חיל האוויר המצרי ישלים השנה קבלת 46 מסוקי תקיפה רוסים למרות התקלות

לפני כמה חדשים פרסמנו כי חיל האוויר המצרי מבקש לבטל את הזמנת מסוקי הקרב החדישים מרוסיה מדגם קאמוב-52 לאחר שבמסוקים שכבר נמסרו לו ועברו ניסויי טיסה בתנאי שטח קשים ביותר נתגלו תקלות קשות ורבות.

המצרים דאגו לפרסם כי המסוקים הרוסים מתקשים לתפקד בתנאי חום קיצוניים השורר המדבריות ביבשת אפריקה וכי חלק מהזיווד האלקטרוני שהרוסים התקינו בתוך המסוקים מזייפים על כדי הכשלת המשימה.

לעומת זאת ברוסיה לא התייחסו להאשמות המצרים ועוד בסוף השליש הראשון של שנת 2018 הודיעו כי עד סוף השנה חיל האוויר המצרי יקבל עוד 15 מסוקים חדשים מדגם זה.

אלא שהטענות המצריות באשר לאיכות המוצר היו כה קשות והאיום לבטל את כל ההזמנה ולהפנותה לארה"ב להשלמת העסקה, גרמו לבכירי התעשייה הצבאית הרוסית לרכז מאמץ ולנסות לספק למצרים במהירות האפשרית את מקסימום המסוקים שקווי הייצור מסוגלים להנפיק.

גורמים בכירים ברוסיה עדכנו בימים האחרונים את סוכנות אינטרפקס כי עד סוף שנת 2018 הספיקה התעשייה הצבאית הרוסית לספק לחיל האוויר המצרי 35 מסוקים והשנה יסופקו להם עוד 10 מסוקים ובכך תושלם ההזמנה שעמדה בבסיסה על 46 מסוקי קרב שכאלו.

אלא שהמצרים עשו כאן תרגיל קטן לאמריקאים והגדילו את סד"כ מסוקי הקרב שלה בעוד 10 מסק"רים אמריקאים חדישים שכבר אושרה אספקתם לאחר שהמצרים הבטיחו להם לבטל את ההזמנה מהרוסים ולהעבירה כולה לתעשייה האמריקאית.

 

כתיבת תגובה