בהתבטאות מתגרה בארה"ב מהלל נשיא איראן את התעשיה הצבאית שהפילה הכטב"מ

נשיא איראן, חסן רוחאני, שיבח את משרד ההגנה ואת משמרות המהפכה האסלאמית (IRGC) על מאמציהם לפתח טילים מרשימים וחזקים, לאחר שהפילו את מטוס הריגול האמריקאי.

👈"אנחנו מנשקים את הידיים של כל התעשיינים ואלו המשתמשים בכוח הטילים בצורה נכונה – במשרד הביטחון וב- IRGC, אנחנו לא חוששים מארה"ב אבל יש לנו סבלנות אסטרטגית, אנשים מרוצים מכוח ההגנה של המדינה", אמר הנשיא רוחאני, כאשר הוא פונה אל פקידי משרד הבריאות בטהרן, ביום שלישי.

👈הוא התייחס להפלת מטוס הריגול האמריקני וציין, כי ארה"ב לא ציפתה שאיראן תוכל ליירט מל"ט שלה, שכן היה קשה מאוד לזהות את המל"ט הצבאי.

👈לא ניתן היה לזהות את המל"ט בשל המבנה האווירודינמי והציפוי שלו, אמר רוחאני והוסיף, כי "המל"ט הזה חצה את המים הבינלאומיים ונכנס למים הטריטוריאליים שלנו, ואנחנו הזהרנו אותם מיד, אבל הם לא שמו לב. דבר נהדר לטכנולוגיה שלנו תוצרת בית. אם היינו מיירטים את המל"ט עם S-300, זה לא היה עובד היטב, אבל עשינו עבודה נהדרת באמצעות ירי על מל"ט ההייטק שלהם בעזרת מערכת ביתית שלנו".

👈רוחאני הוסיף כי מי שמכיר נושאים צבאיים מבין במדויק את חשיבותו של צעד גדול כזה.

👈"אני לא רוצה להגיד שרצינו להשפיל את ארה"ב, כי אנחנו לא מבקשים להשפיל איש. אבל זה הגביר את המורל של האומה שלנו. יש לנו את היכולות הדרושות. אנחנו אומרים שיש לנו סבלנות אסטרטגית; סבלנותנו היא אסטרטגית; סבלנות שונה מפחד. אנחנו לא מפחדים מארצות הברית. המל"ט הפגוע קבע דוגמה, כאשר הפולשים נכנסים לחלל שלנו, הם ייהרסו בשנייה, וזה באמת מצביע על הכוח שלנו", הסביר רוחאני.

👈"כמובן, לסבלנות שלנו יש קו אדום, הגבולות שלנו הם הקו האדום שלנו, וכשהמטוס נכנס לגבולות שלנו הוא חצה את הקו האדום שלנו, וחובה עלינו להגן עליו ואנחנו צריכים להגן על המדינה", הוא הדגיש.

קרדיט:אברהם אתמקר-פרד"ס מקבוצת נציב

 

12 thoughts on “בהתבטאות מתגרה בארה"ב מהלל נשיא איראן את התעשיה הצבאית שהפילה הכטב"מ

כתיבת תגובה