תנועת מלקחיים אמריקאית רחבת היקף לחסימת הגשר היבשתי האירני בעירק

סוכנות הידיעות הטורקית-אלאנדול מדווחת כי תגבורות אמריקאיות הגיעו לאזור אלתנף על גבול עירק בדרום מזרח סוריה והם מתרכזים בבסיס הצבאי השייך לכוחות הברית . כוחות אלו באו לתגבר את מיליציות המורדים הנאמנים לארה"ב והפועלים באזור הביטחוני שהיקפו כ-55 ק"מ עליו הכריזו האמריקאים כאזור אסור תנועה למיליציות האירניות והסוריות.

מקורות צבאיים ואזרחיים במחוז אלאנבאר שבמערב עירק טוענים כי התגבורות האמריקאיות הגיעו עם רכבים מסוג האמר , תותחים , ונשק כבד אחר כדי לאבטח את הגבול בין עירק וסוריה והם נעשים במקביל לפעילות הצבא האמריקאי והכורדים נגד המאחז האחרון של דאעש ממזרח לנהר הפרת במחוז דיר א-זור .

קצין בצבא עירק שהתראיין לרשת הטורקית אמר כי התגבורות האמריקאיות הגיעו מבסיס עין אלאסד שבו נמצא ארה"ב כ-90 ק"מ מערבית לעיר רמאדי, שנסעו על הכביש הראשי עד למעבר אלתנף.

הקצין הדגיש כי הכוחות האמריקאים מתבססים באזור  גבול עירק-סוריה שבמחוז אלאנבאר  באמצעות מספר בסיסים צבאיים:

*- בסיס אלחבאניה – الحبانية הנמצא 30 ק"מ מזרחית לאלרמאדי.

*- בסיס עין אלאסד  הנמצא 90 ק"מ מערבית לאלרמאדי.

*- מאחז צבאי באזור העיירה אלקאים.

*- מאחז צבאי הנמצא מזרחית לעיר אלרוטבה הנמצאת מזרחית למעבר אלתנף.

מצגת:הבסיסים האמריקאים שבמערך סיכול הגשר היבשתי האירני החוצה את עירק:

תובנות ברקע הידיעה:

*- ההערכה כי הקרב נגד המאחז האחרון של דאעש במזרח סוריה יוכרע בימים הקרובים מה שיאפשר לשלוח את הכוחות האמריקאים העסוקים כרגע בקרב זה להתפנות ולהתפרס לאורך הגבול הסורי -עירקי ולדאוג שהמסדרון האירני מטהרן לביירות-ינותק.

*- פריסת הבסיסים האמריקאים לאורך גבול סוריה-עירק ,בשטח העירקי,יחד עם הנוכחות האמריקאית במעבר אלתנף,יאפשרו לארה"ב להוציא את כוחותיה מסוריה ובכל זאת לדאוג לנתק את הקשר היבשתי בין אירן לסוריה ולבנון.

*- כוחות אלחשד אלשעבי ,שהשתלטו כבר לפני זמן רב על רוב השטח שלאורך גבול עירק-סוריה, סופגים לאחרונה תקיפות אמריקאיות בלתי פוסקות,בכל שטח עירק, שנועדו לא רק להרתיע אותם מלפעול ,בשליחות קאסם סולימני, נגד הכוחות האמריקאים בעירק, אלא גם להחליש אותם שלא יהוו פקטור התנגדות לממשלת עירק . יש לזכור כי מיליציית חשד אלשעבי מונה למעלה מ-50 אלף לוחמים הנאמנים לאירן ופעילותה כפופה לאינטרסים האירנים בלבד.

*- כל הפעילות האמריקאית לאורך גבול עירק-סוריה, ופעילותם נגד המיליציות האירניות בעירק, הם רק חלק מכלל הפעילות האמריקאית הפועלת בהתאם לאסטרטגיה אותה מוביל הנשיא טראמפ שאמר כי הצבא האמריקאי ימשיך להישאר בעירק ואחד ממטרותיו היא לסלק את הנוכחות האירנית גם מעירק עצמה.

تعزيزات أمريكية تصل التنف

מצגת:הגשר היבשתי האירני מטהרן לים התיכון

 

כתיבת תגובה