מבזקי חדשות ליום 23.5.2019. מתעדכן

*- וושינגטון (CNN) – פקידי הפנטגון צפויים להציג בפני בכירים בביטחון הלאומי של הנשיא דונלד טראמפ, ביום חמישי הקרוב, תוכנית מפורטת כיצד בכוונתם לשלוח אלפי חיילים אמריקאים נוספים למזרח התיכון.

*-איראן: שני אנשים הורשעו בריגול לטובת ארה"ב וסעודיה.

דובר בית המשפט הודיע כי השניים הורשעו בעוון חמור ופגיעה בביטחון העם האיראני ולא מסר פרטים נוספים •

בנוסף להרשעת השניים, נשפטה גם אזרחית איראנית שהואשמה בריגול לטובת בריטניה ונשפטה ל-10 שנות מאסר •

*-אין כסף ללוחמים וקצבאות: חיזבאללה במשבר בשל הסנקציות על איראן.

אנשי הארגון מוצאים לחופשות ללא תשלום, תכניות בטלוויזיה יורדות משידור ואספקות המזון והתרופות מבוטלות – גורמים בחיזבאללה חשפו בפני וושינגטון פוסט את השלכות העיצומים האמריקניים על טהראן, הגב הכלכלי העיקרי של הארגון השיעי.

*- בהודעה לעיתונות שפורסמה ביום שני קרא חמאס למדינות ערב להחרים את הוועידה המיועדת בבחריין, ולתמוך בעם הפלסטיני . "עליכם לעזור לנו להתמודד ולסכל את עסקת המאה האמריקנית, אנו עוקבים בדאגה רבה אחרי ההכרזה האמריקנית על קיום ועידה כלכלית בחודש יוני הבא בבחריין, אמר חאמס, בהתייחסו לכנס האמריקאי הראשון שיתקיים במסגרת עסקת המאה. התנועה הזהירה מפני כל מעורבות ערבית שלתוצאותיה יהיו השלכות מרחיקות.

*- הסיכון לשימוש בנשק גרעיני מתעצם !

הסיכון לכך הוא הגבוה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה !

כך אמר אתמול (ג ') מומחה ביטחוני בכיר של האו"ם. השליח מתריע תחת הכותרת " סוגיה דחופה ביותר " כך שהעולם צריך להתייחס אליה ברצינות רבה לאור התרחישים המתפתחים להם בקצב חסר תקדים.

*- תרגיל חיל אוויר בקפריסין התחיל לפניי יומיים (ב') משותף לשתי המדינות. התרגיל אמור להסתיים ביום רביעי ה-29 לחודש. כך מוסר דובר צה"ל. פרסום של greekreporter.com מוסיף כי התרגיל יערך באזור ניקוסיה.
במקביל לחיל האוויר הישראלי, גם חיל האוויר הבריטי שלח מטוסי F-35 לקפריסין , כך לפי דיווח של gov.uk. התרגיל הבריטי קיבל את השם Lightning Dawn. לא ברור האם החיילות יתאמנו יחד בקפריסין.
האימונים כעת, על אף שהם על פי גרף האימונים של צה"ל, מעניינים בגלל הפעילות הטורקית במים הכלכליים של קפריסין. טורקיה הכניסה בימים האחרונים ספינת קידוח ופריגטה במהלך מתריס מול קפריסין שהתלוננה לאו"ם. נוכחות צה"ל לצד קפריסין בעת זו יכולה להתפרש בטורקיה כצעד מתריס. טורקיה מצידה גם מנהלת בימים אלו תרגיל צבאי ימי גדול בשם Denizkurdu-2019.

*- "ישראל צריכה להיערך ברצינות לתרחיש של ירי טילים עליה" , אומר קופרוווסר.

"אמנם אף אחד מהצדדים אינו רוצה להגיע לסיטואציה הממשית הזו, אבל בגלל הלחץ של ארה"ב המצב הנוכחי יכול להוביל לכך". דברי תא"ל במיל יוסי קופרווסר , חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר רח"ט המחקר באמ"ן.

