דיווח:אנשי צפרדע של משמרות המהפכה האיראנים מאחורי הפיגוע במכליות

אתמול נפגעו 2 מכליות נפט בים עומאן והם עלו באש. גורמי הצלה באזור חילצו את אנשי הצוות ומאוחר יותר טבעה אחת המכליות.

באחת 'כל האצבעות המאשימות הופנו לעבר איראן כעומדת מאחורי פעולת הטרור הזאת לאחר שבעבר איימה שאם לא יתאפשר להם לייצא נפט מנמליה במפרץ הפרסי הרי שכל המדינות השוכנות לחופי ימה זאת לא ייצאו נפט גם הן.

מיד עם תחילת החמרת הסנקציות האמריקאיות על תעשיית הנפט האיראנית ,בתחילת חודש מאי האחרון, נפתחו שרשרת אירועי טרור נגד התובלה הימים במפרץ ו-4 אניות נפגעו קלות מפיצוצים ליד נמל אלפוג'רייה שבאזור.

אתמול חלה הידרדרות חמורה נוספת כאשר 2 מכליות נפט ענקיות נפגעו ועלו באש. בתחילה היה נדמה כי הן נפגעו מטילי טורפדו שנורו מכלי שייט בלתי מזוהים אך מאוחר יותר התברר כי אופי הפגיעה במכליות לא משקף שימוש בטילי טורפדו.

כל מדינות האזור,וגם ארה"ב האשימו בעקיפין את איראן כעומדת מאחורי פיגועים אלו אך איראן הכחישה זאת מכל וכול  ואף הביעה דאגה מההידרדרות בביטחון השייט במפרץ.

הלילה פרסם ערוץ חדשות סורי – "אמוי ניוז" ידיעה מעניינת המטילה את האחריות על הפיגוע ב-2 המכליות, ישירות על איראן.

ערוץ אמוי טוען מפי מקורות חסויים שלו כי מי שבצעה את הפיגועים במפרץ עמאן הינה יחידת אנשי צפרדע של משמרות המהפכה האיראנים המתקראת: אלסדר אלמחצ'וד –السدر المخضود .

 

Related image

השם السدر المخضود מוזכר בקוראן ,בסורה 28 , כפרי שאם תניח אותו על פצעים הם יעזרו לרפאו.

Image result for ‫السدر المخضود‬‎

ערוץ החדשות מוסיף כי חפ"ק המבצע האיראני לפגיעה ב-2 המכליות מוקמה באי אבו מוסא – جزيرة ابو موسى שבפתחת המפרץ הפרסי.

האי אבו מוסא:

Image result for ‫جزيرة ابو موسى‬‎

פרטים על האי אבו מוסא הנמצא בשליטת הן של איראן והן של איחוד האמירויות:

Image result for ‫جزيرة ابو موسى‬‎

במהלך פעולת הטרור ישבו בחפ"ק המבצעים הראשי של מבצע זה מפקדים בכירים לא רק מאיראן אלא גם מהחיזבאללה הלבנוני. אותם מפקדי חיזבאללה שהשתתפו במבצע השתייכו ליחידה שאחראי עליה בכיר האירגון האשם צפי א-דין- هاشم صفي الدين ,מהמקורבים ביותר למזכ"ל התנועה-חסן נאסראללה.

האשם צפי א-דין נחשב היום כמספר 2 בארגון החיזבאללה ויש אף הטוענים כי הוא האיש החשוב ביותר בחיזבאללה ועל פיו יישק דבר,וזאת על פי הוראה ישירה של האיראנים, בעוד נאסראללה נשאר דמות ייצוגית של האירגון וסר חינו בעיני בעליו.

האשם צאפי א-דין

Image result for ‫هاشم صفي الدين‬‎

 

כתיבת תגובה