פעילות אווירית אינטנסיבית לאיסוף מודיעין של ישראל בשמי לבנון

סוכנות הידיעות הלאומית של לבנון מדווחת כי מטוסי קרב ישראליים ביצעו תקיפות דמה מעל איקלים אל תופאח ונבטייה וזאת לאחר שבשעות האחרונות חגים המטוסים בגובה נמוך ובינוני מעל איזורים אלו.
בנוסף מדווח פיקוד הצבא הלבנוני כי ספינות קרב ישראליות חוצות בימים האחרונים את קו הגבול הימי שבין שתי המדינות וחודרות לעומקים משתנים בתוך הים הלבנוני. (קרדיט:יוסי אליעזר-301 העולם הערבי)

יש לציין כי בימים האחרונים מדווחים אתרים מקצועיים העוקבים אחרי תנועות מטוסים צבאיים ברחבי העולם על תנועות אינטנסיביות של מטוסים לאיסוף מודיעין אלקטרוני של ישראל הפועלים מול חופי לבנון וסוריה ולהערכת מומחים אוספים מידע על מוכנותם הצבאית של כוחות החיזבאללה ומשמרות המהפכה לא רק בלבנון אל גם בסוריה ובעומק עיראק.

גם מטוסים לאיסוף מודיעין של חיל האוויר האמריקאי פעילים מאוד בימים האחרונים בגזרה מול חופי סוריה ולבנון וזאת לאור איומי האיראנים לפגוע בכוחות האמריקאים בכל רחבי המזרח התיכון.

מומחים ערביים מעריכים כי טיסות המודיעין הישראליות נועדו לעדכן את פעילות האוייב על רקע המתיחות עם איראן.

מקורות ערביים טוענים כי ,אך לפני כמה ימים, היתה פעילות אווירית של חיל האוויר הישראלי בשמי האזור שנמשכה ,באופן חריג ביותר , כ-16 שעות ברציפות וכללה בין היתר מטוסי קרב ומכליות תדלוק אוויריות.

ישראל נערכת,כך על פי מקורות זרים,לאפשרות שאיראן תנסה לפגוע בה במידה ויחל עימות,אפילו מוגבל,בינה ובין ארה"ב על רקע הסנקציות האמריקאיות ההולכות ומחריפות נגדה.

 

 

 

כתיבת תגובה