להאמין?רוסיה מבטיחה כי האיראנים יתרחקו עד כ-80 ק"מ מגבול הגולן

הגענו להסכמה עם ידידינו האיראנים כי יחידות מסוימות שהיו שם [בגבול סוריה עם ישראל] כדי להבטיח את ביטחון אזור ההסלמה הדרומי יועברו למרחק בטוח, בין 75 ל -80 ק"מ. הם ממלאים את הבטחותיהם ", אמר אלכסנדר לורנטייב, כשנשאל אם הצהרתו של טראמפ (הגולן) עוררה את התקרבות הכוחות האיראנים לגבול. כך לפי פרסום של ספוטניק.

בהתייחסו לסוגיית נסיגת הכוחות הזרים מסוריה, ציין השליח הנשיאותי המיוחד כי הרעיון להקים קבוצת עבודה בינלאומית על נסיגת הכוחות הזרים מסוריה יישאר בעינו, אך התייצבות סוריה חייבת לבוא תחילה. השליח לברנטייב סיפר גם כי יתכן שבעתיד הקרוב תתכנס ועידת פסגה שתדון בענייני סוריה, בהשתתפות רוסיה, טורקיה, צרפת וגרמניה.

"היה רעיון ליצור קבוצה זו כדי לתרום להסדר המשבר הסורי ולנסיגת הכוחות הזרים מהשטח הסורי. אולי יהיה זה צודק לעשות מאמץ לקראת נסיגת כל הכוחות הזרים מסוריה, אבל לשם כך דרושה סוריה חזקה, יש לייצב את המצב בסוריה, ולסלק את כל קבוצות הטרור", אמר לורנטייב.

הצהרתו של הבכיר הרוסי טובה רק עד שיוכח אחרת. בכל הפעמים הקודמות התברר לכולם כי למרות הבטחות הרוסים ממשיכים האיראנים וכוחות הפרוקסי שלה להתבסס מול גבול הגולן הישראלי.

מי יתקע בידיה של ישראל כי הפעם לא יתחכמו האיראנים וימשיכו לנסות ולקצר טווחים לעבר גדר הגבול בגולן ?  למעשה ההוכחה על הרוסים היות ולא ניתן להאמין כלל לאיראנים ויש לצאת מתוך נקודת הנחה כי הם ממשיכים לנסות ולאתגר את ישראל ולפגוע בהם כל אימת שיוכח ששוב רימו האיראנים את כולם.

קרדיט:בר מאיר מקבוצת נציב

 

 

כתיבת תגובה