מבזקי חדשות ליום 4-5-2019. מתעדכן

*- פלוגות חטיבת אלקודס הפלשתינית בעזה חיים בסרט. שולחים מסרים מאיימים בתוך סרטים מבויימים לישראל.

*- הפגנות אזרחים במשהד שבאירן תחת הקריאה: עזבו את סוריה ותתחילו לדאוג לתושבים שלכם.

*- יועצת הנשיא אסד-בתינה שעבאן אמרה כי סוריה תאפשר רק ל-3 מדינות להשתתף בפרויקטים לשיקום סוריה : אירן,סין ורוסיה. היא,כנראה,שכחה לשאול את פוטין אם הוא מסכים לכך שהרי רוסיה השקיעה מיליארדים בהצלת משטר אסד ואילו סין לא השקיעה סנט שחוק אחד מלבד הצהרות חלולות על תמיכתה באסד . סין היתה תומכת בכל מי שבשלטון אם רק זה מביא לה עוד דולר אחד של הכנסות . בכל מקרה היועצת אמרה כי שיקום סוריה יחל רק לאחר שהמדינה תסיים את מלחמת האזרחים שלה לחלוטין.

אסד שולח את היועצת להצהיר הצהרות כדי שהוא לא ייצא "ריק מתוכן" ולא אמין.

*- הבוקר השליכו מסוקים סורים חביות תופת שהכילו מוקשים ימיים על העיירה – כנספרה  – 

ועל הכפרים – و و   (בלין,בליון ודיר סנבל) שבאידליב .

החל שלב מחיקת מחוז דיר א-זור,בה גרים 4 מיליון תושבים ,  מעל פני האדמה למרות שפוטין הבטיח לטורקים שהם יוכלו להמשיך ולשלוט שם . כל אחד והחברים שלו.

Image result for ‫חבית תופת בסוריה‬‎

*-ארצות הברית פועלת לשינוי משטר באיראן על ידי הפעלת לחץ צבאי וכלכלי ומבצעים חשאיים, על פי האנליסט הפוליטי האמריקאי, קית 'פרסטון, אשר אמר כי "אם מסתכלים על מפה שבה הכוחות האמריקאים פרוסים ברחבי מרכז אסיה, אתם רואים שיש מאמץ להקיף את איראן".

הוא גם אמר כי רוסיה וסין במרכז תשומת הלב של ארה"ב. "אם תסתכלו על מפה רחבה יותר של אסיה, תראו מאמץ להקיף את רוסיה וסין", הוסיף.

Image result for ‫ארה"ב אירן‬‎

*- שר החוץ האירני מוחמד ג'וואד זריף, אמר כי הוא סבור כי לא יתרחש עימות צבאי בין איראן לארה"ב, והדגיש כי תאונות כמו חוסר תקשורת עם הכוחות האיראנים השולטים במצרי הורמוז עלולים להוביל לעימותים.

*-לבנון וברזיל חתמו על הסכם לשיתוף פעולה פרלמנטרי

יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נבייה ברי, ומקבילו הברזילאי רודריגו מאיה חתמו על פרוטוקול שיתוף פעולה בין שתי המדינות.

בפגישה שהתקיימה ביום חמישי, אישר ברי את "עומק היחסים בין לבנון לברזיל", המתאר אותם כ"ייחודיים ומשפחתיים".

הפרוטוקול נועד לחזק את היחסים בין שני הפרלמנטים על בסיס העקרונות של שוויון, הדדיות, הטבות הדדיות וכבוד לעצמאות של כל צד.

כמו כן הוא מספק חילופי פרקטיקות על שליטה פוליטית, תהליך החקיקה, הממשל הפרלמנטרי, סיוע בענייני תשתית פרלמנטרית, סיוע טכני בהכנת חקיקה, יחסי חוץ, ארכיב אלקטרונית, פרסומים וטכנולוגיות לפעולה תקינה של השירותים הפרלמנטריים.

*-ראש ממשלת יפן, שינזו אייב, אמר היום (ה ') כי הוא רוצה להיפגש עם מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג אוון "ללא תנאים". אייב הביע את רצונו לקיים פסגה עם קים שוב ושוב, אבל זו הייתה הפעם הראשונה שהוא אמר שהוא רוצה לפגוש את המנהיג הצפון קוריאני "ללא תנאי".

