לראשונה תקפה רוסיה מטרות של מיליציות אירניות בסוריה

היום נודע כי הרוסים הפציצו ,לפני כמה ימים,גשרים על נהר הפרת, השייכים למיליציות האירניות במזרח סוריה מה שהביא למתיחות ביחסי מוסקבה וטהרן.

סוכנות הידיעות "באס-ניוז" דיווחה מפי מקור סורי רם דרג ,שסרב להזדהות ,כי הכוחות הרוסים הפציצו לפני שבוע גשרים מעל הנהר פרת, שהיו שייכים למיליציות האירניות , במזרח סוריה, ובנוסף שלחה רוסיה תגבורות לכוחות הנאמנים לה והפועלים גם הם באזור זה.

המקור הבהיר כי התקיפה הרוסית באה אחרי קרבות קשים בין כוחות דיוויזיה 4 הנתמכת על ידי אירן לבין כוחות מגייס 5 ,הכפופה לרוסים ,באזור מישורי אלראב בפרברי חמה ,מערבית לעיר עצמה.

לדבריו הרוסים שלחו טנקים ונשק כבד מבסיס חמימים שליד העיר לטקיה ,בצפון מערב סוריה, לכוחות גייס 5 הפועלים באזור העיר אלבוכמאל בפרברי מחוז דיר א-זור המזרחי ליד גבול סוריה-עירק, שם פועלים המיליציות החמושות הנתמכות על ידי אירן.

המקור טוען כי הפעילות הרוסית נגד המיליציות האירניות באה בעקבות לחץ אמריקאי על מוסקבה במהלכה הודיעו האמריקאים לרוסים, באופן רשמי, כי עליהם לפעול להוצאת האירנים מסוריה.

הוא ציין כי ארצות הברית מאיימת על רוסיה כי היא לא תאפשר לה ליישם את מדיניותה בסוריה בקלות ותנקוט פעולות תקיפות נגד משטר באסד, אלא אם כן הם יוציאו את המיליציות האיראניות מסוריה.

המקור חיבר בין הלחץ האמריקאי לבין חוק קיזר ,שנחקק בארה"ב ,והקשור בסנקציות הכלכליות על המשטר הסורי, והסביר כי "החוק הזה ימנע כל שימוש רוסי בנפט וגז סורי או פעילות מסחרית בין שתי המדינות, ולפיכך הושגו הבנות  בין רוסיה וארה"ב בנושא פינוי האיראנים מסוריה".

ראוי לציין כי מאבק כוחות בין מוסקבה וטהרן בסוריה הגיע לשיאים חדשים בתקופה האחרונה, לאחר שפרצו עימותים נרחבים, ועדיין נמשכים, בין מיליציות איראניות לכוחות השייכים לרוסייה במחוז חמה, שבמרכז סוריה, לאור הכעס האיראני על המדיניות הרוסית לפיה היא מסייעת לישראל ביישום התקיפות האוויריות שלה בסוריה.

 

روسيا تقصف أهدافاً إيرانية في سوريا.. والصراع يأخذ منحىً تصاعديّاً  

 

כתיבת תגובה