לוחמה אלקטרונית בין יחידות אמריקאיות ורוסיות במזרח סוריה

המצב בשטח במזרח סוריה מצביע על כך שצבא ארה"ב ביחד עם הכוחות הכורדים שולט על כל השטח הסורי שממזרח לנהר הפרת.

רוסיה מנסה לשכנע את ארה"ב לממש את הכרזת הנשיא טראמפ להוציא את כוחות צבא ארה"ב לגמרי מכל השטח הסורי. המאמץ הרוסי נועד לנסות ולהשיג שליטה על השטח העשיר בשדות הנפט והגז שבעבר הכניסו כסף רב לאוצר הסורי ורוסיה מנסה להשתלט עליו כדי שיסייע לשלם לה עבור הנשק והמאמץ שהם עשו להשארת הנשיא אסד בכס השלטון.

אלא שארה"ב הזהירה, לא רק את הרוסים אלא גם את האיראנים והמיליציות הנאמנות לה וגם את הצבא הסורי שלא לחצות את הנהר פרת לצדו המזרחי אחרת הם יושמדו.

רוסיה החישה לגדות נהר הפרת כוחות גדולים מתוך כוונה לפרוץ מזרחה מיד כשהאמריקאים יתחילו להסיג את כוחותיהם אל מחוץ לסוריה לכיוון עיראק.

אלא שמתברר כי הרוסים לא טומנים ידם בצלחת.

הפנטגון טוען כי הכוחות האמריקאים הפועלים ממזרח לנהר הפרת נחשפו לפעולות שיבוש נרחבות מצד מערכות לוחמה אלקטרוניות שהצבא הרוסי הביא למזרח סוריה. הפנטגון הוסיף כי הרוסים מפעילים האזנה נרחבת לרשתות הקשר הטקטיות של צבא ארה"ב באזור.

Image result for ‫حرب تشويش‬‎

 

בעקבות הפעלת מערכות לוחמה אלקטרוניות רוסיות נגד יחידותיו החיש הפנטגון לאזור ציוד ל"א אמריקאי מתקדם וצבא ארה"ב החל משיב מלחמה שערה ומפעיל את הציוד החדש נגד היחידות הרוסיות הפרוסות ממערב לנהר הפרת.

ושוב מפעילות המעצמות מערכות נשק חדישות ביותר לראשונה בתנאי שדה קרב אמיתי כמו שעשו לעוד מאות מערכות צבאיות נוספות. סוריה ממשיכה לתפקד כשדה הניסויים הגדול ביותר בעולם לבדיקת מערכות נשק חדישות.

אלא שהפעם,בגלל שמדובר בנשק שלא רק לא נוסה בשדה קרב אמיתי אלא אף לא נמסר לבעלות בריתה בגלל השימוש בטכנולוגיות אולטרא-מודרניות סודיות ביותר שטרם נודע כמותן בעולם הטכנולוגיה הצבאית.

Image result for ‫حرب تشويش‬‎

 

 

כתיבת תגובה