מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 19-6-2019

*- היועץ הבכיר של מחלקת המדינה לשעבר, כריסטיאן ויטון אמר: חצינו את הקו האדום עם איראן "מזמן".

*- מקורות בישראל הביעו דאגה, כי ישראל, ארצות הברית והמדינות הערביות בעלות הברית, לא גילו כל התרעה מוקדמת על מה שנראה כמתוכנן היטב, מבוצע היטב ומתקפות הרסניות עולות מצד הכוחות האיראניים ושלוחותיה.

*- ממלא מקום שר ההגנה, פטריק שנהאן, אמר בהצהרה כי הכוחות נשלחו "למטרות הגנה כדי להתייחס לאיומים האוויריים, הימיים והקרקעיים במזרח התיכון".

👈"ארצות הברית אינה מבקשת סכסוך עם איראן", נכתב בהצהרה, והוסיף כי ההיערכות נועדה "להבטיח את שלומם ורווחתם של אנשי צבאנו העובדים בכל רחבי האזור ולהגן על האינטרסים הלאומיים שלנו".

*- בריטניה "כמעט בטוחה" כי הצבא האיראני עומד מאחורי התקפות יום חמישי שעבר על שתי מיכליות נפט במפרץ עומאן, אמר השר הבריטי למזרח התיכון.

*- שר החוץ של סין, וואנג יי, דחק באיראן לא לנטוש את ההסכם הגרעיני "בקלות רבה", לאחר שאיראן הודיעה כי היא תעבור את גבול מלאי האורניום, במידה ומעצמות העולם לא יעמדו בהתחייבויותיהן על פי ההסכם תוך 10 ימים.

👈"אנו קוראים לכל הצדדים להישאר הגיוניים ומרוסנים, לא לנקוט בפעולות כלשהן כדי לעורר את ההסלמה של המתח באזור, ולא לפתוח תיבת פנדורה", אמר וואנג לעיתונאים בבייג'ינג, במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ של סוריה, וליד מועלם.

👈"בפרט, ארצות הברית צריכה לשנות את הנוהג של לחץ קיצוני", הדגיש שר החוץ הסיני.

*- נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מאיים לגרש מיליוני אנשים המתגוררים בארה"ב באופן בלתי חוקי

👈בצמד ציוצים בחשבון הטוויטר שלו, אמר טראמפ ביום שני, כי שירותי ההגירה והמכס של ארה"ב "יחלו בתהליך של סילוק מיליוני החייזרים הבלתי חוקיים שמצאו את דרכם לארצות הברית", החל משבוע הבא.

👈"הם יגורשו מהר כככל שהם נכנסים", כתב טראמפ.

👈פקיד ממשלתי בארה"ב אמר, כי המאמץ יתמקד ביותר מ-1 מיליון מהגרים בלתי חוקיים, אשר הוצאו נגדם צווי גירוש סופיים על ידי השופטים הפדרליים, אך הם עדיין מסתובבים חופשי בכל רחבי ארה"ב.

👈טראמפ יפתח רשמית את כוונותיו לבחירה מחדש לנשיאות, ביום שלישי בחגיגות באורלנדו, ופלורידה – מדינות חיונית בדרכו לבחירה מחדש לנשיאות.

*- ראש אגודת הידידות הפרלמנטרית איראן-פקיסטן, אחמד אבאדי פרחאני, אמר כי איראן ופקיסטן הן שתי תחנות כוח מרכזיות באזור והן חזקות מספיק כדי להילחם במשותף נגד הסנקציות הבלתי הוגנות של ארה"ב.

👈"אנו מאמינים כי לאיראן ולפקיסטן יש יכולת להיאבק במשותף נגד הסנקציות הבלתי מוצדקות של ארצות הברית, וכי שיתוף הפעולה בין שתי המדינות יתחזק בהקשר זה", הוא אמר.

*- מחוקק איראני בכיר הודיע כי איראן ועוד 25 מדינות נוספות, הסובלות מהסנקציות המוטלות על ידי ארה"ב, יקימו מועדון לשיתוף פעולה באופן הדוק, המיועד להתמודד עם הסנקציות.

👈הוא הוסיף כי מטרת המועדון תהיה עימות כנגד הסנקציות, וכן יכלול צעדים מתואמים באמצעות שיתוף פעולה.

👈"הוחלט כי 25 המדינות ינקטו צעדים משותפים באמצעות סחר דיפלומטי, ויגבשו חזית מאוחדת כנגד הצעדים של ארצות הברית," כך אמר ביום שלישי, יו"ר הפרלמנט של איראן להתמודדות עם הסנקציות, מוחמד פורמוכטאר.

👈איראן, סין, רוסיה, טורקיה וצפון קוריאה הן בין המדינות הגדולות, אשר נפגעו מהסנקציות של ארה"ב.

👈שגריר רוסיה באיראן אמר אתמול, כי על איראן, סין ורוסיה להקים שיתוף פעולה אסטרטגי תלת-צדדי כדי להפר את צעדיה החד צדדיים של ארה"ב נגד איראן.

*- גורמים איראניים, דיפלומטים וסוחרים, מתייעצים עם עמיתיהם העיראקים כדי להקל על הקשרים העסקיים והכלכליים בין שתי המדינות השכנות, אמר אחמד שייחוש, הקונסול הכללי של הרפובליקה האסלאמית בבצרה.

*- הבנק המרכזי של רוסיה חוקר את האפשרות של השקת מטבע דיגיטלי רוסי, כך על פי ראש הבנק המרכזי של רוסיה.

*- נשיא איראן, חסן רוחאני, הדגיש את נחישותה של איראן להתקדם למרות המזימות, הניסיונות והסנקציות של האויב, ואף טען כי מספר פוליטיקאים לא מקצועיים עומדים כנגד איראן.

👈"היום המשוגעים פתחו במלחמה נגד תקוותנו ונחישותנו, והם נטעו תקווה בצעדים המאיימים שלהם ורוצים להפוך את האומה האיראנית למאוכזבת מההתפתחות שלה לגבי העתיד, [אבל] איראן והעם הגדול שלנו רוצים להראות את התקווה ואת החיוניות שלהם, ולהפוך את האויב למאוכזב כלפי המטרות המאיימות שלו", כך אמר הנשיא רוחאני, בטקס שנערך בטהרן ביום שלישי.

👈רוחאני הדגיש כי איראן לא מתכוונת לפתוח במלחמה נגד מדינה אחרת, וכי "מספר פוליטיקאים בעלי ניסיון מועט עומדים כנגד איראן, תגובתה של איראן ללחצים המוגברים של האויבים גדלה והתעצמה, אך אנו לא מתכוונים לפתוח במלחמה עם כל עם ומדינה".

👈הנשיא רוחאני אמר, כי העם באיראן והפקידים באיראן עומדים מאוחדים מול שלוחי המדינות הלוחצות על איראן והוסיף, כי "כיום עלינו להתנגד למעשים כנגד המתנגדים למשטר והפעולה נגדם כרוכה במאמצים לפריחת הכלכלה (שלנו)".

👈לדברי רוחאני, איראן מקיימת קשרים טובים עם מדינות העולם והוסיף, כי "איראן נשארה מחויבת לחתימתה ולהסכמים הבינלאומיים שלה, והיא לא הייתה הצד שהפר את כל ההסכמים והכללים הבינלאומיים, ועכשיו כל העולם רואה ומודה שארה"ב היא עבריין, וכן היא מדינה לא נאמנה הפועלת נגד הכללים והתקנות של [עולם] הגברים".

*- חברי הפרלמנט האיראני העריכו את עמדתו הנוקשה והמוצהרת של מנהיג המהפכה האסלאמית, איתאללה ח'אמנהאי, בפגישה עם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, שהגיע לאיראן על מנת להעביר מסר מנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ.

👈210 מחוקקים איראנים שלחו אתמול מכתב לאיתאללה ח'אמנאי, והעריכו את עמדתו האיתנה כנגד התוקפנות של ארה"ב, במכתב הם כתבו לו: "זו היייתה תצפית אמיתית של כבוד, חכמה ויעילות".

*- יפן: "אנחנו מאמינים שאנחנו צריכים להקים יכולות הגנה יעילות יותר. אנחנו לא הולכים לדבוק ברעיונות קונבנציונליים על מצבים קרביים[קונבנציונליים],"

👈יפן ביצעה רפורמה דרסטית בארגון ההגנה שלה, כדי להתמודד עם מצבי לחימה חדשים, הדורשים שילוב של לוחמה קונבנציונלית ותחומי מרחב חדשים – המרחב הקיברנטי והספקטרום האלקטרומגנטי – כך אמר גורם ביטחוני יפני לסוכנות הידיעות של האמירויות, WAM, ביום שני.

👈יש פוטנציאל לשיתוף פעולה ביטחוני נוסף עם איחוד האמירויות באזורים חדשים כאלה, כך על פי הגנרל היפני, קוג'י ימאזאקי, מפקד הצוות המשותף לכוחות ההגנה העצמית של יפן, אשר מבקר בימים אלה באיחוד האמירויות.

👈"אנחנו מאמינים שאנחנו צריכים להקים יכולות הגנה יעילות יותר. אנחנו לא הולכים לדבוק ברעיונות קונבנציונליים על מצבים קרביים[קונבנציונליים]", כך הוא אמר בראיון בלעדי בביקורו הרשמי הראשון באיחוד האמירויות, מאז נכנס לתפקידו ב -1 באפריל השנה.

👈יפן מבצעת תוכנית רפורמה דרסטית ומהירה בארגוני ההגנה של המדינה, כדי לבסס את יכולתה להתמודד עם שדה הקרב הרב-ממדי, הדגיש ימאזאקי.

