מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 8-7-2019

*- רוסיה צופה כי רמת העשרת האורניום החדשה של איראן לא תהיה גבוהה מ -5%, כך אמר נציג הקונגרס הרוסי לארגונים בינלאומיים בווינה, מיכאיל אוליאנוב, ביום ראשון.

*- המפקד הראשי של המהפכה האסלאמית (IRGC), חוסיין סלימאני, אמר כי האויבים בהדרגה מבינים את הכוח האמיתי של איראן.

👈כשדיבר בטקס ביום ראשון, אמר הגנרל סלימאני, שתפיסת האויב את כוחונו חשובה יותר מהכוח עצמו.

👈"בעבר, התפיסה של אחרים לגבי כוחה של איראן היתה נמוכה בהרבה מכוחה האמיתי, וכן תפיסת הכוח של אחרים היתה הרבה יותר מכוחם האמיתי", הוא ציין.

👈הוא הוסיף, כי תפיסתם של האחרים את כוחנו הולכת ומתקרבת בהדרגה למציאות.

👈ברגע שיידעו כמה חזקים אנחנו, אף אחד לא יחליט להתעסק במלחמה עם מדינה חזקה, הוא ציין.

👈הגנרל סלאמי אמר כי האויב כבר הכיר בכוחה הצבאי של איראן, ולכן הם העבירו את המיקוד שלהם עכשיו למלחמה כלכלית, פעולות פסיכולוגיות ולחצים פוליטיים.

*-צרפת לא תפעיל, לעת עתה, את מנגנון הסכסוך הגרעיני נגד איראן, ותיתן לעצמה שבוע אחד לנסות ולדבר שוב עם כל הצדדים.

👈"זה לא אופציה כרגע", אמר היום (יום א') גורם ממשרדו של מקרון.

👈מנגנון יישוב הסכסוכים עלול להוביל בסופו של דבר להחזרת סנקציות של האו"ם על איראן.

👈מקרון אמר לעמיתו האיראני, חסן רוחאני, כי ינסה להחזיר את כל הצדדים לדיאלוג עד ה -15 ביולי.

👈ההצהרה לא הזכירה מה יקרה במידה והדיאלוג לא יחודש עד אז.

*- שלושה תושבי עזה נעצרו מוקדם בבוקר, ביום ראשון, בניסיון להיכנס לישראל באופן בלתי חוקי עם רימון ו"חומרי הצתה", כך על פי הודעת צה"ל. החשודים הועברו לשלטונות ישראל לחקירה.

*- ראש ממשלת ישראל , בנימין נתניהו, אמר היום (יום א ’) כי הגדלת העשרת האורניום על ידי איראן היא צעד מסוכן ביותר והוא קרא שוב לאירופה להטיל סנקציות עונשין על טהראן.

👈נתניהו אמר את הדברים לאחר שאיראן אמרה, כי היא מוכנה לחלוטין להעשרת אורניום בכל רמה ובכל היקף, תוך התרסה נוספת על מאמצי ארה”ב לסחוט אותה באמצעות סנקציות ולהכריח אותה לשאת ולתת על הסכם גרעיני עם מעצמות העולם.

*- שר החוץ של לוקסמבורג, ג'ין אסלבורן, הזהיר כי הגברת המתיחות בין ארה"ב לאיראן עלולה לגרום למשבר פליטים מאתגר באירופה.

*- שגריר עיראק באיראן, סעד ג'וואד קנדיל, אמר במסיבת סחר בטהרן, כי עיראק זקוקה נואשות לתמיכה הכלכלית והטכנית של איראן, על מנת לשקם את עיראק, וכן אמר כי עיראק מוקירה את קשריה עם איראן בלי להתחשב בלחצים של ארה"ב.

*- המורדים החות'ים בתימן אמרו כי הם תקפו שתי שדות התעופה בסעודיה.

👈ערוץ החדשות "אל-מסירה", אמר בשבת כי המורדים, "תקפו את שדות התעופה הסעודיים באבהה ובג'זאן במזל"טים של קאסף -2 K."

👈יחיא סארי, דובר כוחות החות'ים באיראן, אמר כי ההתקפות הביאו להפסקת התנועה האווירית בשני שדות התעופה של סעודיה.

👈בינתיים, עשרות אנשי מיליציה בחסות סעודיה הנאמנים לנשיא לשעבר של תימן, עבד רבו מנצור האדי, איבדו את חייהם כאשר חיילי צבא תימן ולוחמי הוועדות העממיות פתחו בהתקפות נפרדות נגד עמדותיהם ברחבי תימן.

*- יועץ בכיר למנהיג העליון של איראן רמז כי טהראן תוכל להגביר את העשרת האורניום שלה לחמישה אחוזים למטרות "שלום", לקראת המועד האחרון שנקבע למעצמות העולם כדי להציל את העסקה הגרעינית מ -2015.

*- מחוקק איראני בכיר הדגיש את נחישות ארצו לנקוט בצעדים נוספים, כדי לשנות את התחייבויות איראן בהסכם הגרעין, וכן אמר כי ארה"ב ואירופה אינן אף צריכות לחשוב על הסכם חדש עם איראן.

👈"המהלך השני של הרפובליקה האסלאמית של איראן, בתגובה להתנגדות האירופית להתחייבויותיה יובא בקרוב", אמר היום חבר הוועדה הפרלמנטרית והמשפטית של הפרלמנט האיראני, מוחמד עלי פורמוכטאר.

👈הוא יעץ לארה"ב ולאירופה לנצל את הרגע ולהראות את עמידתן בעסקה הגרעינית של איראן, עוד לפני שאיראן תעשה את הצעד השני, ואמר: "אם המערב יחשוב על הסכם הגרעין כעל הסכם טוב, עליו לפעול על פי תוכנו, אחרת, שום עסקה גרעינית חדשה לא תחכה להם בשלבים הבאים".

*- איראן: "זה כבר שנים שארה"ב ובעלות בריתה האזוריות עושות מאמצים חסרי תועלת, כדי לערער את המהפכה האסלאמית באמצעות תעמולה תקשורתית, אבל צעד אחד בולט, וכי נשיא ארה"ב, בהחלטה לא נבונה, החליט להטיל סנקציות על מנהיג המהפכה האסלאמית," כך נכתב בהצהרה ביום שבת.

👈"מדד זה מראה שתושבי הבית הלבן עדיין טיפשים, וכן לא הבינו את מעמדם הגבוה של האייתוללה ואנשי איראן", נכתב בהצהרה.

👈"ההיסטוריה מלמדת כי ההתנגדות של האומה האיראנית היא ללא תחרות והסנקציות יביאו רק חרפה לארצות הברית עצמה", כך הוסיפה ההצהרה אשר פורסמה באיראן.

*- המשטרה הטורקית באזור הים השחור של טורקיה, תפסה רכיבי "קליפורניום רדיואקטיבי" בערך כולל של 72 מיליון דולר, רכיב המשמש בנשק גרעיני וכורים.

👈18.1 גרם (0.63 אונקיות) של "קליפורניום רדיואקטיבי" נתפסו במכונית על ידי זרוע המשטרה הטורקית העוסקת בהברחות ופשע מאורגן, כך אמר המושל המחוז בהצהרה.

👈על פי ההצהרה, החומר שנתפס נשלח לרשות האנרגיה האטומית של טורקיה.

👈הוא הוסיף בהצהרה כי חמישה חשודים נחקרים על האירוע.

👈"קליפורניום" הוא אלמנט כימי רדיואקטיבי, הנחשב לחומר מסוכן מאוד.

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה