"דיילי סבאח":ארדואן מעריך כי הכוחות האמריקאים באזור הם גם נגדו

הלחץ האמריקאי על טורקיה לביטול עסקת רכישת טילי הנ"מ הרוסים המקדמים – אס 400 מתגברים מיום ליום ואינם מתמקדים רק בלחץ פסיכולוגי,פוליטי וצבאי אלא גם בלחץ כלכלי כבד המאיים לרסק את הכלכלה הטורקית שממילא סובלת כבר זמן לא קצר משפל מתמשך.

ארה"ב בטלה,זמנית,את אספקת מטוסי האפ-35 החמקניים לטורקיה אפילו שהיא הגדילה את הזמנתה ללמעלה מ-100 מטוסים וכרגע ארה"ב מחפשת חלופות למפעלים הטורקיים המייצרים חלפים למטוס זה.כמו כן מחפשת ארה"ב אלטרנטיבה לשדה התעופה הענק באינצ'רליק המארח גם כוחות אוויר אמריקאים,והנחשב לבסיס האוויר האמריקאי הגדול במזרח התיכון.

במקביל,דרשה ארה"ב,ואיתה כל מדינות האיחוד האירופי, שלא להתחיל בקידוחי נפט ניסיוניים מול חופי קפריסין ,שטורקיה טוענת שיש לה זכות לעשות זאת ואף שלחה אניית קידוח משלה להתחיל במלאכה.

טורקיה ,הרואה מכל כיוון את היד הכבדה של ארה"ב הדוחקת אותה לפינה, מתחילה להראות סימנים ראשונים של תסביך רדיפה תוך הפניית האשמות דמיוניות,אם לא הזויות, לעבר הנשיא האמריקאי טראמפ.

היומון הטורקי – "דיילי סבאח" מדווח כי ארדואן אמר את הדברים הבאים בהיי לישנא:

"صفقة شراء منظومة S-400 من هي صفقة منجزة، وسوف تقود إلى صفقة S-500 في المستقبل" هنالك حشد عسكري أمريكي يتعاظم في البحر المتوسط وفي الخليج العربي هو ليس لـ وقد بات ذلك واضحاً هو لـ و و ! "

*- "עסקת קניית טילי האס-400 מרוסיה היא עסקה גמורה וכנראה תוביל לעסקה חדשה לקניית סוללות אס-500 בעתיד" (לא פחות מדחיפת בוהן הישר לעיני טראמפ המנסה לשכנע את טורקיה להחליף את טילי האס-400 בטילי פטריוט האמריקאים).

*- ישנו תגבור כוחות אמריקאי רציני בים התיכון ובמפרץ הפרסי ותגבור זה לא מיועד רק נגד איראן אלא זה ברור כי זה מכוון גם נגד טורקיה,עיראק וסוריה".

הולך ומתברר כי ככל שהלחץ האמריקאי על טורקיה הולך וגובר הנשיא הטורקי הולך ומאבד את שלוות רוחו ומשתלח ללא חשבון נגד המעצמה מספר אחת בעולם היכולה, ללא מאמץ יוצא דופן,לרסק את עמוד השדרה הכלכלי של טורקיה רק בגלל משחקי אגו בין בכירי 2 המדינות.

 

 

Related image

 

כתיבת תגובה