דיווח:גדוד אירני יאבטח את מתחם השגרירויות הערביות החדשות בדמשק

שגריר בריטניה בדמשק לשעבר – פטר פורד אמר היום כי כל מדינות ערב מוכנים לקבל חזרה את סוריה לשורותיהן בליגה הערבית מלבד מדינה אחת-קטאר.

מילים אלו מסכמות מצב חדש בעולם הערבי ההולך ומתעצב בזמן האחרון – עוד ועוד מדינות ערביות כבר החליטו לפתוח מחדש את שגרירויותיהן בדמשק לאחר שסגרו אותן עם פרוץ המרד הסוני וקטילת יותר ממיליון אזרחים סונים  על ידי משטר אסד, ונוספות שוקלות כרגע את עמדתן מחדש לאור השתלטות אסד מחדש על רוב שטחה של סוריה.

הליגה הערבית מבקשת להחזיר את סוריה לשורותיה ולא להפקירה למלתעות האירנים הרוצים למעשה להשתלט עליה ולהפעילה כמדינת חסות.

אלא שהאירנים,המנהלים דיפלומטיה אגרסיבית מול העולם הסוני בניסיון להשיג דומיננטיות בכל העולם האיסלמי במזרח התיכון , מבינים את המדיניות הערבית החדשה כלפי סוריה , ולא בדיוק רוצים לאפשר מצב שסוריה תתחיל לנהל מדיניות חוץ עצמאית לאחר השקעות עשרות המיליארדים שלהם בהישרדות משטר אסד .

לאחר שמספר מדינות כבר החזירו את שגריריהם לדמשק ועוד רבים בדרך , טוען מקור סורי כי מי שיאבטח את אזור השגרירויות החדש,או המתחדש-תלוי בהשקפת עולם, בדמשק  יהיה כוח המורכב מגדוד לוחמים אירנים שהורכב במיוחד למשימה זאת.

או במילים אחרות,אירן תשגיח מאוד מקרוב על כל פעילויות השגרירויות בדמשק כדי למנוע בריחת השליטה על מדיניות החוץ הסורית מידיהם!

 

 

כתיבת תגובה