המערכת הביטחונית האירנית תוקפת את ארה"ב ערב היכנס לתוקף של הסנקציות

ככל שמתקרב תאריך כניסה לתוקף של השלב הבא בסנקציות האמריקאיות נגד איראן ,שבמסגרתה ארה"ב שואפת שאירן לא תצליח לייצא אפילו חבית נפט אחת,פועלים ראשי המערכת הביטחונית האיראנית כמקהלה מתואמת היטב,ומתחרים ביניהם מי יאיים יותר על ארה"ב ומי ישפוך יותר אש וגפרית על ראשיהם.

שר ההגנה האיראני אינו שולל שימוש בכוח צבאי נגד הטרור הכלכלי ומדמה את מדיניות טראמפ לנאציזם.

?שר ההגנה האיראני, עמיר חתמי, אמר כי תכנית ארה"ב לאפס את מכירות הנפט של איראן אינה מעשית, והזהיר כי ארצו עלולה להיאלץ לנקוט ב-"צעדים הגנתיים" כדי להילחם ב"טרור הכלכלי" של ארצות הברית נגד העם האיראני.

?"רווחת האומה (האיראנית) היא חלק מהאינטרסים החיוניים שלנו ואני רואה את עצמי רשאי להשתמש בכל הכלים הלגיטימיים, כולל אמצעי הגנה, כדי להגן על האינטרסים האלה ולהתמודד עם הטרור הכלכלי של ארה"ב", אמר חתמי, ביום רביעי.

?הוא הדגיש את המשך המאמצים לחזק את כוח ההגנה של המדינה במסגרת דוקטרינת ההרתעה האקטיבית, ואמר כי הוא אינו מעריך שיש ממש בשאיפה האמריקאיות לאפס את יצוא הנפט האיראני.

?הגנרל חתמי הזהיר מפני ההשלכות הנוראות של שתיקת המערב על החלטותיה הנועזות של ארצות-הברית נגד מדינות אחרות, וציין כי צורה חדשה של נאציזם התפתחה במסווה של טראמפיזם.

?"אם תמשיך גישה זו, עלול העולם להידחף לעימותים בלתי הולמים, ועל כן הגיע הזמן למנוע את עלייתו של היטלר אחר בזירה העולמית", אמר והוסיף, כי שתיקתה של המערב על התנהגותה של ארצות הברית, תהיה כרוכה בהשלכות חמורות על העולם, הדומות למלחמת העולם השנייה.

?בהתייחסות לפגישה עם מנכ"ל משרד ההגנה העיראקי, האלוף מוחמד ג'וואד קאזים, ברוסיה, אמר חאתמי, כי איראן ובעלות בריתה במזרח התיכון, בפרט עיראק, לעולם לא יאפשרו עוד לזרים להביא שוב חוסר הביטחון לאזור .

לעומתו ,האלוף מוחמד באקרי, מפקד הכוחות המזוינים של איראן, אמר ביום רביעי כי ארה"ב תשלם בקרוב את מחיר העוינות שלה כלפי איראן.

באקרי אמר את הדברים בעת שהציג את המפקד החדש של מפקד משמרות המהפכה האסלאמית חוסיין סלאמי.

לדברי האלוף האיראני הטלת  סנקציות על יצוא הנפט האיראני ע"י ארה"ב והכרזת משמרות המהפכה כארגון טרור מוכיחים כי ארה"ב זועמת נוכח כוחה הגדול של איראן .

"פושעים שתומכים בטרוריסטים על ידי חימושם ומימונם הם אלו  שכינו את משמרות המהפכה "ארגון טרור"- קונן האלוף.

קרדיט לתרגום-אברהם תמקר – פרד"ס

 

 

כתיבת תגובה