מפקד הכוחות הבריטים בעיראק: אין איום ממשי מצד האיראנים

האלוף כריס גייקה קצין בריטי המפקד על כוחות הנמצאים בעיראק טען אתמול כי "לא נראה איום מיוחד וממשי מצד הכוחות הנתמכים באיראן בעיראק ובסוריה".בהמשך לדבריו מוקדם יותר הסותרים את טענות הפנטגון.
קפטן ביל אורבן, דובר פיקוד המרכז האמריקאי, אמר כי דבריו של גנרל גייקה "מנוגדים לאיומים המהימנים שזוהו בפני המודיעין מארה"ב ובעלי בריתה בנוגע לכוחות ומילציות הנתמכים על ידי איראן באזור".וטוען כי אין לקצין הבריטי את המידע הקונקרטי אודות הסיכונים שהיינו מעדיפים לא לחלוק אותם כרגע עם אחרים.

קפטן אורבן הוסיף כי מבצע "Inherent Resolve", בעיצומו ובהנהגת ארה"ב, "נמצאת כעת ברמה גבוהה של סיכון כאשר אנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחרי האיומים המהימנים ואולי אף הקרובים מתמיד על הכוחות האמריקאים בעיראק".

אחרי שתשובתו של הבכיר הבריטי עורר בקורת קשה בארה"ב ,מקור ציין שגייקה היה מודע להתרעות המודיעיניות לאחר שסקר את ההתרעות המודיעיניות. כשהתבקש להגיב לדיווחים בנושא, הוא לא היה מודע באם המידע מסווג או לא, ולכן נקט בגישה זהירה בתשובתו.

בריטניה העלתה את רמת הכוננות לדיפלומטים ולכוחות הבריטיים בעיראק, בעקבות התרעות על פעילות איראנית באזור. כמו כן, בריטניה העלתה כוננות אצל דיפלומטים ומשפחותיהם בערב הסעודית, כווית וקטאר.

שר החוץ הבריטי ,בציוץ בטוויטר, ציין שהוא ומזכיר המדינה של ארה"ב, מייק פומפאו, דנו באיראן בלונדון שבוע שעבר, וכן בבריסל ביום שני, ויש ביניהם הבנה והסכמה על האיום האיראני ועל מצב הכוננות המוגבר.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

Image result for "Inherent Resolve"

 

 

 

 

כתיבת תגובה