קרדיט לידיעות לעיל: מאיר בר מקבוצת נציב

Image result for ‫לוויני ריגול‬‎

*- מפקד הצבא האיראני: סעודיה עומדת מאחורי האירועים האחרונים בעיראק ואנחנו לא מפחדים ממלחמה
מפקד הצבא האיראני, האלוף עבד אל-רחים מוסוי, האשים את ערב הסעודית כי היא עומדת מאחורי מתקפת טילים על שגרירות וושינגטון בבגדד, והדגיש כי ארצו אינה מעוניינת במלחמה אך אינה חוששת ממנה.

*-  נסיך הכתר של אבו דאבי, שיח 'מוחמד בן זאיד אל-נחיאן, אמר אתמול כי איחוד האמירויות הערביות פועלת עם מדינות ערב האחרות כדי להבטיח את חופש השיט באזור המפרץ הפרסי.

*- משמרות המהפכה טוענים: שספינות המלחמה של ארה"ב באזור נמצאות במעקב מלא של הצבא האיראני

מפקד משמרות המהפכה אמר כי איראן נמצאת בשליטה מלאה על מיצרי הורמוז בצפון כך שברגע שתתקבל ההוראה המצרים יחסמו.

*- השימוש בנשק כימי על ידי המשטר הסורי הוא "קו אדום" לארצות הברית, אמר דובר הפנטגון ביום רביעי. "הכוחות האמריקנים באזור עוקבים אחר תנועות המשטר הסורי", אמר לערוץ הטלוויזיה "אל-חורה".

מחלקת המדינה מסרה אתמול כי ארצות הברית רואה סימנים לכך שהממשלה הסורית עשויה לפתוח במתקפות נשק כימיות, כולל התקפת גז כלורית לכאורה בצפון מערב סוריה ביום ראשון. משרד החוץ הזהיר כי וושינגטון ובעלות בריתה יגיבו "במהירות ובמידתיות" אם יוכח.

*-מקורות המקורבים לחיזבאללה מדווחים כי המפלגה נתנה הוראה ללוחמיה להתחיל בנסיגה מסוריה בתוך תקופה של 15 יום לכל היותר ולהעביר את כל הציוד לדרום לבנון כדי לקבל משימות אחרות הקשורות למתיחות באזור .

*- ה-"ניו-יורק טיימס " מדווח כי זרועות הביטחון הלאומי ביקשו לשכנע את הקונגרס באיומים האיראניים
ה"ניו-יורק טיימס "דיווח כי בכירים במערכת הביטחון האמריקנית ביקשו לשכנע את הקונגרס" המפוצל "בחומרת האיומים החדשים מאיראן.
כידוע בקונגרס יש רוב לדימוקרטים וכנראה שטראמפ רוצה תמיכה מהקונגרס אבל גם אם לא תהיה לו תמיכה ההחלטה בידו.

*- פרסום בעיתון אוקיז: שליטי איראן חיים בעבר ולא תפסו את המנטליות של הנשיא טראמפ.
העיתון הסעודי "אוקיז" גינה את התנהגותה של איראן ואמר במאמר מערכת שכותרתו "השיעור נגמר, איראן!": נראה כי שליטי טהראן לא למדו היטב את הלקח עד לרגע זה.

*- אנקרה שלחה חיילים צבאיים לרוסיה כדי לעבור קורס הדרכה על השימוש במערכות הטילים מסוג S-400, אמר שר ההגנה הטורקי, הולוסי אכאר."שלחנו את המומחים שלנו לרוסיה כדי לעבור קורס הכשרה על השימוש במערכות S-400, הקורס יתחיל היום ויימשך כמה חודשים".

*- יו"ר הועדה לביטחון לאומי של איראן: היערכות מחדש של הכוחות האמריקאים מראים שכוונתם למלחמה באזור.
"אישור המועצה לשיתוף פעולה במפרץ (GCC) על היערכות מחדש של הכוחות האמריקנים במפרץ נועד להכין מלחמה באזור", אמר ראש הוועדה לביטחון לאומי של איראן.

קרדיט לידיעות לעיל: עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה