מבזקי חדשות מהעולם הערבי ליום 13-6-2019.מתעדכן

*- מפקד פיקוד מרכזי – סנטקום של צבא ארה"ב נפגש עם הנשיא המצרי א-סיסי ושבח את מצרים על תפקידה בלחימה בטרור. הוא הביע את רצון ארצו לסייע לבנות בריתה בכל התחומים הצבאיים .

*- איחוד האמירויות בנה בסיס צבאי גדול בלוב כדי לסייע לכוחות הגנרל חפתאר במאבקם במורדים . מסייעים להם מצרים וירדן .

*- צבא מצרים מעביר קורסי לחימה בטרור לכוחות ממדינות אפריקה בבסיס נגיב מחפוז שליד קהיר.

בתמונות כוחות מטוגו.

*- גורם ביטחוני אמריקני אמר בראיון לסוכנות הידיעות הבריטית, (דיוויד מרטין,) כי "סביר מאוד שאיראן גרמה להתקפות אלה" ביום חמישי. הפקיד דחה טענה איראנית שהצילה את צוותי שתי ספינות המותקפות במפרץ עומאן הצהרות "כוזבות בעליל".

*- התקפות אוויריות אמריקאית-סעודית פתחה בסדרת תקיפות על אזורים נרחבים שונים בצנעא לפני כמה שעות.

אלמסירה מדווחת כי התוקפנות האווירית מנהלת מספר תקיפות ביינהם במחנה הכוחות המיוחדים באזור אל-סבחה ממערב לעיר הבירה.

בנוסף מטוסי קרב פתחו בשתי תקיפות ראשוניות מתוך סדרה של התקפות מסיביות באזור מחוז אל-ת'ורה שבמרכז הבירה וגרמו לנזקים רבים בבתי האזרחים, עד כה לא דווח על נפגעים.

*- רבים מבני העדה הדרוזית שהתגייסו לשרות חובה בצבא הסורי החלו לערוק מהשרות ולחזור לבתיהם.

*-" נסראללה הוכיח כי אינו מתרגש מהלחץ של ארה"ב על ממשלת לבנון בסוגית הטילים המדויקים ואף ציין כי הטילים עצמם הם החלטה של החיזבאללה

• למרות הפרסומים השונים אודות המצב הכלכלי של הארגון, נדמה כי הסנקציות אינן משפיעות עליו ועל פעילותו .

חסן נסראללה הבהיר באופן חד משמעי את הזכות להחזיק בכל היכולות הצבאיות שברשות ארגונו על מנת להתעמת עם האיום הישראלי, לרבות טילים מדויקים ארוכי טווח שיכולים לפגוע בכל מטרה בישראל.

בחיזבאללה התקבלה החלטה לפיה, אם תהיה הידרדרות צבאית בין ארה"ב ואיראן תפעל חיזבאללה נגד ישראל. תגובת חיזבאללה יכולה לבוא בקשת של אפשרויות, מהפעלת המליציות השיעיות בסוריה נגד מטרות ישראליות ברמת הגולן, הפעלת חוליות של חיזבאללה נגד ישראל בגבול רמת הגולן ואם תהיה תקיפה אמריקנית באיראן עצמה תגיב חיזבאללה בירי טילים לעבר ישראל.

קרדיט: תא"ל שמעון שפירא- חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה , כיהן במהלך שירותו הצבאי בתפקידים בכירים רבים, וביניהם: ראש ענף איראן בחטיבת המחקר של אמ"ן וכמזכיר הצבאי של רה"מ בנימין נתניהו.

*-כוחות צבא האויב הציוני, המורכבים מ -20 חיילים ושני משאיות האמר, סרקו היום (ה ') את הדרך הצבאית ובדקו את הגדר הטכנית הפונה למחסום אדיסה – במחוז מרג'עיון. כך מדווחת סוכנות הידיעות הרשמית הלבנונית.

*- "המשך התוקפנות של המשטר האיראני וההסלמה הפזיזה, בין במישרין ובין באמצעות המיליציות שלו, יביאו לתגובות חסרות תקדים וחמורות",צייץ סגן שר הביטחון הסעודי חאלד בן סלמאן.

*- רוסיה מתגברת כוחותי באזור תל ריפעת שבצפון סוריה בתגובה לאיומי הטורקים לכבוש את המקום מידי הכורדים.

*- מצרים עצרה עו"ד מצרי שצייר אוזני מיקי מאוס על תמונת הנשיא א-סיסי.

 

כתיבת תגובה