הצטלם וחשף- נתניהו על רקע ספינת קרב של חיל הים הישראלי.

חשבתם שרק אנחנו יודעים להפיק מודיעין משובח מתמונות המתפרסמות ברשתות החברתיות ברחבי העולם ? ובכן, כדאי שתפנימו, אין,לאף אחד,מונופול על החכמה!

ביום שלישי האחרון בקר נתניהו בבסיס חיל הים בחיפה במהלכו שמע סקירות על פעילות הזרוע מפי מפקד חיל הים אלוף אלי שרביט.

"חיל הים הוא מרכיב ראשון במעלה של כוח ההגנה וכוח ההרתעה של ישראל מול משימות עליונות שיש לנו בשני התחומים הללו" אמר נתניהו, "אני מתרשם מכל מה שראיתי כאן, כמובן שאי אפשר להראות הכל, אבל הטילים האלה שאתם רואים מאחורי – הטילים האלה יכולים להגיע רחוק מאוד, מול כל אויב, כולל השלוחות של איראן באזור שלנו. אנחנו פועלים כל הזמן, לפי הבנתנו ולפי הצורך שלנו למנוע מאיראן ומגרורותיה להתבסס בגבולנו הצפוני ובאזורנו בכלל. אנחנו תמיד עושים כל מה שצריך״.

את דבריו אמר נתניהו שהוא מצטלם לרשתות החדשות העולמיות על רקע ספינת המלחמה מדגם סער 4.5 כמוה נמצאים בסד"כ חיל הים הישראלי 8 כלים. ספינת סער 4.5 שוקלת 450 טון , אורכה 62 מטר ומשרתים על סיפונה 53 אנשי צוות.

נתניהו על רקע הספינה המדוברת:

מה עושים אנשי מודיעין המחפשים מידע מועיל מכל תמונה המתפרסמת ברחבי העולם ? סורקים תמונה שכזאת ס"מ אחר ס"מ תוך ניסיון לפענח האם מה שהם רואים מוכר להם או שמה הם זכו בגביע הקדוש !

אז מה אנחנו רואים בתמונה המפורסמת: אניית מלחמה ישראלית עמוסה מערכות נשק ,המילה האחרונה בתחום, שישראל לא תמיד נותנת להם פרסום היות והם נשק שובר שיוויון היכול להכריע את קרב המחר.

אז איזה מערכות נשק זיהינו בתמונה הזאת:

*- מערכת טילי שטח-שטח – "תמוז" הגרסה הימית. (מצוינת במרובע אדום בתמונה לעיל).

במהלך תקיפותיה של ישראל מטרות אירניות בעומק שטח סוריה,ציינו מקורות זרים,לא פעם כי ישראל השתמשה בטילים שנורו מכלי שייט ששייטו במימי הים התיכון  להשמדת מטרות בשטח סוריה. כוונתם היתה,ככל הנראה, לטילי התמוז-הגרסה הימים הנראים בתמונה.

סוללת טילי תמוז -הגרסה הימית:

מערכת טילי תמוז-גרסה לייצוא:

*- מערכת טילי ים-ים ברק שנועדו להגן על האניה מפני טילים:

ואת "הגביע הקדוש" השארנו לסוף.

בספינות סער 4.5 היו מותקנות עד לאחרונה תותחי וולקן מונחי מכ"מ שנועדו להשמיד טילים תוקפים.

בתמונה בה מצולם נתניהו ניתן להבחין,כך על פי מקורות זרים,כי ישראל התקינה מערכת חדישה, סופר מתקדמת, של מערכת לייזר שנועדה להשמיד טילים תוקפים.

מערכת "תותח הלייזר" במרובע אדום,זה שהחליף את מערכת תותחי הוולקן:

מערכת כיפת לייזר כפי שמופיעה בפרסומים רשמיים  ומאוד דומה למה שנראה בתמונה המדוברת:

האם יש לישראל מערכת לייזר חדישה,שכמוה טרם הוכר בעולם,ליירוט טילים ?

נקווה שיוכיח עצמו בעת מבחן אמיתי!

 

 

 

 

 

 

One thought on “הצטלם וחשף- נתניהו על רקע ספינת קרב של חיל הים הישראלי.

כתיבת תגובה