"התקיפה הישראלית בקונייטרה בעקבות הגעת משלחת חיזבאללה מלבנון"

"ישראל תקפה אמש בפגזי טנקים ותותחים כבדים עמדות של צבא סוריה במחוז קונייטרה.המטרות הושמדו ללא פגיעות בנפש" – כך מוסר אתר החדשות הלבנוני אלמודון-"المدن".

מקורות יודעי דבר מסרו לאלמודון כי העמדות שהותקפו היו נקודות משמר של צבא סוריה בעיירה ג'ובאתא אלחשב שמצפון לקונייטרה ונקודת משמר ליד העיירה אלמעלקה – المعلقة  שמדרום לקונייטרה וכן הותקף הציר שבין אלמעולקה לתל אלדרעיה-تلة الدرعية וכן הופגז בית החולי בקונייטרה ההרוסה.

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית – סאנא  דיווחה כי הותקפו גם: תל אלדוהור – تل الضهور שבג'ובתא אלחשב ותל אלדרעיה ותל חאלד בקונייטרה, וכי כלי טייס ישראלי ירה 4 טילים לעבר בית החולים בקונייטרה וכן עמדה של צבא סוריה באזור. היו פגיעות רק ברכוש.


מקורות יודעי דבר דיווחו לאלמודון כי ישראל תקפה באזור קונייטרה כתשובה לביקור משלחת של החיזבאללה שהגיעה מלבנון לאזור קונייטרה . במשלחת היו גורמים בכירים בארגון. המקורות גם הכחישו פרסומים כי התקיפה הישראלית באה בעקבות חפירת מנהרה על ידי החיזבאללה בגולן הסורי לעבר שטח ישראל וכן פרסומים כי החיזבאללה ניסה לתקוף עמדות ישראליות משטח הגולן הסורי.
בחודשים האחרונים הצליח החיזבאללה לגייס עשרות צעירים מבני הכפרים והעיירות שבאזור ליחידה צבאית הנקראת "פוג' הנ"ט " – "فوج مضاد دروع" – שהיתה קודם מכונה בשם – חזית מורדי סוריה – "جبهة ثوار سوريا"  בפיקודו של ג'אסם אלשניור שחצה את הקווים בחזרה לצד המשטר ,לאחר שנחשפו קשריו עם החיזבאללה ,בתחילת חודש מאי 2018.
מקורות מאזור קונייטרה אמרו לאלמודון כי משלחות של מפקדים מהחיזבאללה מגיעים באופן שוטף לביקור בגזרה וכי החיזבאללה לא בנה לעצמו מפקדות צבאיות מחשש למהלומה ישראלית אלא הם משתמשים בדירות של אזרחים לפעילותם הצבאית ולהקמת עמדות ירי וכי הם גם משתמשים במכוניות אזרחיות בשביל לנוע בגזרה.

האזורים הסמוכים לגבול עם הגולן עדים למצב של רגיעה זהירה, בעקבות הסכם הפיוס בין האופוזיציה לבין המשטר, והתפרסות המשטרה הצבאית הרוסית בשבע נקודות תצפית באזור. מספר נקודות התצפית עשוי לעלות בקרוב לאחר שיסתיים הכשרת 500 חברים חדשים שגויסו מאזור דרעא ושיסופחו לגייס 5 הנאמן לרוסים. לוחמים אלו מיועדים להיות מוצבים לאורך קו הפסקת האש עם ישראל ומשימתם תהיה לשמור על ביטחון האזור.

הערה ברקע הידיעה:

ככל הנראה ישראל ידעה על המצאות משלחת מפקדים מהחיזבאללה בגזרה,בניגוד להבטחות הרוסים, ואי לכך רצתה לשלוח מסר תקיף לאירנים ולחיזבאללה לאמור : אנחנו יודעים בדיוק מי נמצא מולנו ואיך אתם מתנהלים . 

כדי להמחיש לצד השני את חומרת מעשיהם ,ניצלה ישראל את ההזדמנות והשמידה  מערך מצלמות תרמיות מתקדמות של החיזבאללה שצפו לעבר שטח ישראל.

القنيطرة:إسرائيل قصفت مواقع النظام بعد زيارة وفد حزب الله

 

כתיבת תגובה