דיווח:"בולטון הודיע לטורקים כי ארה"ב לא תיסוג בשלב זה ממעבר אלתנף"

בכיר אמריקאי הודיע אמש כי היועץ לבטחון לאומי-ג'ון בולטון הודיע אתמול,יום שלישי, כי הכוחות האמריקאים לא ייסוגו בשלב זה ממעבר הגבול הסורי-עירקי – אלתנף שבדרום מזרח סוריה.

כמו כן הודיע בולטון לטורקיה כי ארה"ב מתנגדת לכל מתקפה טורקית על בעלת בריתה-הכוחות הדמוקרטים הכורדים שבסוריה.

על פי הבכיר האמריקאי, הטורקים השיבו לבולטון כי הנשיא הטורקי-ארדואן לא יחל בפעילות צבאית חדשה נגד הכורדים בצפון סוריה כל עוד כוחות אמריקאים נוכחים שם.

הנשיא הטורקי סירב לפגוש את היועץ האמריקאי-בולטון כשהלה הגיע לטורקיה,אתמול.

המתח עם טורקיה בא לאחר שג'ון בולטון אמר לאחד מבעלי הברית  של ארה"ב שארצו מתנה את נסיגתה מהאזור בהבטחת שלומם של הכורדים.

ארדואן ציין ואמר  כי " למרות ההסכם הברור שלנו עם טראמפ ישנם קולות אחרים בתוך הממשל שלו אבל מה שקובע עבורנו הוא מה שטראמפ אומר".

הבכיר האמריקאי אמר לעיתונאים המתלווים לפמלייתו של בולטון כי סירוב ארדואן לפגוש את בולטון אינם סוף פסוק באשר לדיונים בין 2 המדינות ועדיין לא נסגר כלום.

כזכור הנשיא טראמפ אמר לפני כמה ימים כי ארה"ב תסיג את כוחותיה מסוריה בתוך זמן קצר.

1030992053 - حرية برس Horrya press

דבריו החדשים של בולטון שמים לאל ,לכל הפחות בעתיד הקרוב,את רצונה של אירן להשמיש את הגשר היבשתי בין טהרן ללבנון ולגולן הסורי ולהעביר דרכו מערכות טילים ונשק כבד. המעבר הנוכחי הנמצא בשליטת הגנרל סולימני באזור מעבר הגבול ליד העיירה אלקאים ,מדרום לעיר אלבוכמאל שבמזרח סוריה , אינו מאפשר לאירנים להעביר בבטחה שיירות נשק ואספקה צבאית מטהרן דרך עירק לסוריה ולחיזבאללה שלבנון כי כל האזור סובל מפשיטות נועזות וקטלניות של לוחמי דאעש הנמצאים בשטח המדבר הסמוך והגורמים לפגיעות נרחבות הן בכוחות צבא סוריה והן במיליציות השיעיות שאירן מפעילה להבטחת צירי הנסיעה של הגשר היבשתי העוברים באזור.

גם שר החוץ הירדני רמז שארצו מתנגדת לנסיגת האמריקאים ממעבר אלתנף הנמצא פחות מ-30 ק"מ מגבולה הצפוני עם דרום מזרח סוריה וקרא לערוך שיחות משותפות יחד עם ארה"ב ורוסיה באשר לגורל האזור וקביעת הגוף שישלוט בו .

ירדן חוששת שאם האירנים ישתלטו על האזור,הם ישתמשו באזור גם כדי לחתור תחת שלטון המלך בירדן וגם להחדיר נשק ומחבלים שיעים לתוך שטח ירדן שינסו לערער את הביטחון הפנימי בה.

 

כתיבת תגובה