תקרית אש בין צבא טורקיה לצבא סוריה והמיליציות האירניות והחיזבאללה

זה היה ברור שזה יגיע. כשיש כל כך הרבה כוחות צבאיים משני צדי המתרס,וכאשר האינטרסים נוגדים אחת את השניה,דרוש ניצוץ קטן כדי להדליק את הגזרה. פוטין העריך שזאת אפשרות סבירה לכן מיהר לכנס את ראשי המשטר הטורקי והאירני בעיר סוצ'י בניסיון להגיע להסכמה בקשר לפעילות הכוחות השונים סביב מחוז אידליב. רוסיה אישרה לטורקיה להקים עשרות נקודות תצפית ובקרה שישגיחו שכוחות המורדים במחוז אידליב לא יחרגו מתחומם וייצאו לתקוף את צבא סוריה.

ראשי המשטר בסוריה, שאפילו לא שותפו בהסכם המשולש רוסיה-טורקיה-אירן ,הביעו את מחאתם ואמרו כי סוריה רואה בטורקיה כוח פולש לא לגיטימי וכי צבא סוריה יפעל נגדו עד שייצא בחזרה לשטח טורקיה.

והיום, על פי דיווחים המגיעים מצפון סוריה, הניצוץ הוצת ולא בטוח כלל שזה היה בכוונת מכוון.

Image result for Turkish Armed Forces

לא ברור איך הכל התחיל אך הדיווחים מדברים על תקרית אש רצינית בין צבא טורקיה לכוחות מצבא סוריה המתוגברים במיליציות אירניות ולוחמים מהחיזבאללה באזור מחוז אידליב שבצפון סוריה.

על פי סדר הופעת הדיווחים ברשתות החברתיות עולה כי כוח משולב של צבא סוריה ,המיליציות האירניות וכוחות מהחיזבאללה הנמצאים בצפון סוריה ירה ופגע באחת מנקודות התצפית שצבא טורקיה הקים מסביב למחוז אידליב  בהסכמת רוסיה ואירן כפי שסוכם בהסכם סוצ'י שהנשיא פוטין הוא הפטרון שלו.

צבא טורקיה מיהר להזעיק את חיל האוויר הטורקי ,וביחד עם סוללות ארטילריה טורקיות הנמצאות באזור הגבול הסורי הם פתחו באש תגובה על כוחות אלו הנמצאים במחוז חמאת. מדיווחים חוזרים נראה כי האש הטורקית פגעה קשה בכוחות היורים ונגרמו להם אבדות כבדות כולל קצינים אירנים בכירים.

דיווחים שונים באמצעי התקשורת באזור טוענים כי חיל האוויר הטורקי העלה את מצב הכוננות בשדות התעופה שלו לעליונה והם מוכנים לכל התפתחות או לכל ניסיון תגובה סורי או בעלות בריתה.

מפת המצב במחוז אידליב:

Military Situation In Idlib De-Escalation Zone And Afrin Region On March 4, 2019 (Map Update)

 

כתיבת תגובה