המורדים במחוז אידליב במאמץ לפגוע בבסיסים הרוסים במערב סוריה

מכונת המלחמה הרוסית בסוריה מתבססת על 2 הבסיסים הרוסים המרכזיים במדינה:

*- בסיס חיל האוויר -חמימים ליד עיר הנמל לטקיה שבצפון מערב המדינה.

 

*- בסיס הצי הרוסי בטרטוס בו הקימו רציף בבעלותם הבלעדי עברו אניות המלחמה השוהות דרך קבע במקום.

חיל האוויר הרוסי הינו הפקטור המרכזי בהבאת הניצחון של משטר אסד על המורדים במלחמת האזרחים שפרצה לפני 8 שנים.

מתקפות בלתי פוסקות של חיל האוויר הרוסי מאז החלו את מעורבותם הצבאית הפעילה בשנת 2015 הביאו להשמדת כל אויבי המשטר ולהישרדותו. לעומת זאת בסיס חיל הים הרוסי בטרטוס מהווה נמל לקליטת הציוד הצבאי הרוסי לצבא סוריה ומבטיח את עליונותו בשדה הקרב.

לכן זה אך ברור שהמורדים בסוריה,המתרכזים כרגע במחוז אידליב השכן למחוז לטקיה,מקום 2 הבסיסים הרוסים במדינה,בשאיפה ליצור נשק משלהם שיכול ,אך במעט,להקל את הלחץ הצבאי הרוסי עליהם.

בתחילה הם ניסו לתקוף את חיל האוויר הרוסי בעזרת נחילי מזל"טים חמושים אך אופציה זאת הלכה ונסגרה לאחר שהרוסים המליחו לייצב מערך הגנה יעיל נגד אמצעי זה. בסיס חיל הים הרוסי בטרטוס היה עד כה מחוץ למעגל הלחימה בגלל העומק הבטחוני ממנו הוא נהנה הרחק מכלי הנשק הכבדים של המורדים.

בימים האחרונים אותתו המורדים כי הם עומדים בפני פריצת דרך בנושא. מטח רקטות ארוכות טווח פגע במחוז טרטוס אך אלו לא הצליחו להגיע לנמל עצמו.

דיווחים בסוריה טוענים כי המורדים כבר הצליחו לפתח רקטות ארוכות טווח שביכולתן לפגוע לא רק בשדה התעופה הצבאי בחמימים אלא גם בנמל הרוסי ולא יירחק היום והם אכן יפגעו בהם.

למעשה המורדים מנהלים כרגע מרוץ נגד הזמן לאור כוונות הרוסים וצבא סוריה לכבוש במתקפה רבתית את מחוז אידליב במטרה להביא לסיום את נוכחות כוחות המורדים במקום. בכוונת המורדים לנטרל את פעילות חיל האוויר הרוסי ולקיים לחץ צבאי על הנוכחות הרוסית בסוריה בעצם הפגיעה בנמל טרטוס.

 

One thought on “המורדים במחוז אידליב במאמץ לפגוע בבסיסים הרוסים במערב סוריה

  • 17/03/2019 at 15:09
    Permalink

    На основе анализа боёв в Сирии в Российскую военную технику был внесён ряд изменений. Как тестирование обычных вооружений закончится – ждём тест ОМП. Запасаемся поп-корном.

כתיבת תגובה