמתקנים, שם ישנם מכלי נפט ענקיים, השוכן לחופי ים עומאן. מבחינת "עין תחת עין" .

ההערכה האיראנית אף היתה ממוקדת יותר ושם חשבו כי מכלי הנפט במתקן  הם הם יהיו המטרה של איחוד האמירויות.

אזור המכליות באיראן:

אתר מכלי הנפט:

האיראנים  גם העריכו כי האמירויות לא יחששו להגיב במכת נגד כי היא נהנית מגב אמריקאי חזק ורחב  בדמות הצי החמישי הנמצא בקרבת מקום שימנע כל אפשרות של תגובה צבאית איראנית מנגד.

כדי להתגונן מפני מתקפת האמירויות החישו האיראנים לאזור חוות מכלי הנפט באסאליוח –   סוללת טילי נ"מ מדגם אס-300 – S-300PMU-2 SAM .

סוללת האס-300 שהובאו לאתר המכליות:

למי שהעריך שהסוללות נועדו לסכל מתקפה אווירית אמריקאית הרי שיש להעיר כי ארה"ב לא תוקפת מעולם מטרות אזרחיות כמו מכלי אחסון של נפט גולמי.

אך כידוע המערב מתקשה לדבר ולהבין "יהודית".

(למי שלא מבין את ההקשר של המילה מספר מלכים:" וַיַּעֲמֹד רַב שָׁקֵה וַיִּקְרָא בְקוֹל גָּדוֹל יְהוּדִית וַיְדַבֵּר וַיֹּאמֶר שִׁמְעוּ דְּבַר הַמֶּלֶךְ הַגָּדוֹל מֶלֶךְ אַשּׁוּר" )

מתברר כי המערב מתקשה להבין את המנטליות האיראנית ומשוחח עם עצמו על המהות האיראנית משל היה הגיון צרוף בדבריהם.

איראן אכן ציפתה,את המובן מאליו,למכת נגד על פעולתה ,אפילו שלא הודתה בכך מעולם, למרות התמונות המפורשות בהן ניתן לזהות את פני האנשים ולהדביק להם שמות ותפקידים.

אלא שארה"ב ,שמיד עם היוודע הפיגועים במכליות האזרחיות,החלה בתכנון פעולת תגמול נגד איראן נסוגה מכוונתה .

איראן קלטה מיד את חולשת המערב שלא יוציא לפועל מכת נגד מדממת וכבר עברה לביצוע הפיגוע הבא בדמות הפלת מל"ט אמריקאי שהיה מחוץ לתחום האווירי האירני (לדברי ארה"ב).

גם אחרי הפלה זאת,כשארה"ב רצתה להוציא לפועל פעולת תגמול נגד איראן , היא נקטעה באיבה מחשש לקרבנות רבים מדיי ,מה שאינו פרופורציונלי לפיגוע האיראני.

וכאן העניינים רק ממשיכים להידרדר. איראן ממשיכה להוציא עוד ועוד פיגועים נגד המערב ונגד המדינות מפיקות הנפט במפרץ באמצעות כוחות הפרוקסי שלה מתוך ידיעה ברורה שהיא לא תשלם על כך ישירות.

מי שחושב שהוא מבין "יהודית" יכול כבר להעריך כי לא רק שהאיראנים ימשיכו בפיגועי הטרור שלהם אלא הם ירחיבו את אזורי העימות גם למקומות אחרים כגון מצרי באב אלמנדב שבפתחת הים הים האדום. זה יהיה רק עניין של זמן שנתחיל לראות פיגועים נגד נתיבי השייט האזרחיים העמוסים שבמקום.

ומשם השמים,וגם הקרקע,הם רק הגבול!

הפרשן הצבאי של האתר גיא א. מוסיף:

זה לא הצפי האיראני כמו הרצון והצורך האיראני. האיראנים קורסים בסנקציות ומנסים בכוח להעביר את העימות הכלכלי בו אין להם כל סיכוי ובטח לא יכולת תגובה, למגרש הלחימה הקינטית בו הם מקווים לפחות לגבות מחיר ולהציג יכולות. דווקא היעדר תגובה אמריקאית או של מדינות האזור מתסכלת את האיראנים ומאפשרת כמו שפורסם היום, עוד הכבדה בצורת סנקציות שיוצר משהן פוגעות כלכלית הן כבר בגדר השפלה ופגיעה בכבוד האיראני. וזה קשה להם עוד יותר מתקיפה.
לכן הם ממשיכים בהליכה על הסף בציר הגרעיני בתקווה שהאירופים יושיעו אותם (לא יקרה), והמשך פיגועים בסעודיה ע"י החות׳ים, וסביר שנראה עוד ניסיון פגיעה בציר הנפט הימי, בטח כשהם מושפלים בתפיסת מכלית בגיברלטר.

כתיבת תגובה