מבזקי חדשות ליום 22-6-2019. מתעדכן

*- רוסיה: ארה"ב דוחפת את איראן אל סף מלחמה

סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ריבקוב, אמר היום (שישי) כי ארצות הברית אשמה בכך שהיא דוחפת את איראן אל סף מלחמה, זאת על ידי הגברת המתחים האזוריים במתכוון. סגן השר קרא לוושינגטון לשקול את ההשלכות האפשריות מסכסוך עם איראן והצביע על הדיווח בניו יורק טיימס כעדות לעד כמה מסוכן המצב. מוקדם יותר היום אישר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לתקוף באיראן, זאת בשל הפלת המל"ט האמריקני, אך חזר בו.

*-נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ העביר *מסר לאיראן לפיו אם לא תיפתח במשא ומתן, הוא יתקוף אותה* , כך אמרו לפני דקות אחדות גורמים איראניים לרויטרס. לדברי הגורמים, המסבר של טראמפ היה ש"אנחנו לא רוצים מלחמה אלא שיחות", והוא נתן לטהרן דד ליין לתחילת השיחות. התשובה האיראנית הייתה שהמנהיג העליון, עלי חמינאי מתנגד לכל צורה של שיחות עם ארצות הברית.

*- ‏איראן פרסמה תמונות המציגות לטענתה חלקים מהמל"ט האמריקני שהפילה אתמול.

*- משרד החוץ האיראני: נענה לדיפלומטיה בדיפלומטיה, למלחמה בהגנה קשוחה

דובר משרד החוץ האיראני התייחס למשבר בין הרפובליקה האסלאמית לבין ארצות הברית, ואמר כי טהרן לא שואפת למלחמה אך תגן על עצמה אם תאלץ לפעול. המשרד פרסם הודעה בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, בה נכתב כי איראן "תענה לדיפלומטיה בדיפלומטיה, ולמלחמה בהגנה קשוחה".

*- ‏טראמפ מאשר את הפרסום בניו יורק טיימס: "הוריתי על פעולה ותקיפה של שלושה יעדים באיראן. כששאלתי כמה אנשים יהרגו כתוצאה מהתקיפה ענו כ-150. זאת תהיה תגובה לא פרופורציונאלית להפלת מל"ט. לאיראן לא יהיה נשק גרעיני לא נגד ארה"ב ולא נגד העולם".

*- ארה"ב לא שוללת תגובה צבאית עתידית על הפלת המל"ט

פקיד אמריקני אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי הממשל לא שולל תגובה צבאית עתידית נגד איראן, בעקבות הפלת המל"ט האמריקני.

*- הניו יורק טיימס מדווח: טראמפ הורה על תקיפה נגד איראן לפנות בוקר בתגובה להפלת המל"ט, המטוסים היו בדרכים והספינות מוכנות – אבל ברגע האחרון הורה לבטל אותה.

*- מנהל התעופה בארה"ב הוציא צו חירום האוסר על כל הטיסות האזרחיות של ארה"ב לטוס באזורים שבשליטה האווירית של איראן, מעל המפרץ הפרסי ומפרץ עומאן.

*- חיפושים בסוריה אחר חללים ונעדרים ישראלים נוספים

החיפושים נעשים בעידוד ותמיכת רוסיה. המשטר בסוריה מטיל איפול על הסוגיה.

מקורות סוריים מדווחים כי כוחות של משטר אסד ורוסיה עורכים חיפושים אחר חללים ונעדרים ישראלים נוספים בבית קברות באזור דמשק שבו אותרו לכאורה גם עצמותיו של זכריה באומל ז"ל שהובאו לישראל לפני חודשיים.

קרדיט: עין הנץ מקבוצת נציב. בטוויטר – 

כתיבת תגובה