תנועת המלקחיים האמריקאית המדהימה נגד אירן שבתוך מהלך הנסיגה מסוריה

לפני כשבוע הפתיע נשיא ארה"ב בהכרזה כי הוא מוציא את כל הכוחות האמריקאים החונים על אדמת סוריה.

מומחים החלו מיד אחר כך להעריך את המשמעויות הטקטיות והאסטרטגיות של הכרזה מסוג זה.

בין יתר הנושאים שנדונו היו גם השפעות הנסיגה האמריקאית על פעילות הגשר היבשתי האירני מטהרן לים התיכון ולרגע היה נדמה כי למעשה העניק הנשיא טראמפ לאירנים הישג אסטרטגי ראשון במעלה בעצם פינוי מאחזי הצבא האמריקאי הן מאזור אלתנף והן מאזור אלקאים ,2 אתרים קריטיים במארג הדרכים של הגשר היבשתי האירני החוצה את כל אזור הסהר השיעי ולמעשה מהווה עורק חיים ראשון במעלה לנתיב זה.

מומחה בנושא זה הגדיל וקבע במאמרו " המסדרון הקרקעי של איראן – איום אסטרטגי " כי "איראן מנצלת את משברי דאעש והאביב הערבי כדי לקדם את המסדרון הקרקעי, שמשמש מרכיב מהותי באסטרטגיה האיראנית באזור. שאיפתה היא להציב איום משמעותי בפני ישראל וירדן. הנסיגה האמריקאית הצפויה מסוריה תסיר חלק מהמכשולים העומדים בדרכה של איראן"

 

נראה כי יהיה זה אך יאה ,תמיד,כלקח לחיים, לאחר הכרזה הנופלת על אזור המזרח התיכון כרעם ביום בהיר ,לא למהר ולבנות תלי תלים של הערכות ,השערות ותאוריות,או לצאת בהצהרות בומבסטיות, באשר להשפעת ההכרזה על החיים באזור ולהמתין ולנסות להבהיר את התמונה האזורית כולה,שמא,אולי, יהיו שם רמזים המשנים והופכים את כל הערכות על פיהן.

מתברר שהמעיטו בערכם של האמריקאים והבנתם את המצב ואת ההשלכות של הכרזת הנשיא על בנות בריתה של ארה"ב.

מתברר, כי הנשיא טראמפ לא ממש "השליך את ישראל ואת ירדן מתחת לגלגלי אוטובוס המדיניות החדשה של ארה"ב" כדברי בכיר במערכת הביטחונית הישראלית.

על פי מה שנראה בשטח,וגם זה עדיין חלקי ביותר , אנו חוזים בתנועת מלקחיים מדהימה\ לתפארת הממשל האמריקאי, בכל הנוגע לסיכול כוונות האירנים להפעיל במלוא הקיטור את הגשר היבשתי חוצה מדינות הסהר השיעי ולהשלים את כיבוש המדינות הערביות כמו עירק,סוריה ולבנון. אותו גשר המשמש מטרה אסטרטגית ראשונה במעלה להשגה של משטר האייטולות באירן והיה אבן יסוד במדיניות ההתערבות הכוללת שלהם במלחמה בעירק ובסוריה.

האמריקאים ממש לא מאפשרים זאת ואולי אף הגבירו את יכולות הסיכול שלהם .

מתברר כי הצבא האמריקני הקים שני בסיסים חדשים לאורך הגבול בין עיראק לסוריה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית -אנדולו.

בציטוט מדבריו של פקיד עיראקי, אומרת סוכנות Anadolu כי צבא ארה"ב הקים את שני הבסיסים באזור המערבי של  מחוז אל-ענבר שבמערב עירק.

"צבא ארה"ב הקים שני מחנות צבאיים חדשים באזורים הלא מיושבים של המחוז", אמר פרהאן אל-דולימי, חבר מועצת המחוז של ענבר לסוכנות אנדולו.

הבסיס הראשון, לדבריו, הוקם באזור הצפוני של רומאנה (באזור אל-קאים שבמחוז ענבאר) , סמוך לגבול סוריה, כ -360 ק"מ מערבית לבירת המחוז – ראמאדי.

הבסיס השני, הוא הוסיף, הוקם ממזרח לעיר אל-רוטבה, כ -310 ק"מ מערבית לרמאדי ופחות מ -100 ק"מ מהגבול הסורי.

לדברי אל-דולימי, 2 הבסיסים נועדו לסייע לכוחות העיראקיים "לאבטח את גבולות המדינה ולמנוע חדירות של דאעש לשטח עירק".

"עשרות חיילים אמריקנים מוצבים כעת בשני הבסיסים, יחד עם מל"טים וציוד אחר", אמר אל-דולימי.

מיקום 2 הבסיסים החדשים שהאמריקאים הקימו בשטח עירק ליד הגבול הסורי (עיגולי התכלת):

לאור הפרטים החדשים נראה כי גם כעת לא תאפשר ארה"ב לאירן להוביל שיירות נשק כבד ומתקדם מטהרן לגולן הסורי או ללבנון דרך 2 מעברי הגבול המרכזיים בין עירק לסוריה והיא תפעל באופן פעיל לסיכול ניסיונות אלו.

 

מצגת:הגשר היבשתי האירני מטהרן לים התיכון

 

 

כתיבת תגובה