מפקד משמרות המהפכה האירנים מפנה מקומו למדיניות אירנית תוקפנית יותר

היום דיווח האתר נציב.נט על מעמדו של מפקד משמרות המהפכה האיראנים החדש ביחס לתגובה איראנית אפשרית לתקיפת אתרים איראנים בסוריה.

השאלה שכולם שואלים היא: האם מפקד המשמרות הקודים ג'עפרי למעשה הודח? או מה המשמעות שמפקד משמרות המהפכה האיראנית "יצא" מתפקידו מוקדם מהצפוי?

כדי להבין זאת יש לשים לב למספר התרחשויות שנותנים ביטוי למשמעות המהלך:

המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמנאי, מינה את חוסיין סלאמי כמפקד החדש של משמר המהפכה האיסלאמית (irgc), במקומו של עלי ג'עפרי מוקדם מהצפוי.

מוחמד עלי ג'עפרי, אשר עמד כמעט 12 שנים בראש הכוח הצבאי המשפיע ביותר באיראן, מונה לתפקיד חדש ויעמוד מעכשיו בראש המטה התרבותי.

ח'אמנאי הודה לג'עפרי על שירותו במשמרות המהפכה, תוך שהוא מציג את התחדשות המהפכה באומרו כי בתפקידו החדש, ג'עפרי, ישחק תפקיד ב – "השלב השני של המהפכה".

המפקד החדש שמונה, סלאמי, הוא המפקד השמיני של משמרות המהפכה האיסלמית. הוא חונך כדי לענות ישירות על דרישות המנהיג העליון, על מנת להגן על המהפכה האיסלמית.

בנוגע לשינוי במנהיגות הצבאית, עיתון "ג 'אהאן", אשר קשור לסוכנויות הביטחון של המדינה כתב, כי איראן השאירה מאחור בהצלחה את מלחמות ה"פרוקסי" וכעת נכנסת לעידן חדש של "עימות ברור יותר" עם ארצות הברית וישראל.

העיתון "ג 'אהאן" פרסם כמה מהציטוטים הקודמים של המפקד החדש סלאמי, כדי לגבות את המחשבה שעידן עימות כולל עתידי ממתין באופק, בין הציטוטים:

"סוף הפשרה ומשא ומתן עם ארצות הברית זה מלחמה"

"נתניהו צריך ללמוד איך לשחות במזרח התיכון"

"שום החלטה באזור לא יכולה להתבצע ללא איראן"

"אנחנו נענה על פיקוח באתרים צבאיים עם עופרת חמה"

"התגובה שלנו לכל התקפה צבאית תהיה בהחלט צבאית, לא פוליטית"

קרדיט:אברהם תמקר- פרד"ס

 

כתיבת תגובה