תפנית חדה: איחוד האמירויות החלה בנסיגה מהמלחמה בתימן

נסיגת איחוד האמירויות הערביות מתימן – המהלך שהוא סוד. התרחיש הצפוי אינו מבשר טובות.
שלטון האמירויות הערביות מבקשת, להסיג את רוב כוחותיה מתימן, הוול סטריט ג'ורנל  דיווח, בצטטו גורמים מערביים , כי אבו דאבי החלה להסיג טנקים, ומסוקי תקיפה, בשבועות האחרונים. הפקידים גם אמרו, כי איחוד האמירויות הסיגה מאה חיילים, מחופי הים האדום, כולל חיילים פרוסים ליד העיר חודיידה, שמאבטחים כניסת הסיוע ההומונטרי לנמל.
הדו"ח ציין, כי התפתחות זו, באה על רקע הרמה הגבוהה של המתיחות במזרח התיכון, לאחר שארצות הברית חיזקה את נוכחותה הצבאית באזור. לאחר האיומים של איראן ובעלות בריתה, ואחרי סדרה של , פגיעות בארבעה אניות סוחר בפעולות חבלה מחוץ לחוף של פוג'יירה שבאמירויות.

העיתון ציין. כי באיחוד האמירויות הבינו מהמעגל המתרחב בתימן, בשל התנגדותם למהלכים של צבא ארה"ב במפרץ הפרסי,(כנראה בגלל התקיפות החוזרות ונשנות בסעודיה) והוסיף, כי אבו דאבי חוששת שהיא מהווה אחת היעדים הראשונים של איראן, במקרה שטראמפ יורה על התקפות צבאיות על איראן, כפי שפקידים ואישים אחרים הקרובים לתכניות האמירויות מצוטטים . במקום זאת, איחוד האמירויות מנסה למקד את מאמציה להילחם באל-קאעידה, בדאעש ובקבוצות קיצוניות אחרות. גורמים רשמיים אמרו כי פקידי איחוד האמירויות הערביות תודרכו בנושא, שלא לדון בנסיגה בפומבי.

החלטת הנסיגה של האמירויות, שהיו השותפים החשובים ביותר של סעודיה בברית הערבית שנלחמה נגד החות'ים הפרו-איראניים מאז מארס 2015, גרמו לחשש בארה"ב שהנסיגה תוביל  לניצחון החות'ים הנתמכים על ידי איראן בקרבות בתימן.

גורמים באמירויות ציינו כי תגובת סעודיה ויתר חברי הברית הערבית, השותפים במהלך הצבאי נגד החותים בתימן,אינה ברורה אך האמירויות תמשיך באיסוף מודיעין, וביצוע כמה פעולות צבאיות, ולספק תמיכה חיונית ללחימה נגד כוחות החות'ים.
איחוד האמירויות כבר מבקשים יותר משנה  להפחית  את הקצאת המשימות לצבאם בתימן וזאת על רקע מהלכים בארה"ב, המבקשים להפסיק את התמיכה "בברית הערבית" היות והיא פוגעת בחפים מפשע בהתקפותיה בתימן.
בחודש אפריל, נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, השתמש בזכות ה-"ווטו "כדי לחסום החלטה של הקונגרס ,ושל בית הנבחרים, להפסיק את התמיכה הצבאית האמריקנית בפעילות הצבאית  של הברית הערבית בתימן ".

בימים אלו מאיימים בקונגרס האמריקאי להפסיק ולמכור לאמירויות נשק כי הם מספקים נשק לצדדים המעורבים בלחימה בלוב.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

אבו דאבי – UAE :

כתיבת תגובה