חה"א הסעודי במפגן של כוח בש"ת טאבוק כ-150 ק"מ דרומית לאילת. מטריד?

תמונה שהתפרסמה ברשתות החברתיות הזכירה לנו, בפעם המי יודע כמה, כי במרחק "יריקה" מהעיר הדרומית ביותר בישראל-אילת קיים  שדה תעופה צבאי של מדינה המוגדרת ,כרגע,כמדינת אוייב,בה נמצא סד"כ עצום של מטוסי קרב מהמתקדמים בעולם.

התמונה:

Photo: Fahad Rihan

בתמונה, שהתפרסמה תחת הכותרת:"מפגן של כוח" , ושצולמה בשדה התעופה הצבאי-טאבוק במערב סעודיה,הנקרא גם בסיס המלך פייסל , נראים מטוסי הקרב של חיל האוויר הסעודי מדגם  F-15SA ,רצים על המסלול לקראת המראה ברצף,מה שקרוי בג'רגון המקצועי-"הליכת פיל" – Elephant walk

Image result for king faisal air base

מטוסי האפ-15 הינם מטייסת הקרב 29 מכנף 27. בשדה התעופה טאבוק חונים כל טייסות כנף 7 וכן נמצא שם בית הספר לטיסה הסעודי.

ולמה התמונה הזאת צריכה לעניין אותנו?

ובכן, קיום סד"כ מטוסי קרב עצום מהמתקדמים בעולם רק כ-150 ק"מ דרומית לאילת,יכולים לערער את ביטחונו העצמי של כל מצביא צבאי מהחשש שבוקר אחד הם יחליטו לטוס בגל אחד לכיוון אילת… .

גם עצם העובדה שמידי שנה מקפיד חיל האוויר הסעודי לקיים תרגילים אוויריים משותפים עם טייסי חיל האוויר המצרי כאשר הם מתארחים בבסיס טאבוק ועולים לטוס ביחד עם הטייסים הסעודים על המטוסים הסעודים עצמם.

נשאר רק לתהות באיזה מתווה תרגילי הם מתאמנים ?  בעבר הלא רחוק,בזמנו של רב אלוף יעלון כרמטכ"ל , המתווה היה מתקפת פתע לכיוון אילת יחד עם כוח סירות מהירות הנושאות כוחות קומנדו.

מטריד ? ובכן, כולם מספרים לנו שהיחסים של ישראל עם סעודיה הם בחזקת "שלום מינוס" , לאמור שמלבד העובדה שאין שלום דה-פקטו יש מעין "מצב" של שלום והיחסים פורחים.

Image result for king faisal air base

 

ומה יקרה אם תהיה שם הפיכה ובית המלוכה הוואהבי יודח ובמקומם יעלו האחים המוסלמים או ,גרוע מזה,השיעים בתמיכת אירן ?

טוב! זה הכל תאוריה בלתי סבירה בעליל!

האמנם ?

Image result for king faisal air base

שדות תעופה צבאיים בסעודיה:

Image result for king faisal air base

 

 

 

 

כתיבת תגובה