החיזבאללה בפרובוקציה מול צפון ישראל:דגלי אלחשד אלשעבי העירקי.משמעות

קריאת השכמה חדשה נוסח החיזבאללה.

מי שהתעורר הבוקר, והוא ישראלי הגר מול הגבול הלבנוני , לא יכול היה שלא לראות דגל "חדש" המתנוסס לצד דגל החיזבאללה המתנוסס כבדרך קבע לכל אורך הגבול בין ישראל ללבנון.

והפעם הדגל החדש הוא לא אחר מאשר דגל המיליציה החמושה העירקית-שיעית הגדולה והחזקה בעירק אלחשד אלשעבי.

 

מיליצית אלחשד אלשעבי –  הוקמה במקור על ידי אירן שאימנה ומימנה את פעילותה בשטח עירק כדי להלחם בדאעש. לשורות המיליציות גוייסו עשרות אלפי לוחמים שהיוו מכפיל כוח לצבא העירקי והיו אחד הגורמים המרכזיים בהשמדת נוכחות דאעש על אדמת עירק.

מפקד מיליציית אלחשד אלשעבי- אבו אלמהדי אלמהנדס:

בעבר הלא רחוק הצהיר מזכ"ל החיזבאללה כי במידה ותפרוץ מלחמה בין ארגונו לישראל יבואו לעזרתם עשרות רבות של אלפי לוחמים שיעים מכל רחבי האזור. הוא התכוון בעיקר לכוחות ממליציה זאת.

ישראל כבר הבהירה לכל הגורמים באזור כי היא לא תסכים לנוכחות כוחות זרים על גבולותיה עם סוריה או לבנון והיא תטפל ביד קשה בכל נוכחות שכזאת.

לפני כמה חודשים הצטלם מפקד מיליציה עירקית- שיעית בדרום לבנון כשהוא צופה לעבר שטח ישראל תוך הפרחת איומים לעברה. אותו "גיבור" לא נשאר יותר מדיי זמן באזור מחשש לחייו.

Arabic writing "al-Hashd al-Shaabi" with an AK-47

על פי מקורות סורים בימים האחרונים הורה מפקד כוח אלקודס האירני- האלוף קאסם סולימני, המשמש גם כמפקדה העליון של מיליצייה זאת , לכל אנשי המיליציה להיערך על גבול סוריה-עירק ולחכות לפקודה להיכנס לשטח סוריה על מנת להשתלט על השטחים שארה"ב אמורה לפנות לאחר שהנשיא טראמפ הורה על נסיגת כוחות צבא ארה"ב מאדמת סוריה.על פי מקורות באוזר הגבול העירקי-סוריה כבר נערכו שם כ-10,000 מלוחמי מיליציית אלחשד אלשעבי.

בעבר הזעיק סולימני את לוחמי המיליציה כדי לעזור לצבא סוריה להלחם בכוחות דאעש הנמצאים באזור מעבר הגבול אלקאים ולהרחיקם מהאזור.

לא ברור על איזה רקע הונפו היום דגלי המיליציה העירקית על גבול ישראל-לבנון אך אין ספק שהחיזבאללה רוצה לאותת לישראל כי אם היא תפתח במלחמה נגד הארגון המיליציה העירקית כבר נמצאת כאן וכי כוח צבאי חזק יתעמת עם ישראל וכדאי לה להיזהר ולחשוב פעמם  נוספת לפני שהיא תוקפת.

 

כתיבת תגובה