*-סעודיה מסרה כי משמר החופים שלה חילץ מכלית נפט איראנית במצוקה מנמל ג'דה שבנמל הים האדום, והעלה חששות כי מטען הספינה עלול לדלוף. גורמים רשמיים אמרו כי ב -2 במאי נתקבלה שיחת חירום מהספינה לגבי "כישלון מנוע ואובדן שליטה". המיקום מתואר כ -70 ק"מ מדרום לג'דה במערב הסעודית.

*- איראן: מורים מגנים את המשטר הדיכוי ומבקשים לנקוט בפעולה דחופה לשחרור מורים עצורים

לרגל יום המורים קבוצות גדולות של מורים ואנשי אקדמיה ביצעו מחאות היום בעשרות ערים ועיירות ברחבי איראן. הם קראו, "הסבל שלנו הוא הסבל שלכם, אנשים מצטרפים אלינו", "המורים נמצאים בכלא, השודדים הם בכללותם", "חייבים לשחרר מורים עצורים", "עובדים, מורים, מתאחדים". מספר הנשים היה מרשים בין המפגינים.

הם נשאו שלטים הקוראים: "חינוך חופשי ואיכותי הוא הזכות הנכונה לכל הילדים האיראנים", "שכר המורים הוא שליש מזה של קו העוני".

*- הפנטגון אומר שצבא סין משתמש בריגול כדי לגנוב סודות

סין ממשיכה לחדש את כוחותיה המזוינים כדי להפוך את הצבא שלה למעצמה עולמית גדולה.

באמצעות ריגול, סין מנסה לגנוב טכנולוגיה חדשנית למטרות צבאיות,כך צוטט הפנטגון.

"סין משתמשת במגוון שיטות לרכישת טכנולוגיות צבאיות זרות ושימוש כפול, כולל השקעות זרות ישירות ממוקדות, גניבת סייבר וניצול גישה של אזרחים סינים פרטיים לטכנולוגיות אלה, כמו גם ניצול שירותי המודיעין שלה, חדירות מחשבים וגישות לא חוקיות אחרות", אמר דו"ח מחלקת ההגנה של הקונגרס.

"סין מקבלת טכנולוגיה זרה באמצעות יבוא, השקעות זרות ישירות, הקמת מרכזי מחקר ופיתוח ופיתוח זרים, מיזמים משותפים, שותפויות מחקר ואקדמיות, גיוס כישרונות, תעשייה וסייבר".

Image result for china

*-טאליבאן: השליח המיוחד של ארה"ב לאפגניסטן צריך להפסיק את קריאתו ללוחמי הטליבאן להניח את נשקינו ולומר לארצות הברית להפסיק את השימוש בכוח במקום זאת, אמר הטליבאן ביום שישי.

זלמאי חלילזאד, דיפלומט אמריקני יליד אפגניסטן, נכנס לסיבוב שישי של שיחות עם קבוצת האיסלאמית הקיצונית בקטאר בשבוע שעבר, בניסיון לסיים את המלחמה הארוכה ביותר באמריקה.

בפגישת הפתיחה הוא הדגיש, כי הטליבאן הם אנשים אפגנים, שהם אחיהם ואחיותיהם, רוצים שהמלחמה הזו תיגמר", אמר השליח של ארה"ב.

"הגיע הזמן להניח את הנשק, לעצור את האלימות, לאמץ שלום", הוא הוסיף.

דובר הטליבאן, זאביח'לה מג'אהד, פרסם סדרת תגובות חדה בתגובה, הוא עשה זאת בטוויטר, הוא ציין כי "צריך לשכוח את הרעיון שעלנו להניח את נשקינו" הוא אמר.

"במקום פנטזיות כאלה, הוא צריך להניע את הרעיון הביתה (לארה"ב) על הפסקת השימוש בכוח ולגרום לקרבנות אנושיים ופיננסיים נוספים עבור ממשל קאבול המתפורר".

הוא אמר כי על ארצות הברית להפסיק לחזור על אסטרטגיות כושלות תוך ציפייה לתוצאות שונות.

