נתניהו רומז:עשרות אלפי אנשי מיליציות אירניות נוספים בדרכם לסוריה

כבר כמה שבועות שדיווחים שונים העולים ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת השונים בסוריה מצביעים על כך שהמיליציה השיעית-אירנית הגדולה ביותר בעירק נכנסה לסוריה ופועלת יחד עם המיליציות השיעיות שכבר פועלות בה כמו חטיבת אלפיטימיון ,החיזבאללה ועוד רבים אחרים.

אלחשד אלשעבי המונה עשרות רבות של אלפי לוחמים ממוצא שיעי עירקי גוייסו על ידי משמרות המהפכה האירנים שאמנו אותם וחימשו אותם ושמו אותם תחת פיקוד כוח קודס בפיקודו של הגנרל קאסם סולימני.

עד לאחרונה נלחמו אלחשד אלשעבי רק בעירק,לצד צבא עירק ,נגד כוחות דאעש.

לאחר שכוחות דאעש בעירק הוכרעו ורובם המכריע ברח לאזור המדברי בעירק  ולשטח סוריה, הפנה אותם סולימני לעבר גבול סוריה-עירק במטרה להשתלט עליו לכל אורכו כולל כל מעברי הגבול הרישמיים וזאת על מנת להבטיח רציפות טריטוריאלית בין אירן ללבנון וסוריה. אמנם הכוחות האמריקאים הקדימו אותם והשתלטו על מעבר אלתנף בדרום מזרח סוריה ליד מפגש הגבולות סוריה-ירדן-עירק אך כוחות אלחשד אלשעבי הצליחו להגיע לצד העירקי של המעבר ולהשתלט עליו. במקביל שלח סולימני כוחות מהמיליציות שלו בסוריה להשתלט על מעבר אלקאים דרומים לאלבוכמאל שבדרום מזרח מחוז דיר א-זור כשמנגד השתלטו על הצד העירקי שלו אנשי אלחשד אלשעבי ובכך הבטיחו רצף טריטוריאלי לגשר היבשתי האירני.

אלא שכרגע מאיימים על התנועה הסדירה כוחות דאעש הנמצאים לא הרחק משם ובגיחות של פגע וברח הם כמעט לא מאפשרים תנועת משאיות נשק ותחמושת סדירה מאירן לסוריה ולחיזבאללה בלבנון.

על פי מקורות זרים ישראל אף תקפה מפקדות של המיליציות האירניות באזור על מנת לשבש תנועת שיירות אירניות לסוריה.

עם גבור מתקפות דאעש על המעבר החיש סולימני את כוחות אלחשד אלשעבי מעירק לשטח סוריה וביחד עם המיליציות השונות שם הם הצליחו לדחוק מעט אותם ולאפשר חידוש התנועה.

על פי הדיווחים המגיעים ממזרח סוריה עולה כי כוחות המיליציה השיעית-עירקית שהגיעה לעזרת הסורים , לא חזרה למולדתה למרות שהקרבות הגדולים כבר הסתיימו שם אלא סולימני החליט לשלוח אותם לאזור העיר חאלב בצפון סוריה כדי להלחם הן בכורדים והן בטורקים ובכוחות המורדים הנאמנים לה.

כרגע מדובר במאות רבות של לוחמים עירקים שכבר פועלים בסוריה.

ראש ממשלת עירק לשעבר-עבאדי אמר כי הוא הודח ממשרתו על ידי האירנים כי הצהיר שיקיים את הסנקציות האמריקאיות על אירן ויאסור מעורבות אזרחים עירקים בלחימה במדינות אחרות.

היום אישר ראש ממשלת ישראל שלא רק כ-80 אלף לוחמי מיליציות אירניות פועלים בסוריה אלא כ-80 אלף לוחמים נוספים אמורים להגיע לסוריה כדי להוות אתגר לישראל.

נתניהו איים לפעול נגד מטרות אירניות בסוריה וכבר אמר גם בעבר כי לא יאפשר לכוחות זרים להתייצב מול גבול ישראל.

נתניהו גם עדכן כי האירנים מבקשים להקים מערך טילי קרקע-קרקע בליסטיים למרחקים מ-400 עד 700 ק"מ שכולם יוכלו משטח סוריה לכסות את שטח מדינת ישראל וגם זאת ישראל לא תאפשר.

כרגע המשימה המרכזית של כוחות ציר הרשע בסוריה,בשיתוף רוסיה,הוא לנסות ולהשתלט מחדש על כל השטח שממזרח לנהר הפרת הנמצא בשליטת הכורדים הנתמכים על ידי ארה"ב.

בימים האחרונים הזיזה רוסיה סוללת אס-300 המאויישת על ידי צוותים רוסים, לאזור דיר א-זור כדי להיערך למבצע הזה.

ארה"ב כמובן לא יושבת בחיבוק ידים והיא מחישה נשק כבד לרוב לכוחות הכורדים כדי שיוכלו להדוף כל מתקפה סורית .

 

 

כתיבת תגובה