רוסיה נערכת מחדש לאחר שהאופנסיבה הסורית נגד המורדים נכשלה. פרטים

לפני פחות משבוע נערך במפקדת הכוחות הרוסים הנמצאת בסיס חיל האוויר הרוסי בחמימים ישיבת מפקדים בראשותו של הגנרל אלכסנדר גוראפילוב – מפקד הכוחות הרוסים בסוריה ובהשתתפות אלוף משנה אנדרי סירדיוקוב ואל"מ דימטרי אוטקין – קמב"ץ פיקוד מרכז סוריה והאלוף מראד חיר-בכ – מפקד גייס 5 וקמב"ץ גייס 5 ותת אלוף עלי ע'ריב – מפקד פוג' 47 מדיויזית משמר הרפובליקה.

בישיבה זאת דנו בדו"ח שהגיש אל"מ אנדרי סירדיוקוב סביב התוצאות הקשות והעלובות שהשיגו כוחות הקרקע של צבא סוריה בקרבות בחזית מחוז חמאת ואי ביצוע המטלות שהוטלו על הכוחות למרות הסיוע האווירי הצמוד שקבלו הכוחות הסורים.

Image result for ‫גייס 5 סוריה‬‎

מפקדי הכוחות הרוסיים בסוריה מתחו ביקורת חריפה על פיקוד גייס-5 ועל פיקוד הכוח מדיויזית משמר הרפובליקה, בשל אי-השגת התוצאות הנדרשות על הקרקע, כמו כן דחה הגנרל אלכסנדר גוראבליוב את הדו"ח שהגיש תת אלוף עלי ג'ריב, שלא היה מסוגל לבצע את המשימות שהוקצו לו בהתאם לתכנית המתקפה.

לאחר ישיבה זאת החלו "לשבור את הראש" במפקדה הרוסית איך להמשיך את האופנסיבה במחוזות חמאת ואידליב למרות הכשלונות הראשוניות ואף חשבו להביא תגבורות מכוחות החיזבאללה הנמצאים במחוז חאלב השכנה , אך האיראנים טרפדו זאת והתגבורות לא הגיעו.

אי לכך הוחלט לנסות ולגייס לוחמים מקרב כוחות הביטחון הסורים הפועלים באזורי לטקיה וטרטוס.

למטרה זאת הונחתו הוראות על הפיקוד הסורי העליון באזור להיערך למטלה זאת.

לשם כך כינס האלוף אכרם מוחמד – מפקד אגף בטחון המדינה בטרטוס פגישה בהשתתפות פיצל אלחסן – מפקד כוחות ההגנה הלאומית בטרטוס ופהד ח'יר בכ -קצין בפיקוד ההגנה הלאומית בטרטוס ואיאד סמיא – מתאם בפיקוד ההגנה הלאומי בלטקיה וסרן איברהים אלאסעד – קצין הקישור של אגף בטחון המדינה בטרטוס.

האלוף אכרם מוחמד קבל הוראות מהפיקוד הרוסי בחמימים להודיע לכל המפקדים כי כוחותיהם יצטרפו ללחימה בחזית מחוז חמאת. ואכן הוא עשה כך אך מה רבה הייתה הפתעתו והפתעת הפיקוד הרוסי כאשר לוחמי המיליציות הודיעו לו כי הם מסרבים ללכת ולהלחם שם כי הם מחויבים להלחם רק באזורים שלהם (טרטוס ולטקיה) ולא מחוצה להם.

בתגובה איים האלוף אכרם מוחמד על נציגי אגפי בטחון המדינה  בטרטוס ובלטאקיה כי ינקטו שורה של צעדים נגד הלוחמים המסרבים להצטרף למשימות שהוטלו עליהם על-ידי הפיקוד הרוסי, וחלק ממפקדי הכוחות אף עשויים להיות מפוטרים מתפקידם.

כרגע אמנם מגיעים דיווחים כי כוחות גייס 5 מתקדמים בשטח שיש להם הצלחות בקרב נגד המורדים אך ברור לכל כי במצב זה אין לכוחות הסורים מסה קריטית להבקיע את מערכי המורדים ובטח שלא להשיג שליטה מלאה על מחוזות חמאת ואידליב שם נמצאים יותר מ-50 אלף מורדים חמושים.

רוסיה נמצאת כרגע בצומת החלטות האם לתאם עם הטורקים את הפתרון למצב או להגביר מאוד את התקיפות האוויריות ולכתוש עד דק שטחים נרחבים בהם חיים כיום כ-4 מיליון תושבים.

 

Image result for ‫רוסיה איראן‬‎

 

כתיבת תגובה