👈"הודענו בחודש דצמבר, בשנה שעברה, על הנחיות חדשות להגנת הביטחון הלאומי, הנחיות אשר מגדירות את הצורך בהקמת כוח הגנה רב-תחומי, כוח החיוני לנו כדי להתמודד עם מצב הלחימה החדש – שהוא שילוב של כוחות קונבנציונאליים קרקעיים, ימיים, אוויריים, תחומי החלל החדשים, מרחב הסייבר והספקטרום האלקטרומגנטי", אמר הגנרל היפני.

👈"אני מאמין שיש פוטנציאל נוסף לשיתוף פעולה ביטחוני בין יפן לאיחוד האמירויות באזורים החדשים", אמר ימאזאקי.

👈הגנרל היפני גם אמר, כי כוחות ההגנה העצמאיים של יפן נהנו מיחסים מאוד טובים עם כוחות איחוד האמירויות, באמצעות חילופי כוח אדם ותוכניות חילופין שונות.

👈"אנחנו הולכים להרחיב את היחסים האלה, כולל חילופי ציוד ביטחוני וטכנולוגיות", הוא הצהיר.

*- על פי דיווח באתר התימני המכונה "אל-נאג'ם אל-ת'גב", בעקבות הפיגועים על מכליות הנפט בים עומאן, עולה הטענה כי ישראל וכמה מדינות ערביות במפרץ הפרסי משתפות פעולה, על מנת לפתוח במלחמת עולם חדשה.

👈בדיווח צוטט חבר כנסת לשעבר בישראל, טלאב אבו עראר, אשר אמר כי לישראל יש יד בהתקפות הקודמות על ארבעת הספינות המסחריות בנמל פוג'ירה, מול חופי איחוד האמירויות, ואת המשך ניסיונותיה של ישראל, אשר לטענתו כדי ליצור מתחים נוספים בשיתוף פעולה עם כמה מדינות ערביות באזור.

👈הדיווח באתר התימני אף הוסיף, כי לאחרונה התקיימו מספר פגישות בין בכירים מישראל וארה"ב, אשר יחד הם הסכימו על הקמתה של קבוצה חמושה חדשה המורכבת מאיסלאמיסטים רדיקלים, אשר מטרתם לבצע פיגועי חבלה באוקיינוס ההודי, בים עומאן ובחלקים בדרום אסיה.

👈תוך התייחסות למקורות יודעי דבר, אתר האינטרנט התימני דיווח, כי חברים לשעבר של ארגון אל-קאעידה התימני מהווים את ליבה של הקבוצה החמושה החדשה, כאשר המפקדה שלהם מוצבת במדבר "חדרמות" בתימן, זאת תחת פיקוח המוסד ושירותי המודיעין של מדינות ערב במפרץ הפרסי.

👈מהדיווח עוד עולה, כי הקבוצה החמושה הוקמה לפני כחודשיים וחבריה הוכשרו בבסיסים צבאיים בישראל, באריתריאה, ובמרכזי ההדרכה במדינות ערב.

👈מספרם הוא כ 175 – מתוכם 80 היו אנשי אל – קאעידה לשעבר בתימן, כך מציין הדיווח באתר "אל-נאג'ם אל-ת'גב"

👈הדיווח גם הוסיף, כי ראש המודיעין של איחוד האמירויות הערביות, עסק באופן אישי בפגישות עם פקידי המוסד הישראליים.

*- הקנצלרית הגרמנית, אנג'לה מרקל, אמרה היום (ג ') כי יש "ראיות חזקות", כי איראן עומדת מאחורי התקפות המכליות ליד מיצרי הורמוז.

*- כשבוע לפני הועידה הצפוייה בירושלים, מנהל שירות מודיעין החוץ הרוסי, סרגיי נרישקין, אמר כי "המשמר האיראני" תרם תרומה אדירה למאבק נגד האיסלאם בסוריה ובעיראק".

👈נרישקין גם תקף את ממשל ארה"ב על הטלת סנקציות כנגד מדינות אחרות.

👈"אין זה סוד שבמהלך השנים האחרונות הם [הסנקציות] נהפכו לשיטה החביבה על המדיניות של ארה"ב", אמר נרישקין.

👈"מה שמדאיג במיוחד, כי הסנקציות מוחלטות באופן שרירותי לחלוטין, באופן ספונטני ואימפולסיבי", הוא הסביר.

👈"היוזמות שלהם [הסנקציות] לא לוקחים בחשבון את ההשלכות לטווח ארוך, ואת דעתן של השותפות הכלכליות הקרובות ביותר", הדגיש נרישקין.

*- הקואליציה בראשות ארה"ב בעיראק ובסוריה אישרה היום (ג ') לספוטניק כי רקטות נחתו לאחרונה בתוך בסיס צבאי עיראקי המארח כוחות של ארה"ב ושותפות, אך לא נהרגו ולא נפצעו חיילים באירוע.

👈"אש עקיפה פגעה בתוך המעגל של מחנה טאג'י, עיראק, 17 ביוני. לא היו נפגעים של הקואליציה או השותפות", צוטט בספוטניק.

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה