הרקע סביב החלפת ראש מודיעין חיל האוויר הסורי

כבכל משטר רודני גם בסוריה ישנם מספר רב של שרותי בטחון שכל מטרתם הוא לאבטח ולהבטיח את שלטונו של הדיקטטור ורוצח ההמונים – בשאר אלאסד.

שרותי הביטחון הגדולים והחזקים ביותר בסוריה הנם מודיעין חיל האוויר.

אך טבעי הוא שהעומד בראש מנהלת מודיעין חיל האוויר הוא בכיר הקצינים בדרגת אלוף ושני רק לאלוף עלי ממלוכ הנחשב כמספר 3 בהיררכיה הביטחונית הסורית.

Image result for ‫עלי ממלוכ‬‎

בראש מודיעין חיל האוויר עומד האלוף ג'מיל חסן שמונה רק לפני זמן לא רב.

Image result for ‫اللواء غسان اسماعيل‬‎

אלא שעל פי דיווחים המגיעים מסוריה חלה "הרעה משמעותית" במצב בריאותו של האלוף חסן והוא עומד להיות מוחלף בקרוב מאוד על ידי האלוף רסאן איסמעיל שיהיה בתפקידו עד שמצב בריאותו של האלוף חסן ישתפר ויתאפשר לו לחזור לתפקידו.

על פי העדכונים האחרונים הועבר האלוף ג'מיל חסן בדחיפות לבית החולים הנביא הגדול בבירות,השייך לחיזבאללה, לא לפני שהועבר לטיפול בבית החולים של ראשי השלטון בדמשק ושם כשלו מלטפל בו,והוא נמצא במצב של תרדמת.

من عائلتين حربيتين بامتياز.. تعرف بالتفصيل إلى ساعد "جميل حسن" ورئيس الشرطة العسكرية الجديد لدى النظام

מינוי כה בכיר מטבע הדברים קשור גם ברוסים המעורבים כיום באופן פעיל במינויו של כל קצין בכיר בצמרת הצבא הסורי.

הרוסים, המטפחים מאוד את אחד הקצינים הבכירים ביותר במודיעין חיל האוויר , את תת אלוף סוהיל אלחסן ,שהוא גם מפקד מיליצית "כוח אלנימר" , לא יאפשרו לקצין,ושיהיה בכיר ככל שיהיה, להיות כזה הפועל נגדו.

Image result for ‫סוהיל אלחסן‬‎

רק לאחרונה,כך על פי מקורות בסוריה, נקראו באופן בהול , האלוף עלי ממלוכ והאלוף חסן לשדה התעופה הרוסי בסוריה-חמימים ושם הם הוזהרו שלא לפגוע בתת אלוף סוהיל אלחסן , הסובל גם מהתנכלויות קשות מצד אח הנשיא- האלוף מאהר אלאסד הרואה בו סכנה לשלטונם של משפחת אסד בסוריה.

לא פעם נרמז בכלי תקשורת סורים של האופוזיציה כי הרוסים למעשה מטפחים את חסן כאלטרנטיבה לשלטונו של אסד בסוריה וזאת לאור דרישתם התקיפה של ארה"ב ומדינות המערב לסלק את אסד מהמשטר החדש ההולך וקם בסוריה לקראת שיקומה.

אף מדינה במערב אינה מוכנה לתמוך כלכלית בפרויקט שיקום סוריה לאחר מלחמת האזרחים,הנזקקת למאות מיליארדי דולרים לבניית יותר ממיליון בתים שנהרסו במהלך מלחמת האזרחים.

ככל הנראה החלפה ראש מודיעין חיל האוויר הסורי מתבצעת לאור תמיכתו הסמויה באירנים על השליטה בסוריה ופועל למעשה נגד האינטרס הרוסי.

תמים יהיה גם לחשוב שהאלוף חסן יחזור אי פעם למעמדו הקודם ולמעשה מדובר פה בהדחה לכל דבר ועניין והנושא הבריאותי הוא שולי פה או שאינו קיים כלל.

לסיכום-מינוי ראש חדש למודיעין חיל האוויר הסורי הוא עוד שלב במאבק האיתנים על השליטה בסוריה בין רוסיה ואירן ולא נראה כי הרוסים רואים בהפסד לאירנים-אופציה אפשרית. כמו כן נראה כי מינויו של האלוף איסמעיל אינו אלא מינוי זמני כשהפנים לעתיד לקראת מינויו של סוהיל אלחסן לתפקיד הרם לקראת הזנקתו לצמרת המשטר הסורי העתידי אם לא יחוסל לפני כן למרות שהרוסים עושים הכל על מנת לאבטח אותו.

 

 

כתיבת תגובה