איראן מעבירה כספים למשפחות חללים בעזה לביסוס שליטתה

*- נראה כי איראן מעולם לא הפסיקה לממן את ארגון הטרור חמאס !

*- על פי הדיווחים, אירן חידשה את התשלומים לארגון הטרור חמאס ומשלמת למשפחות של פלסטינים בעזה ובגדה שנהרגו כתוצאה מפעילות התנגדות לצבא הציוני ברצועת עזה.

*- 1,700 משפחות ברצועת עזה, הפסיקו לקבל את משכורותיהן החודשיות מחודש פברואר 2019 בשל החלטת הרשות הפלסטינית .
*- הג'יהאד האסלאמי מקבל עבור 1800 משפחות נוספות סכום דומה

*- בנאומו של ראש המועצה העליונה לביטחון לאומי, עלי שמחאני, שבו הוא מצדיע למשפחות ה"שאהידים והפצועים "והדגיש כי איראן תמשיך לתמוך בפלגים הפלסטינים.

Image result for ‫חמאס איראן‬‎

בחודש פברואר עצרה הרשות הפלסטינית את משכורותיהם של משפחות פלסטינים שקרוביהם נהרגו כתוצאה מפעילות ההתנגדות בעזה, בהסתמך על טענה כי ישנה בעיה טכנית במשרד האוצר הפלשתיני , וציינה כי החזר זה יתחדש בעוד יומיים – אך דבר מאז לא קרה וטרם טופל.

עמאר דוויק, ראש הוועדה העצמאית לזכויות האדם, אמר בהודעה לרדיו וטן המקומי ב -30 במאי כי החלטת הרשות לקצץ משכורות היא "החלטה פוליטית הפוגעת בחוק".

כמו כן, דיווח העיתון הלבנוני " אל-אח'באר" ב -30 בינואר כי הרשות הפלסטינית קיצצה את משכורות העובדים משום שהם שייכים לחמאס, שהגיע במסגרת הקיצוצים הכלכליים בעזה, שהחלה במארס 2017, במטרה להפעיל לחץ על חמאס לוותר על השלטון.

גורם המקורב לקרן אל-קודס הפלשתינית, שדיבר על המצב, אמר ל"אל-מוניטור "כי מדובר בכ -651 אלף דולר ויחולק בימים הקרובים בין" 1,540 משפחות של חללים ברצועת עזה באמצעות סניפי הבנק הלאומי האסלאמי , המזוהה עם חמאס ".

"איראן סבורה שמדובר בחובה מקודשת לעמוד בפני המשפחות הללו במצוקתן", הוסיף המקור.

מערכת אל-מוניטור ניסתה ליצור קשר עם כמה בכירי הרשות הפלסטינית ולקבל תגובה אודות המימון האיראני, אך הם סירבו להגיב.

ב -27 בנובמבר 2018 הודיעה איראן על אימוץ כספי של פלסטינים שנהרגו בהפגנות, שהכעיסו את הרשות הפלסטינית. עזאם אל-אחמד, חבר הוועד המרכזי של פתח והוועד הפועל של אש"ף, פרסם הערות חריפות נגד איראן ב -27 בנובמבר 2018, ואמר כי הוא נותן החסות מספר אחת של פלג הפלגים הפלסטיני היריב.

"אם היו לאיראן כוונות טובות, היא היתה מאמצת את כל משפחות הפצועים וההרוגים הפלסטינים. אבל איראן לא מאמצת מות קדושים אחד בירושלים – רק אלה שנהרגו בעזה – כי היא רוצה להבטיח את המשך שליטתה ברצועה כקלף המנצח שלה כמהלך פוליטי נגד ישראל ,כך אמר אחמד.

מזר בדאווי, מזכ"ל הוועד הארצי למשפחות חללי אל- אקצה , אמר ל"אל-מוניטור "כי הם ניסו לשווא לשוחח עם הרשות הפלסטינית לאלצה להחזיר את המשכורות למשפחות ההרוגים והפצועים בעזה.

מאז 2001, איראן מבצעת תשלומים תקופתיים בסיוע כספי לאלפי משפחות בעזה ובגדה המערבית, שאינן מקבלות תשלומים כלשהם מהרשות הפלסטינית באמצעות אגודת הצדקה אל-אנצאר הממוקמת בעיר עזה.

סאמי אבו איידה, הממונה על מקרי השהידים הפלסטינים באגודה, אמר בראיון ל"אל-מוניטור "כי איראן מספקת סיוע כספי כל שלושה חודשים ל -9,000 משפחות של קדושים פלסטינים (7,000 ברצועת עזה ו -2,000 בגדה המערבית). הוא לא גילה את מקור מנגנון קבלת הכספים.

אבו עיאדה ציין כי העמותה "מציעה סיוע כספי של 600 דולר כל שלושה חודשים למשפחתו של קדוש מעונה שהתחתן, ו -300 דולר למשפחה של קדוש מעונה שלא היה נשוי".

"בשנת 2018, איראן העניקה מענק של 8 מיליון דולר, לעומת תקציב נמוך יותר שהיא שלמה בשנים קודמות", אמר אבו עאדה.

פרשן פוליטי ופרופסור ללימודים פלסטינים באוניברסיטת טהראן האדי ברני טען כי הסיוע הכספי של איראן משקף את תמיכתה הבלתי מסוייגת בארגוניי ההתנגדות להנהגה הציונית בפלסטין.

" הסנקציות האמריקאיות שהוטלו על איראן במאי 2018 לא גרמו לה להפסיק את תמיכתה הכספית למשפחות אלה ולא את תמיכתה הכספית והצבאית לפלגים הפלסטינים".

נראה כי קרנות איראניות תמשכנה להזרים לתוך רצועת עזה משאבים ותקציבים למרות הסנקציות שהוטלו על ידי ארצות הברית , ישראל והרשות הפלסטינית .

כותב המאמר:אחמד אבו עאמר הוא סופר ועיתונאי פלסטיני שעבד במספר כלי תקשורת מקומיים ובינלאומיים.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

 

Image result for ‫חמאס איראן‬‎

 

כתיבת תגובה