החיזבאללה השתלט על דיוויזייה 5 ומפעיל 2 חטיבות מול הגולן הישראלי

לפני כ-3 שבועות פרסם האתר נציב.נט כתבה תחת הכותרת:"פריסת יחידות מדיוויזיה 5 בצפון הגולן הסורי-משמעויות" .

לאחר מעורבותו במלחמת האזרחים בסוריה משנת 2011 חוזר החיזבאללה ומעמיד את לבנון בראש מעייניו.למטרה זאת הוא הסיג מסוריה כוחות גדולים בחזרה הביתה.

רוב הלוחמים של החיזבאללה שנשחקו במהלך שנות המרד הארוכות ביקשו לשוב הביתה אך האירנים סרבו לאשר זאת ובעקבות כך נאלץ החיזבאללה לאיים על חלק מהלוחמים כי אם הם לא יסכימו לפעול על אדמת סוריה ויחזרו הביתה הם יפוטרו ממשרותיהם ולא יעבדו במסגרת הארגון.לכן הוחלט בארגון,יחד עם האירנים להקים חטיבת לוחמים מהשיעים שהגיעו מהחיזבאללה,מאלחשד אלשעבי העירקי,והכוחות האפגניים ובני היישובים השיעים בצפון סוריה אלפועא וכפריאולהטמיע אותו בתוך מסגרות דיוויזיה 5 היושבת באיזרע מצפון מזרח לבירת הדרום הסורי-דרעא.

באיזרע שוכנים גם המפקדות האירניות ושל החיזבאללה בדרום סוריה . לאחרונה שלחה דיויזיה 5 , לפי הוראת האירנים,את חטיבה 112 כדי לתפוס את קו הגולן מול ישראל לאחר שחטיבה 61 שתפסה את הקו בדרך קבע נשחקה ונעלמה בקרבות נגד המורדים ודאעש ששהו באזורי שליטתם.

חטיבה 112 ביחד עם חטיבה 90 תופסות כיום את כל אורך גבול הגולן עם ישראל ולמעשה משמשים עיניים ואוזניים לפיקוד האירני העליון בראשותו של הגנרל סולימני ומביאים לו מודיעין טקטי מעולה על הנעשה בגבול ישראל.

אתר החדשות הלבנוני:"חדשות אלקטרוניות-  اي نيوز " מוסר כי דיויזיה 5 מכילה בתוכה כיום חטיבת לוחמים שיעים הנאמנים לאירן וכי הפיקוד של כל הדיויזיה מצוי למעשה כיום בידי החיזבאללה ולא כמו שהיה תמיד בידי הפיקוד הסורי.

בכך הכשירו האירנים את חוקיות שהייתם בסוריה לאחר שהלוחמים השיעים הזרים לובשים את מדי צבא סוריה והם בעלי תעודות מזוהות סוריות.

החיזבאללה לא יכול לצאת מסוריה כי זה בניגוד לאינטרסים האסטרטגים של אירן לשלוט על דמשק ועל דרום סוריה כשפניהם אל מול הגולן הישראלי.

ולנו לא נותר אלא לשאול האם האירנים באמת שומרים מרחק מגבול ישראל של 85 ק"מ או אוליי רק 45 ק"מ או אולי הם כבר ממש על הגדרות ?

כתיבת תגובה