הבאת שרידי גופתו של זכריה באומל לקבר ישראל-הערה של היסטוריון צבאי

ברקע הבאת שרידי גופתו של זכריה באומל לקבר ישראל-הערה של ההיסטוריון הצבאי, ד"ר יגאל הנקין-Yagil Henkin:

כמה דקות אחרי שחשבתי שאין לי מה להוסיף בעניין החזרת גופתו של זכריה באומל, ראיתי את הפוסט הזה של ההיסטוריון המצויין David Gendelman (לינק בתגובות כי אחרת לא מצליחים לשתף את הפוסט שלי) ונפלה לי הלסת פשוטו כמשמעו:

כי מה שרואים בתמונות שלקחתי מהפוסט זה משהו שלפני כמה שנים לא הייתי מסוגל להאמין שייתכן. לא שיקרה – אלא אפילו הרעיון שייתכן כדבר הזה.
בתמונות הללו רואים משמר כבוד רשמי רוסי מלווה את ארונו של זכריה באומל ברוב טקס והדר, את ראש ממשלת ישראל ואת והרמטכ"ל הרוסי ואלרי גרסימוב נושאים זרים, ואת שניהם יחד עומדים ליד דוכן הנואמים.

מה שלא רואים הוא שלט גדול שכותב "מחזה חריג, מה זאת אומרת חריג, אין דברים כאלה, מי היה מדמיין לעצמו בכלל".
א. שחיילים רוסים יפעלו על אדמת סוריה כדי להביא גופת נעדר לקבר ישראל.
ב. שרוסיה תתגאה, לעיני כל העולם, כולל כל מדינות ערב וכולל בעלות בריתה שאינן אוהדות אותנו, בתפקידה בהחזרת גופתו של באומל לקבר ישראל. זה לא 'סתם' מאמץ סיוע תמורת אינטרסים: זה שלרוסיה יש רצון להראות שהיא סייעה לישראל ולחלוק כבוד גיבורים על אדמת רוסיה לחייל הישראלי המת שחוזר הביתה. ולכן לא רק שעשו משמר כבוד נאה ויאה, אלא שגם הרמטכ"ל הרוסי – איש חשוב ומוערך מאוד גם בקרב יריביו הפוטנציאליים במערב – משתתף בו בתפקיד רשמי לעיני כל העולם.
ג. אני לא יודע כמובן כלום על מה שקרה מאחורי הקלעים: מה רוסיה קיבלה בתמורה, האם יש פה רק אינטרסים, או שמא יש גם עניין של ידידות והערכה אישית בין פוטין לנתניהו. אבל העובדה בעינה עומדת: הגענו למצב שאך לפני כמה שנים היה נראה דמיוני, שבו רוסיה לא רק מסייעת לנו להביא את באומל לקבר ישראל אלא גם מתגאה בזה וחולקת לו כבוד פומבי. זה הישג אדיר, זה דבר שראוי לצפייה פעם אחר פעם וראוי היה שיפתח את כל מהדורות החדשות.
ד. והגענו למצב שבזכות העובדה הזו, גם ברוסיה וגם במדינות אחרות רואים עכשיו שישראל תחזיר את גופות בניה הביתה גם אם זה ייקח 37 שנים.
ה. וכמה שהתרגשתי קודם, עכשיו ממש רועדות לי הידיים.

(תודה גם ל Yigal Liverant)

הלוויה של של רס

קרדיט לתמונה:באומל מובא למנוחות(צילום: EPA)

 

 

One thought on “הבאת שרידי גופתו של זכריה באומל לקבר ישראל-הערה של היסטוריון צבאי

כתיבת תגובה