מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 16-5-2019. מתעדכן

*- דובר איראני בכיר אמר ביום רביע, כי איראן מוכנה לכל התרחישים מ "עימות לדיפלומטיה", אבל ארצות הברית לא יכולה להרשות מלחמה נוספת במזרח התיכון. לכל עימות באזור יהיו "השלכות בלתי נתפסות", הדובר אמר לרויטרס.

*- הנייה אמר אתמול, כי הכיבוש הישראלי הוא הצד שביקש הפסקת אש בתקיפות הצבאיות האחרונות ברצועת עזה.

?בנאום שנשא במועצה המחוקקת הפלסטינית ביום השנה ה -71 לנכבה, הנייה אמר כי בתחילת התוקפנות סירבה ישראל להתמודד עם המתווכים להפסקת האש, אך תקיפות לוחמי ההתנגדות הפלסטינים אילצו את ישראל לסיים את הסבב.

?הנייה הדגיש את הצורך לסיים את הנורמליזציה עם ישראל ושיבח את התנועות ברחבי העולם התומכות בחרם על ישראל.

?בהודעה בפני האסירים הפלסטינים בבתי הכלא הישראליים, הבטיח להם מנהיג החמאס, כי פלגי ההתנגדות הפלסטינים לא יחוסו כל מאמץ לשחרורם.

*- הסנאטור הרפובליקני, מארקנסו תומאס קוטון, אמר היום כי ארה"ב יכולה לנצח במלחמה באיראן עם "שתי תקיפות".

?המחוקק נשאל לגבי קונפליקט אפשרי והוא לא היסס להשיב בחיוב:

?"שתי תקיפות, התקיפה הראשונה והתקיפה האחרונה", טען קוטון. "ובכן, אם איראן תצא צבאית נגד ארצות הברית או נגד בעלי בריתנו באזור, אז בהחלט הייתי מצפה לתגובה הרסנית".

?הסנאטור הדגיש, עם זאת, כי הוא אינו תומך בפעולה צבאית נגד איראן, אלא רק מסביר מה תעשה ארה"ב אם הסכסוך יסלים.

*- במהלך פגישה עם שר החוץ האמריקני, מייק פומפייאו, ביום שלישי, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אישר את הצורך לשמר את ריבונותה של סוריה ואת שלמותה הטריטוריאלית.

?יועצו של הנשיא הרוסי, יורי אושקוב, אשר השתתף בפגישה בין פוטין לפומפיאו, צוטט באתר האינטרנט של "רוסיה היום", כי שני הצדדים התמקדו בעיקר בסוגיות בינלאומיות בשיחות.

?"המצב בסוריה היה בין הנושאים שנדונו בשיחות בין פוטין לפומפייאו", אמר אושקוב, והוסיף כי הנשיא פוטין הדגיש את חשיבות השמירה על ריבונותה של סוריה.

*- סעודיה הודיעה היום (ד ') כי המתקפות על שני מיכליות הנפט שלה וצינור הנפט העיקרי, התמקדו לא רק בביטחון שלה אלא גם באספקה של העולם.

?"סעודיה מאשרת שמעשי טרור והחבלה האלה … לא רק מכוונים לממלכה, אלא גם לביטחון אספקת הנפט העולמית והכלכלה העולמית".

*- שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, דחה את האיומים של ארה"ב נגד ממשלת ונצואלה ואמר, כי אין להם שום קשר לדמוקרטיה.

?ההפחדות של הבית הלבן, על נשיא ונצואלה, חואן גואידו, אין להן שום קשר לדמוקרטיה, אמר לברוב במסיבת עיתונאים משותפת עם פומפייאו בסוצ'י.

?רוסיה תומכת בדיאלוג ובניתוח של כל הנושאים עם ונצואלה בעצמה, ללא אולטימטום ותנאים מוקדמים, משום שאנו מאמינים כי את הדמוקרטיה לעולם לא ניתן להטיל בכוח, העיר שר החוץ הרוסי.

?האיומים מארה"ב ומגואידו, איומים על נשיא ונצואלה הלגיטימי, ניקולס מאדורו, איומים שכל הזמן מניחים את הזכות לקרוא לפלישה זרה, אין להם שום קשר לדמוקרטיה, אמר לברוב.

?במקביל, לברוב אמר כי ארצו מעוניינת בנורמליזציה של היחסים עם ארצות הברית על בסיס כבוד הדדי והתחשבות באינטרסים של כל צד.

?לברוב אמר, כי הוא מסכים עם פומפייאו להקים מחדש את ערוצי התקשורת שהוקפאו בתקופה האחרונה, בשל האשמות מופרכות נגד רוסיה בנוגע להתערבויות בעניינים הפנימיים של ארה"ב.

?באותו הקשר, לברוב שלח "עקיצה" כלפי ארה"ב ואמר, כי רוב ההתקפות הסייבר על רוסיה מגיעות מארצות הברית.

*- צבא ארה"ב אמר ביום שלישי כי יש איומים "חמים" על הכוחות של ארה"ב בעיראק

?נאמר שהאיומים עכשיו ברמה גבוהה של התראה.

?הודגשו גם החששות לגבי הכוחות הנתמכים על ידי איראן באזור.

?"המשימה של ארצות הברית נמצאת כעת ברמה גבוהה של התראה, שכן אנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחרי האיומים המהימנים ואולי גם על הכוחות האמריקאיים בעיראק", אמר קפטן חיל הים, ביל בילבן, דובר פיקוד המרכז של צבא ארה"ב.

(קרדיט על כל הידיעות בכתבה זאת: אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב)

כתיבת תגובה