Image result for ‫טאליבן‬‎

*- שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, יערוך שיחות  עם שר החוץ האמריקני, מייק פומפיאו, בשבוע הבא בפינלנד, כך צוטט סגן שר החוץ הרוסי. לפי הדיווחים הדיונים יסתובבו בעיקר סביב וונצואלה.

*- פקיסטן תוקפת את ראש ממשלת הודו, נארנדרה מודי, על דבריו בדבר נכונותה של הודו להשתמש ב"אם הפצצה הגרעינית" שלה כדי להגיב במקרה של מלחמה גרעינית בין שתי מעצמות בדרום אסיה.

?חילופי הנשק הגרעיני בין פקיסטן להודו יהפכו במהרה ל"ארמגדון גרעיני " המשפיע על העולם כולו, הזהיר סרדאר מסעוד חאן, נשיא תחום השיפוט של פקיסטן.

?"אם יהיה סכסוך גרעיני בין שתי המדינות, 20 מיליון בני אדם ימותו מיד", אמר עמראן חאן, בכנס שאורגן על ידי המרכז לאיסלאם ולעניינים גלובליים באיסטנבול, טורקיה.

?הסכסוך בקשמיר אינו קשור רק לפוליטיקה, כלכלה וגיאופוליטיקה, אלא גם לטרגדיה אנושית", ציין חאן, והוסיף כי הודו ופקיסטן עשויות לפנות לאו"ם ולמעצמות השכנות בחיפוש אחר דרכים לפתרון בעיה.

?מוקדם יותר השבוע הזהיר דובר צבא פקיסטן את הודו לא "לבדוק" את "נחישותה" של פקיסטן, ואמר כי נשק גרעיני הוא "נשק של הרתעה שלא צריך להזכיר בקלילות".

?ההערותיהם של הפקסיטנים הם תגובה לראש ממשלת הודו, נארנדרה מודי, שאמר לתומכים בעצרת בחירות בחודש שעבר כי להודו יש את "אם הפצצה הגרעינית" ולא תיתן לעולם את מה שתיאר כניסיונותיה של פקיסטן לסחוט את הודו גרעינית.

Image result for ‫הודו פקיסטן‬‎

*- כאב ראש נוסף לישראל וארה"ב, לפי התייחסות של "גורמי מודיעין מערביים", אמר עיתון "הארץ" ביום חמישי כי הברית המעמיקה בין מלזיה לאיראן צפויה לאפשר לאיראן להתחמק ממדיניות הסנקציות הכלכליות שמטילה עליה ארצות הברית.

?משקיפים רבים סבורים כי לסנקציות החדשות שהטיל טארמפ על הנפט יהיו השפעות עמוקות ומידית על הכלכלה האיראנית.

?אבל, על פי עיתון הארץ, הסנקציות של ארה"ב מביאים את איראן להתקרב יותר אל מלזיה.

?במהלך החודש האחרון, מפרסם עיתון הארץ, "המספרים הלא-טיפוסיים" של מיכליות נפט המפליגות בין שתי המדינות – סימן לניסיון להזיז כמה שיותר נפט מאיראן לפני שיחלו הסנקציות.

?ציטוט של "פקידי מודיעין מערביים", שהובא בעיתון טוען כי "איראן מתכוונת להמשיך ולהזרים כספים ממכירת נפט וגז באמצעות בנקים מלזיים".

?המקורות טוענים, כי רוב הסיוע המלזי לאיראן, יגדל בחודש הבא, מהלך זה מתאפשר, על ידי חברת הנפט של מלזיה, "פטרונאס".

?לפי עיתון "הארץ" עולה כי היחסים התרבותיים והפוליטיים בין מלזיה לאיראן עמוקים.

?המדינה בדרום מזרח אסיה היא אחת מקומץ המדינות המאפשרות לאיראנים לבקר אצלה מבלי להשיג אשרת כניסה.

?הקשרים בין איראן ומלזיה מתקדמים למרות, כי בתקופה האחרונה היו מתחים בין שתי המדינות, בשל החששות בקואלה לומפור, בטענה שאיראן מנסה להפיץ גרסה מיליטנטית של האסלאם השיעי במלזיה.

Image result for ‫מלזיה איראן‬‎

(קרדיט-אברהם תמקר – פרד"ס)

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה