מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 9-6-2019

*- על פי דיווחים, נמל התעופה הבינלאומי של דמשק בסוריה הוצע למשקיעים רוסים, השקעה תכלול שדרוג מתקני הנוסעים, מיזוג אויר, תאורה ועוד.

*- נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מתח ביקורת על ארצות הברית על מדיניות הלחץ והסנקציות, כדי לשמור על העליונות הכלכלית שלה, ואמר שבכך היא פוגעת בסחר הבינלאומי, ושוחקת את היציבות העולמית.

?פוטין אמר את הדברים ביום שישי בפורום השקעות בסנט פטרסבורג.

?פוטין טען כי ארה"ב הפכה את המטבע שלה ל"מכשיר לחץ", ומערערת את האמון בדולר של ארה"ב ופוגעת באינטרסים שלה.

?פוטין הדגיש, כי הניסיון של ארה"ב "להפיץ את סמכות השיפוט שלה בעולם כולו" מאתגר את הסדר העולמי.

?נשיא סין, שי ג'ינפינג, אמר כי הפעולה של ארה"ב נגד ענקית הטכנולוגיה הסינית "הוואוויי" מייצגת ניסיון "להדוף את החברה בבוטות מתוך השוק העולמי".

?נשיא סין אף ציין כי זו "המלחמה הטכנולוגית הראשונה בעידן הדיגיטלי".

*- שלוש צוללות גרעיניות רוסיות מתאמנות תחת הקרחונים הארקטים

?ההסלמה המתגברת בין רוסיה לנאט"ו בקוטב הצפוני מעניקה משמעות רבה יותר לתרגיל מאשר מכפי שהיא נראית לעין, נכתב ביומון "איזבסטיה".

*- בכירים בצפון קוריאה וברוסיה נפגשו ביום שישי, כדי לדון בשיתוף פעולה כלכלי ושיתוף פעולה בין שתי המדינות, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה.

?שר החוץ של קוריאה הצפונית, קים יונג-ג'ה, פגש את עמיתו הרוסי, אלכסנדר קוזלוב, אשר ביקר בצפון קוריאה, נאמר בסוכנות הידיעות המרכזית של קוריאה.

?"השיחות דנו בנושאים של המשך החייאת העבודה, של הוועדה הבין-ממשלתית של רוסיה לשיתוף פעולה עם צפון קוריאה במסחר, כלכלה, מדע וטכנולוגיה, והעלאת היחסים הכלכליים והמסחריים בין שתי המדינות לשלב גבוה יותר", נאמר ב- KCNA.

*- מפקד נאט"ו בדימוס כינה ביום שישי את הכמעט התנגשות בין ספינה רוסית ואמריקאית "מזעזעת" וטען כי היא ממחישה את הפוטנציאל של אירוע חמור הרבה יותר בעתיד.

*- ממשלת הולנד הודיעה כי בכוונתה להצטרף לערוץ הפיננסי של "כלי התמיכה בחילופי המסחר" (INSTEX) כדי לעשות עסקים עם הרפובליקה האסלאמית של איראן.

*- נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ומקבילו הסיני, שי ג'ין-פינג, אמרו כי המערכת הכלכלית העולמית חייבת להשתנות באופן שתמנע מארה"ב להפעיל לחץ כלכלי על מדינות העולם.

?הנשיאים פוטין וצ'י ביקרו את "חוסר השוויון" במערכת הכלכלית העולמית והתחייבו להגביר את שיתוף הפעולה בין המדינות שלהן ביום השנתי של סנט פטרסבורג, הפורום הכלכלי העולמי (SPIEF) ביום שישי.

*- פוטין: "המודל שהטילה ארה"ב בשליטתם זה הדרך לקונפליקטים ולמלחמות אינסופיים".

?פוטין גם הוסיף כי הממשל העולמי הישן איבד את דרכו.

?פוטין הדגיש כי מלחמת הסחר של היריבה הפכה הזדמנות לרוסיה.

?המנהיג הרוסי הוסיף: "כשהנמרים נלחמים בעמק, הקוף החכם יושב ומביט איך זה ייגמר".

*- פוטין: הטקטיקות האגרסיביות של ארה"ב, כמו המהלך נגד חברת הוואוויי הסינית, יובילו למלחמות סחר – ואולי אף למלחמות אמיתיות

?פוטין האשים את ארה"ב ב"אגואיזם כלכלי בלתי מרוסן", כאשר הוא ציין את המאמצים של ארה"ב לסכל צינור גז רוסי לאירופה.

?"זה דרך לקונפליקטים אינסופיים, למלחמות סחר ואולי לא רק למלחמות סחר, ומבחינה מילולית, זה מסלול למאבקים בלי כללים שכולם נגד כולם", הדגיש פוטין.

*- שר ההגנה של איראן, אמיר חתמי, אמר כי קריאת ארה"ב לקיים שיחות ישירות עם איראן ללא תנאים מוקדמים, היא שקר "דמגוגי ומאוד ערמומי".

?"הדברים האלה של שלטון הבית הלבן אינם אלא שקרים דמגוגיים וערמומיים מאוד, שכן הם העלו עשרות תנאים מוקדמים נגד ארצנו בצורה חד-צדדית ולא חוקית", אמר שר הביטחון של איראן, אמיר חתמי.

?"הם [ארה"ב] עשו כל מה שאפשר להעלות על הדעת – מניהול מלחמה כלכלית, הגברת הסנקציות והלחץ הפוליטי המתגבר, ולא חסכו כל מאמץ בעוינות, באיבה וברצון שלהם לפגוע ברפובליקה האיסלאמית".

?באותו הקשר, דובר משרד החוץ של איראן גינה בחריפות את הצהרת ארה"ב למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים ואמר, כי הקריאה של ארה"ב לשיחות עם איראן "מזויפת ולא נכונה, ההצעה היא אך ורק בשירות הפנייה לדעת הקהל".

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה